Merak ettiklerim hastalığı geçirenler teşhiş nasıl konuldu (1 yaş altı mı üstü müydünüz ) öğrendiğinizde ?
aşısını yaptırıp yakalanan var mı ?
ateş - öksürük vs olursa kaç gün sürmüştü
Biz bebekken 2 doz aşısını yaptırdık ama çevremden çok sık duymaya başladım ben ve burdaki kimse yaşasın istemiyorum çünkü yoğun bakımda kalan çok bebek çoçuk duyuyorum.
Akrabamın kızı ilk gittiği doktor anlamayıp 2. Doktor yoğun bakımlık olmaya yakın teşhiş koymuştu.
Biraz araştırdım normal nezle gibi başlıyormuş şuan bizde de o tarz bir şey yaşıyoruz öksürük başladı 3gündür arttı dün gece ateş geldi ama dolven ile bir daha gelmedi şuan . Kendi doktorumuz izinliydi bugün başka doktor çoğu yerine baktı şuanlık kötü bişey yok dedi ama yine ateşlenirse antibiyotik verdi bana saçma geldi tek öksürük ile antibiyotik kullanılır mı sizce boğazda vs sorun yok dedi .
Soğuk algınlığı şurup verdi burnunu hep açmamı söyledi şuan ateşi yok öksürüğü takip edeceğim içten geliyor gibi çünkü .
Biraz uzattım ama BİLEN BİLMEYEN OLARAK BU VİRÜS HAKKINDA NOLUR BİLGİLENELİM ./ oğlumu da mümkün oldugunca sanırım öptürmeyeceğim arkadaşlara vs de sanırım bi hafta önce eşimin arkadaşı öptü ve giderken de 7-8 gündür hastayım bi düzelemedim dedi şok geçirdik . Kimsenin başına bu hastalık gelmesin inşallah ![]()
Benim kızım 40 ı çıktığı gün Rsv olmuştu, süreç şöyle başladı:
Eşim grip olmuştu, aynı odaya bile girmedigi halde hava yoluyla bile bulaşan bir virüs malesef.Sabah kızımı öksürük krizi tuttu o ana kadar hiç öksürmemisti ama öyle oksuyordu ki ciğerleri yerinden çıkıyordu sanki, saat 11 gibi hastaneye götürdüm doktor muayene etti ve direk dediği şey virüs kapmış olabilir dedi fakat test yapilmadigi için net birsy demedi haliyle, gozlemleyip duruma göre Şehir Hastanesi’ne götür demişti benim gittiğim yer özel hastaneydi ve doktor megersem yoğun bakımlık olacağını öngörmus ve beni oraya yönlendirmis.
Aradan 2 gün geçti ama öksürük sıklasti, iştah kesildi, burun tikanikligi hat safhaya ulaştı. Şehir hastanesine gittik ve sürüntü örneği alındı orada Rsv ile tanıştık, ben o ana kadar hiç böyle bir hastaligi duymamıştım vs. Hastanede gözlem odasında kaldık doktor ateşi yok bu çok iyi birşey demişti eğer ateşte eşlik etseydi biz ya servise ya yoğun bakıma çıkacaktık.Cok küçük olduğu için ilaç vs verilmedi sadece burnunu çok sık açtık, bol sıvı alımı için ben saatte bir mama verdim, ciğerleri temizdi fakat bebeklerde durum bir anda tersine donebildigi için nebülizatör ile hava verip ciğerlerine sağlı sollu pat pat yaptım, bunu gün içinde 3-4 defa tekrarladim.Hastalik kızımı mahfetti, ışığı söndü, elini ayağını oynatamiyordu halsizlikten ve hastalığı atlatmasi 20 gün sürdü..Tam iyileşti derken tekrar oldu, odasını eşyalarını komple yıkadık, dezenfekte ettik sonra şükür geçti.
Aşısını sorduğumda doktor tavsiye etmedi bende yaptırmadım, o dönem gerekcesini açıklamışlardı şuan net hatırlayamıyorum malesef…
Size de çok geçmiş olsun, şu sıralar salgın var herkes hasta çok dikkat etmek gerekiyor.
Büyük oğlum 20 aylık, küçük oğlum 2 aylıktı. Önce Büyük oğlumda Hırıltı başladı sonra küçüğünde oldu. Bir iki güne hırıltısı artmaya başladı. Küçük oğlumda lastik hava kaçırır gibi inceden ses çıkarmaya başladı ve karnı içeri girip çıkıyordu. Sağlık ocağına götürdüm antibiyotik ve soğuk algınlığı ilacı verdi ama içim rahat etmedi ordan çıktığım gibi kendi doktoruna götürdüm. Doktor muayne etti ve rsv gibi görünüyor ciğerlerde de var test yapalım dedi. Testi pozitif çıktı ve hemen hastaneye yatması lazım vakit kaybetmeyelim hatta büyük oğlunda muhtemelen pozitif onu da yatırın dedi ona da test yapıldı ve o da pozitif çıktı. Ikisi de 4-5 gün hastanede yattılar. Küçüğü daha çabuk iyileşti. Büyük olan çok iştahsızdı hiçbir sey yemiyordu o yüzden ona sürekli serum taktılar. Maalesef damar bulmak çok zordu çocuklar delik deşik oldular. Hastane de sadece hava ve serum verildi. Zaten rsv de enfeksiyon olmadıktan sonra antibiyotik kullanılmıyormuş. Cigerler düzelince taburcu ettiler. Evde de serum suyu ile hava verip burunlarını açtım. 15 günde falan düzeldiler. Belirti olarak Ateş olmadı, hapşırma ve ara ara öksürük oldu. Öncesinde eşim hastaydı ve muhtemelen ondan geçti. Sana da geçmiş olsun inşallah rsv değildir
Bence antibiyotik kullanma kendi doktoruna götür muayne etsin .
Çok şükür yoğun bakımda yatmamış daha çok küçükmüş . Biz aşı yaptırmışdık bilmiyorum ama gece yarısı bile şuan anlamsız öksürük var bi test istiycem sanırım doktordan . Çok mu pahalı bişey anlmadım neden yapmıyorlar böyle riskli bişey için
Çok geçmiş olsun
Allahtan yoğun bakım olmadan atlatmışsınız sizde . Hırıltı vs yok ama öksürük şurup kullandığımız halde aynı şiddette devam ediyor . Böyle olursa dediğiniz gibi antibiyotik kullanmadan kendi doktorumuza çıkarıcam ;(
Evet ya şükür yoğun bakıma girmeden atlattık. Biz hastane de kalırken yoğun bakıma kaldırılan olmuştu hatta korona dan yatanlar da vardı. Çocukla hastaneden yatmak çok zor. Büyük oğlum halâ kolunu ayağını gösterir iğne yaptılar diyor. Allah hiçbir çocuğu hastaneye düşürmesin
Vakit kaybetmeden gitmek en iyisi çünkü 1 günde bile hemen ilerliyor. Size de geçmiş olsun canım. İnşallah bir an önce düzelir ve basit bir soğuk algınlığıdır ![]()
Sırtı göğsü vs dinlendi doktor iyi demişti 2-3 gündür öksürük şurubu soğuk alıgınlığı şurubu kullandığım halde azlaan hiç bişey yok . Gidip tes yapın diyeceğim devam ederse ;( akşam peş peşe 50 dkka öksürürkten uyuyamdı
Yazık çocuğa ya kıyamam
Yarın götür bence bekleme.
