Özel aşilar

Merhaba kızlar özel aşıları yaptırmak gerekiyor mu rotavirus menenjit bebeğim 2 ay 22 gunluk geç mi kaldık devlet hastanesine götürüyorum bebegimi aşıdan hiç bahsetmedi de doktor

Merhaba canım Biz yaptırmadık devletin ne verdiyse onu yaptırdık

3 Ay ve 5. Ay başlarında bende kızıma rota aşısı yaptırdım . Şu anda 9 aylık ama özel aşılardan olan menenjit yaptırmayacağım. Hem çok pahalı hem de içlerinde bir tanesi abd aşısı ve kendi ülkesinde bile onay almamış ismini hatırlayamadım o yüzden yaptırmayacğaım . Sağlık ocağı doktorunuza sormuştum çok istersen piyasada en düşük olanı yaptır dedi .

Rota da kanli ishal diye geçiyor Allah korusun yakalanırsa daha hafif anlatsın antikor olsun diye yaptırdım .

Şuan 15 ayligiz bütün aşılarını yaptırdım özelde devlette hepsini yaptırdım 4. Doz menenjiti yaptircam şubatta.

Merhaba, özel ve devlet asilarinin tümünü yaptırdım. Özel aşılarda ekstra hassasiyet gösteriyorum. Rota hastalığı aşısız çocuklarda çok ağır seyrediyor, menenjit ise ölüme kadar gidiyor. Hatta maalesef kucuk bir kız çocuğu yakın zamanda menenjit nedeniyle vefat etti. O riski göze alamam :folded_hands:t2:

Özel aşılar tercih meselesi canım ama benim doktorum önerdi yaptırdım

Bizde 4 aylığız 3 aylıkta rota virüsü aşısı yaptırdık Kasım’da 2. Dozunu olacak menenjit için henüz bir şey demediler ama rotayı yaptırın derin Allah korusun zehirli ishal kötü

Teşekkür ederim hepinize peki nerde yaptiricaz aşilari

Bexora?Nimernix hangisiydi ??

Sağlık ocağında yaptırabilirsiniz.

Baktım şimdi Bexora

Salı günü bexsora aşısı vurdurcaktık. Neden onaylanmamış açıklama var mı

Bexero olanmış ben

Bizim araştırdığımızda yeterli sayıda onay almamış geçerlik bakımından

Bexseroysa 2015te onay almış yazıyor

Rota yaptirdik sadece .

Menenjit her çocuk kolay atlatamiyor.

Bir tanidigimizin komşusunun cocugu Menenjit aşısını kaldıramamiş. Simdi kulaginin teki duymuyormus hasar kalmış.
Bizde korktuk yaptirmadik.

Onun bence farklı bi sebebi vardir yoksa butür aşılar gerekli ve bi o kadar faydali

Ya bilmiyom canim biz sağlık ocağına da sorduk menenjit biraz daha ağır bebekten.bebege değişiyor dedi .

Birkaç arkadaşıma ve birkaç doktora sordum. Birkaç makale okuyup araştırmalarım sonucu menenjit aşısını vurdurmaya karar verdim.

Bu sene menenjitten ölen bebeklerin sayısında da artış olmuş. Mesela geçen sene bir ilde menenjite yakalanan 6 bebekten 4 tanesi ölmüş 2 tanesi sakat kalmış. Yüzde 1 ihtimalini bile göze alamam .

Aşı sakat bırakmazmış . En fazla ateş belki ishal yaparmış. Vurduran 5 arkadaşımdan 2 tanesine 40 dereceye kadar ateş yapmış 3 tanesine etki yapmamış.

Bir de diyelim ki genel olarak bebeğimiz ateşlendi ateşi 40a çıktı . Hastaneye gidince kan almak ve gözlemlemek dışında birşey yapmıyolar. Menenjit geçirdiğini anlamak için omirilik sıvısı alınarak bakılıyormuş. Ve doktorlar aile istemedikçe omirilik sıvısı alınıp bakılmıyor. Menenjit çok hızlı şekilde beyne çıkarak ya öldürüyor ya sakat bırakıyor. İşte bu ihtimali göze alamam. O yüzden biz eşimle vurdurma kararı aldık.

Salı günü Allah izin verirse ilk dozumuzu bexseroyu vurduracağız. Yan etkisi oldu mu neler yaşadık buraya unutmazsam bildirriim.

Menenjit aşısının yaşı yok her yaşta vurulabilinir. Allah yavrularımızı kötü hastalıklardan korusun. Pahalı bi aşı olduğu için devlet ücretsiz olarak aşı takvimine koymuyor. Yoksa koyulması gereken aşılar bunlar diyor bazı sağlıkçılar.

Ben yaptirdim iyikide yaptirdim rotayida menenjitleride bnce yaptirilmali menenjitten kac tane bebek öldu rotada yaptirilmayan bebek agir atlatiyo ama asisi olan hafif atlatiyo