Saçma ama merak ettim 😅

İnternette falan denk geliyorum doğum yapan kadınlar fazla gelen sütlerini büyük çocuklarına veriyor 4 9 yaş arası hiç böyle birşeyle karşılaşmadım etrafımda verilse birşey olur mu merak ettim :grin:

Sağarak besliyorum bebeğimi bazen iki defa ıstıttığım sütü bir iki yudum kalıyordu 4 yaşındaki çocuğuma verdiğim oldu

Evet ben veriyorum kızım beş yaşında oğlum 8 aylık memelerin tam dolması ve her seferinde oğlumun taze süt alması için kalanı sağıp kızıma içiriyorum sonuçta benim çocuğum bir aakıncası olduğunu düşünmüyorum ikisininde bağışıklığı güçleniyor böylece

Tabi verilebilir kişisel düşünce ama 2 yaşindan sonra dinimizde haram diye biliyorum

Ben emin olamadım ama hepsini de içemiyor benim bebeğim buzluğa koyuyorum ama yer de kalmadı buzlukta bebeğim de çok geldiği için ememiyor bir akıl alayım dedim

2 yasdan sonra kadin sutu helal degil

Ben bunu bı kaç hocaya sordum guvendigim o bebeğinin rızkı gerekirse dök ama diğer çocuklarına verme dedi

Tamam inşaAllah bende buna göre hareket edeyim Allah razı olsun vermiyorum zaten ama merak ettim veriliyor mu diye veriliyorsa ona göre hareket edeyim dedim işiniz rast gelsin

Yok ben diyanete pek güvenmiyorum :sweat_smile: benim çocuklar 11 ve 8 yasindalar onlar için sormuştum ben zaten hocaya​:sweat_smile: oda öyle cevap verdi zaten 2 yaşına kadar emmisler seni yeter onlara şimdiki sütun bebeğinin nasibi onlara verme dok dedi​:joy: ben bilmiyordum mesela 2 yaşından sonra haram olduğunu hocam demişti​:smiley:

Ben dini yönüne bakmıyorum açıkçası (bu konuda yorum yapan çok fazla çünkü)çocuklarımın gelişim ve sağlığına bakıyorum.Kızım zaten 5 aylık bırakmıştı şimdi 5 yaşımda oğlum şuan 8 aylık hala emiyor fazla gelen sütünü ablasına veriyorum.

2 yasdan sonra kadin sutu helal degil haramdir bunu hilmen lazim dogru degilmi @Saye

Merhabalar :cherry_blossom: Bu durumu diyanete sordum ben de sadece 2. 2 buçuk yaşa kadar biliyordum. Durum şöyle. Süt hakkı öncelik bebeğin tabiki. Kalan fazla sütü büyük kardeş içebilir dendi. Haram değil yani kendi kardeşi zaten.

Fayda açısından bakarsanız 2 yaşından sonra fazla bir etkisi olmadığı biliniyor tabi orası ayrı mevzu. Kur’an’ı Kerim’de de 2 ve 2 buçuk yaş özellikle belirtilmiş bebek emzirme süresi. El-Hakîm en iyisini bilir. :heart:

Yok senin için demedim sadece yanlış anlaşılmasın genel yorumlarda öyle yazılmış sizinde örneğiniz hoşuma gitti o yüzden cevap yazdım altına :wink::hugs: