Sıfır pompayi yıkamadan sut sagdim

Hastanede çalışıyorum sut makinesinde sifir pompa yikamadna sagdim 60 mm sut orda su yoktu yikiyamqdim kullanabilirmiyim sutu bisey olurmu zaten sutum cok az ya of cok üzüldüm

Canım, öncelikle sakın üzülme! Bir defalık böyle bir şey olması hemen sütünün boşa gittiği anlamına gelmez. :pleading_face: Eğer pompa temiz görünüyorsa ve hijyen açısından çok büyük bir risk olmadığını düşünüyorsan, sütün hala kullanılabilir olabilir. Ama eğer pompa daha önce uzun süre yıkanmadan kaldıysa veya başka biri kullandıysa, içinde bakteri üremiş olabilir ve o sütü kullanmamak daha güvenli olur.

Sütün Kullanılabilir Olup Olmadığını Anlamak İçin:

:white_check_mark: Pompa ne kadar temizdi? Daha önce ne kadar süredir kullanılmadan duruyordu? Eğer kısa süre önce kullanıldı ve seninkinden başka biri kullanmadıysa risk daha az.
:white_check_mark: Sütün kokusuna ve kıvamına bak – Eğer sütün kötü bir kokuya sahipse veya rengi garip görünüyorsa, riske atmamak en iyisi olur.
:white_check_mark: Eğer emin değilsen, sütü sağlığa zarar vermeyecek bir şekilde değerlendirebilirsin (örneğin banyo için kullanabilirsin).

Ama unutma, bir defalık süt kaybı süt üretimini bitirmez. Sen düzenli sağmaya ve bebeğini emzirmeye devam ettikçe süt üretimin desteklenir. Bu tür küçük şeyler için kendini üzme; zaten az sütle mücadele ediyorsan stres de üretimi etkileyebilir. Kendini suçlama, bir daha dikkat edersin, her şey yoluna girer. :two_hearts::baby_bottle: