Nedir bu düzeltilmiş yaş olayı

Sürekli Instagram’da görüyorum anneleri detay olarak hep düzeltilmiş yaş diyip duruyo. Ama asla anlamadım ne olduğunu

analamadım o ne demekki

Erken doğum (prematüre) bebeklerinde kullanılır bu terim.. doğduğu haftaya uyumlu yaş doğması gerektiği haftaya uyumlu yaş olarak ikiye ayrılır. Bir arkadaşım 30 haftalık doğum yaptı o anlatmıştı.. diyelim ki hamilelik 40 hafta ama bebek 30haftalık doğdu ve 20 haftalık oldu o bebeğe 20 haftalık demezler eksik kalan 10 haftalyi düşüp 10 haftalık derler

Doğması gereken hafta mı baz alınıyo

Evet.. örneğin bebek 01.06.2024 de doğdu ama aslında ortalama olarak 15.07.2024 te doğması gerekiyordu. Doğduktan sonraki süreçte sanki 15.07de doğmuş gibi düzeltilmiş yaş kullanılıyor