Sünnet testis

Oğlum 1,5 yaşında doğum yapmadan önce altını aldığımda sürekli ağlıyodu altını aldırmak istemiyodu doğum yaptığım gün hastaneye çıkardı babası doktor testisleri yerinde demiş ama ucu biraz yokmuş sanırım çıkartmış 2 yaşına kadar sünnet olması gerekiyo demiş az önce de kakasını yapmış altını temizlerken sileyim derken ağladı acaba orası açıyor mu muayene yapan doktor çok mu canını yaktı? Birde diğer oğlumun testisleri 1,5 yaşındaki oğluma göre büyük duruyor 1,5 yaşındaki oğlumun küçük farkediyorum farkettikce üzülüyorum çok başım ağrıyor ağrı girdi sizce bir sorun varmıdır olur mu benim gibi başına gelen ve aynı durumu yaşayan varsa bana yardımcı olsun lütfen

İlk doktora götürtügümüzde bunun testisleri yok denmişti özelde sonra ileri doğru çocuğu olmaz demişti doktor ama eşimle birbirimize bakıyoruz ondan sonra ne kadar üzüldük ağladım ben sonra devlete çıktık o ise bunun hiç bişey yok bakın testisleri yerinde dedi biraz ucu dar dedi sonra biraz bastırdı hafif kanadı işte o doktor dedi 2 yaşına kadar sünnet olması gerekiyo die kime inanacagimizi ne yapacağımızı inaninki bilmiyoruz biri öyle diyor biri böyle ama en kısa zamanda sünnet olucak

ALLAH şifa versin ama sız en kısa zamanda sünnet yaptırın sünnet iyi oluyor ALLAH ın izniyle bişi yoktur kendinizi yıpratmayın tıp o kadar ilerlemişki yeterkı canı sağ olsun ama en kısa zamanda sünnet yapın

Tamam canım inşallah bakalım sağolasın

2 yaşına kadar sünnet olmazsa 6 yaşına kadar sünnet olmasını doğru bulmuyor doktorlar ( acil durumlar hariç) o yüzden 2 yaşına kadar olması lazım demiş olabilir testisler yerindeyse büyüklüğünün önemi yok ilk goturdugunuz de 1 yaşından küçükmüydü

Hayır aynı yaşta işte

Icine kaciyo bulamiyo bazen doktor lar.

Testisleri yerine arada da olsa geliyormu yoksa hrpmi yukarda elinizle kontrol edin eğer sürekli yukarıda kalıyorsa inmemiş testis oluyor bu sünnetten başka bir durum ve sürekli yukarıda duruyorsa gelişmez testiside doktora gösterin

Anladım peki bunun bi tedavisi falan var mı

Elletirmiyor ki altını almaya başlarken başlıyor ağlamaya açıyor mu napıyor anlamıyorum birde ultrosan dedin bunun hayretten ultorsunu mu var yok sa kadın dogumcular gibi olanlardan mi ?

Aynen öyle canım bizde anlamadık özelde ki öyle dedi hemen bıçak altı diyolar para alcaklar ya hemen parayı geçtim ufacık çocuk daha sonra ilerde bişey olsa Allah korusun ozmn yakasında olurum onun sonra devlete çıkardık öyle bişey yok dedi sadece pipinin ucu biraz kapaliymis onu açtırdı işte birde 2 yaşına kadar sünnet olması gerekiyo dedi

Ben yeni doğum yaptım 32 haftalık bebeğim var oğlum öyle mi Allah’ım kafaları yicem böyle geldi mi üst üste geliyor

Eğer inmemiş testis se basit bir ameliyatla indiriyorlar canım korkma ama yeterki geç kalma çocuk cerrahı görsün belki bir sıkıntısı yoktur

Tamam canım peki senin başına mı geldi yoksa cevrenden mi biliyorsun peki öyle ameliyat olursa süreç nasıl

Eşimin 3 yeğenide aynı ameliyatı oldu birinin bizzat ameliyat işlemlerini ben yaptım doktorla görüştüm

Anladım peki nasıl bir süreç

Önce ultrasonla baktı doktor çocuğun yumurtasının durumuna bakıyor canlımı gelişim varmı yokmu diye ona göre ameliyata karar veriyor ameliyat oldu ertesi günü taburcu olmuştuk iğne bir kaç kez vurulmuştu bizim çocuk ne yazıkkı geç kalmıştı testisi gelişmiyordu iğneyle aynı boyuta geldi zamanla testislerinden biri gelişmiyordu çok şükür şimdi iyi

Anladım canım peki bu ultrosan dediğin farklı bi alet mi yoksa kadın dogumcular ilkinden mi

Kadın doğum doktorlarının baktığı gibi canım karnına testislerinin olduğu yere bakıcak sizinki sürekli yukarıdamı elinizle kontrol edin minik bilye gibi iki tane olucak hafif dokunarakda anlayabilirsiniz eğer yerindeyse arada yukarı çıkması normal bazen 1 tanesi de yukarı çıkabiliyor

Dr geriye itmişse tamamdır bizde de geçen ay itmişti dediğin şekil hatta ucu falan da kızarmıştı ama siz sünnet yapın nasipse biz bugün sünnete götürucez inşAllah bizimde 14 aylık…….

böyle Bi.sorunun da varsa bekleme derim kardeşim bnce şuan uygun bi yaşta en kısa sürede randevu almaya çalış tavsiyemdir