Tamamdır içim rahat etmeyecek yoksa benimdw azaldığı yok
Öncelikle geçmiş olsun inşallah düşündüğün gibi değildir benim oğlum 4 aylıkken öksürük ile başladı önce azdı öksürük sonra sıklaştı akşam hemen acile gittik doktor ciğerleri dolmuş dedi buhar ve iğne yaptılar yatış yaoama ihtimali var dedi ama yatış vermedi iğne antibiyotik ve buhar verip eve gönderdi iki gün akşam iğne yapılıyor öksürük gidiyor sabah yine başlıyor üçüncü günü akşam biseyler ters gittmeye başladı anladım oğlum iyi değildi emmeyi redetmeye başladı bi süre sonra çığlık çığlığa aglmaya zor sakinlestirdim sakinlestimi aslında onu da bilmiyorum belki de yorummustur yavrum uyudu ama nefes alip verirken kafasıni sallayıp duruyordu eşime hemen hastaneye gidecegim dedim yine bizi eve gondereceklerdi buhardan sonra çok şükür ki bir doktor denk geldik gözlem odasında bu bebeğin göğsü içe çekiliyor dedi hemen oksijen bağlandı ve bizi özel hastaneye sevkettiler ama mallesef ki oğlundan on gün ayrı kalmak zorunda kaldım 10 gün antibiyotik tedavisi yapıldı oksijen desteği verildi bu süreçte stresten sütüm de kesildi ama Rabbime şükürler olsun onu bana bağışladı sağlığına kavuştu rabbim hiçbir anneye yaşatmasın bu gibi şeyler evlat olunca çok farklı oluyor inşallah sizinki sıradan bir soğuk alginligidir
Sıradan olsa azalmaz mı öksürük hiç . Şimdi dakika başı öksürür oldu. Sizin genel hali nasıldı çoçugunuzun
Çook geçmiş olsun sizede Allah bağışlamış 10 gün çok zor geçmiştir ;(
Canım, bnce daha fazla bekleme her gün daha çok ilerliyor belli ki çocuğa da yazık. Bizler bile öksürük olduğu zaman ne hale geliyoruz
Çok sağ olun bizim öksürük önce çok azdı sonra arttı baya öksürük başladı antibiyotik iğne buhar yatistiriyordu birkaç saat tekrar devam ediyordu sonra ama ateş felan hiç olmadı hırıltılı çok oldu nefes alırken sanki sigara içen insan gibi hırıltılı nefes alıyordu tek belirtisi buydu bizde aşırı öksürük hırıltı sonrasinda zaten tamamen ciğerlerine inmiş virüsü nefes alamaz oldu oğlum mallesef
Bencede hiç Zaman kaybetmeyin benim oğlumda erken ferkedilseydi belki normal odada yatış yapılırdı bir iki gün iglesirdi o kadar ilerlemezdi doktor dikkatsiz davrandı mallesef
Çok geçmiş olsun Allah bir daha yaşatmasın. Doktor çok önemli valla. Normal oda da kalsa henm sen yanında olabiliyorsun. Böyle durumlarda çok beklemeden götürmek lazım
Şuruplarln öksürüğe pek faydası yok zaten doktorlar tavsiyede etmiyor diye biliyorum biz oğlumla çok öksürük yaşadk ayak altına sarmsaklı zeytinyağı birde sırtına iyot kafesi birebir doğduğundan beridir hep bunları kullandım elhamdülillah çok işe yarıyor tavsiye ederim
Kızlar rsv yi bilmem ama çok şükür başımıza böyle bişey gelmedi inşallah gelmezde ama öksürük durumunda antibiyotikten önce soğan şutunu yapıp içirebilirsiniz hemen kesiyor annem bize hep öyle yaparmış diyo o zaman sık sık hastane ilaç ne arardı hep bunlarla iyleştirirmiş bizi bende bikere Elisaya yaptım hemen kesti bilmeyenler için tarifini de vereyim
1 adet soğanı söğüş şekilde doğruyorsunuz
Üzerine çok az şeker veya bal ekliyorsunuz
Ağzını sıkıca kapatıp bir gece buzdolabında bekletin zaten o kendi suyunu veriyor bebeğinizin ayına göre 1 tatlı veya yemek kaşığı ile suyundan içirin öksürük falan kalmaz inşallah
(yinede doktorunuza danışın tabi alerjik bir bebeğiniz yok ise yapın ) herkese geçmiş olsun ![]()
Teşekkür ederim mallesef keşke dediğiniz gibi olsaydı yanında kalasaydim emzirseydim anne sütü daha çabuk iglestiriyirmus bide benim sütüm kesildi stres ve bebeğinin uzak olmasindan dolayı gerçekten doktor çok önemli gözlem odasındaki doktor farkedip yoğun bakıma almasaydi diğer doktor yine bizi eve gonderecekti daha kötü sonuclanabilirdi çok şükür ki iyi bir doktora denk geldik sonradan