Mamayı bıraktırma

Kızlarrr kızım 11 ay 13 günlük. 2 gündür mamayı az vermeye başladım. Sabah ve akşam olarak vermek istiyorum ama bebeğim az yiyor gibi geliyor bana, biberonlu görünce içmek istiyor öğle uykusunda da istiyor mamayı. Ben sabah ve akşam günde iki kez vermek istiyorum birde gece isterse veririm diyordum. Ama çok huzursuz oluyor nasıl bıraktırıcam mamayı .Tamamen bıraktırmada değil niyetim ama en azından günde sadece 2 kez içmesini nasıl sağlayabilirim.

Inek sutu yada keci sutu almiyormu

Benim oglan birak ti mamayi

Yok sütlere başlamadım henüz vermeyi de düşünmüyorum açıkçası ama bilemedim.

Pastorize inek sutu az da keci sutu verebilirsin

Ama yemek yiyo normal tabi ve baska seyler sebze meyve

Tamamen birakma da en azindan 180 ver. biberon yerine de bardaga alistir dedi.bir tane suluk gonderiyim. konsultasyon burosuna sordum bende birakmayi dusunuyordum munchkin miracle bunu onerdi.

Kendi bebegimden bahsdiyorum. 1 yasindan sonra icebilir. Aklinda soru isareti olan varsa okusun uydurmuyorum devletin yazisi bu.yanlis felan yonlendirmiyorum bide benim oglan 2 yasina girecek dunden icebilir onun bebegi de yasina girecek.11 aylik birinci dogum gununden itibaren mama ve anne sutu yerine icebilir yaziyo basbaya iki bardak 300 ml

Merve bi tane cocuk doktoruyla gorustum simdi yasindan itibaren gunde 200+200 yari yagli sut verebilir dedi veya lapa ya karistirabilirsin o zaman daha cok kilo alir ama gun icine bolebilirsin.

Kendi tercume edebilirsin ne yazmis

Merhaba kızım 14 aylık hala mama kullanıyor günde iki kez. 18. Aya kadar da doktorumuz bırakma dedi yaşından sonra süte alıştır diye eklemişdi ama alışmadı bi türlü oyuzden mamayı kesmeyi düşünmedim hiç. İşinize karışmak gibi olmasın ama çok erken mamayı kesmeniz için o zamanlarda bana da herkes kes falan demişdi hatta burda post açmışdım kızım biberonu görüp mama diye ağlıyordu. Doktorumla görüştüğümde emzirsen bırakacakmıydın diye sordu mama da aynı. Yine de her bebek farklıdır en iyisini anne olarak siz bilirsiniz tabiki bazen kilosuna boyuna göre doktorlar da erken kestirebiliyor.

Anne biraktirmak istiyo gunde bir kere felan vermek istiyo 2 hafta sonra yasina giriyo baslayabilir yavas yavas

2 yaşına kadar vericem ama günde iki kez yada bir kez vermek istiyorum. Yinede istiyor :head_shaking_horizontally::head_shaking_horizontally::head_shaking_horizontally: umarım alışır zamanla

Ya benim ki tamamen kesmek değilde günde iki kez sazende bir bazen zor zamanlarda 3 gibi düşündüm yoksa tamamen kesmek için bencede erken sadece yiyeceklere daha çok ağırlık vermek istiyoruz.:four_leaf_clover::relieved_face::relieved_face:

Yavaş yavaş deniycem bakalım. Tamamen bırakmak değil de günde 2 kez içermeye çalışacam İnşallah :four_leaf_clover::four_leaf_clover:

Biz 10 bucuk aylik olucaz ben gunde iki kere veriyorum yemek duzenine gore sizde oyle yapabilirsiniz bizimkide cok seviyo mamayi ama ek gda agirlikli gidiyoruz suan 1 hafta once bende 3 kere veriyorum. Mesela sabah bizimle kahvalti yapiyo 1.2 saat sonra mama veriyorum uyuyo. Uyandiginda corba yogurt veriyorum ara ogun meyve sonra bi uyku daha yapiyo uyandiginda aksam yemegi oluyo yatmadan oncede bi mama daha iciyo

Ay pardon ben yanlış anladım ozaman mama bıraktırma deyince ben tamamen kesmek istiyceksiniz sandım. Şuan kaç öğün mama veriyosunuz acaba. Bana doktorum şey demişdi mesela 10ile 12 Aydan sonra ek gıda ana öğün mama ara öğün gibi ilerle. 3 ana öğün iki ara öğün yapıyorum 10. Aydan beri. Artık öğünlerini çoğaltabilirsiniz mesela öğünler 5,6 kaşıksa 10 kaşık gibi gibi mama arandığında ufak tadımlık şeyler verebilirsiniz şunu da belirtiyim o aylarda bende ek gıdatı az tükettiğinde doyması için mama veriyordum ama cc daha az oluyordu. Normalde öğle uykusuna geçerken 150 cc içiyor misal kahvaltıda çok yemediyse 60 cc ile destekleyip öğlede tekrar 150 cc mama veriyordum önceden. Tabiki çocuğunuzun ek gıdaya yaklaşımı da çok önemli mamayı cc olarak azaltıp ek gıdayı alışmasına sağlayabilirsiniz öncelik ek gıda olursa mamayı da çok aramaz

Benim kızım 10 aylikken bıraktı aşırı erken kendi istemedi ve cok kafaya takmıştım. Şimdi 15 aylik sut icsin istiyorum gelişimi için ama onu dq asla içmiyor sadece yemek o kadar

Iyi oku 2 hafta sonra yazdim yasina 2 hafta sonra girecek yazdigimin yarisini alip yarisini almayarak yanlis yorum yapma.