Televizyon seyretmek

2.5 aylik bebegim var cizgi flim aciyorum dikkatini cekiyo izliyo bisey ol az demi

Kızım 4 aylık çizgi film dahil tw izletmiyorum telefondan çocuk şarkıları açıp duymasini sağlıyorum sadece.bence 1 yaşa kadar 0 ekran olarak devam edilmeli.tabiki ebeveynin tercihi bu durum.

Yediğine giydiğine dikkat ettigimiz kadar gözlerinden beynine giren şeylere de dikkat etmek zorundayız. Mecbur kalınıyor bazen ama yapılan en büyük kötülüklerden biri emin olun. Çok çok küçükler daha. Gelişimi açısından ne kadar geç tanışırlarsa o kadar iyi. Mecbur kalirsaniz sadece müzik açmaya çalışın ve döndürün ekranı izlemesin yine de.

Dipnot: Öğretmenim. İlkokul ve ortaokulda çalışıyorum yıllardır. Dikkat eksikliği yüzünden çoğu öğrencim öğrenme güçlüğü yaşıyor hep sorarım ve evde TV açık derler daima. Zaten telefonla ilgilenmeye de çok erken başlamışlardır. Notları düşük geldikçe de bu sefer nasıl ellerinden alabiliriz telaşı geliyor annelere maalesef çok sancılı bir süreç oluyor büyüdükçe. Bebek daha anlamaz, unutur demeyin beyinleri sünger gibidir her şeyi çeker kaydeder. Biz bile telefonu elimizden bırakamıyoruz irademiz olduğu halde. Onlarda o da gelişmedi daha. İleride çok daha sıkıntı çekersiniz. Sizin sorunuz üzerinden yazımı okuyan tüm annelere söyleyeyim en baştan alistirmayin lütfen öğretmen olarak da rica ediyorum…:heart:

İki yaştan önce ekrana maruz kalmamalı bebekler ilgisini çekmesi çok normal renkler ışıklar sesler elbette dikkat çekici gelir ama zararlı maalesef hem zihinsel gelişimi hem de dil ve konuşma becerileri açısından bırakın seyrettirmeyi bebek odadayken açmamalısınız bile

Destek verenim yok dogdugunda beri heo tekim ne uyuyorum ne dimnlenmeye vakdin var durmuyo mecbur yemek yerken temeixlik yaparken tv izliyo anca ozaman sakiesiyor oda tummy time aciyorum onu izliyo

Kukuli açıyorum bende sadece 6. Ayımıza giricez artık çok iyiyiz benim işletim bitene kadar izliyor

İçiniz rahatsa açın izletin arkadaşlar. Buraya sorunca ben de istemiyormuşsunuz da ne yapalım diye soruyormuşsunuz gibi anladım. Bebek sizin, karar sizin. En fazla ileride otizm, dehb, hiperaktivite bozukluğu nedir nasıldır belirtileri nedir diye aratırsınız Google’larda. Allah yardımcınız olsun.

9 aylık benim kızımda izliyor canım eşim alistiridi kırmızı balık aça aça şimdi çocuk şarkıları açınca duruyor ben mutfağa iş yapmaya gidince direk açıyor öyle durduruyor

Alışma meselesini bu yüzden soylemistim 2,5 aylık deyince alıştırmasaniz daha iyi diye anlattım. Ben de şarkı açıyorum ama görüntü yok. Çoğu zaman ben şarkı söylüyorum beni dinliyor. Demek istediğim şey de alıştırma meselesi zaten sonra bırakmak çok zor. İmkansız değil tabi. Yeni değişik oyuncaklar alınabilir ilgisini çekmek önemli.

Zaten sürekli bende söylüyorum şarkı ninni beni dinliyor ben kendim olunca açmıyorum oyuncaklarla beraber oyun oynuyoz ben yanından gidince mutfağa olsun başka bişi olsun eşim acıyor artık ise başladım kaynanam bakıyor kıza oda açıyor açmayın dedikçe açıyorlar ne yapayım

Çok haklısınız keşke dinleseler. Bir iki yeni oyuncak alsanız bunlarla degistirerek oynatsan deseniz. Cırt cırtlı kitaplar var tam ayınıza göre çok oyaliyor. Legolar, küpler vakumlu moleküller…İzleme konusunda bence ikna etmeye çalışın doktorların, eğitimcilerin videolarıni açın dinletin herkes nasıl dikkat ediyor biz de dikkat edelim yavrumuza deyin. Önce eşinizle birlik olup anlasirsaniz daha kolay olur kaynananiz da mecbur uyacak. İzletmek yok deyin ısrarla. Hem baktiriyor hem de istediğini yaptırıyor der bu kaynana kısmı ama bebek sizin. Bebek sizin yani. İstemediğiniz hiçbir şeyi yapamaz. Yapmamalı. Eşinizle birlik olup konuşun. İnşallah etki eder.

Oğlum 10 aylık olduktan sonra ilgisini çekmeye başladı televizyon öncesinde kafasını çevirip bakmıyordu. Şuan 1 yaşında şarkı açınca bakıyor diğer şeylere hiç bakmıyor. Bende işim olunca açıyorum ama çok uzun bakmasına izin vermiyorum TV ye bakınca sesleniyorum sesleniyorum duymuyor beni o kadar içine giriyor. Bence sizin için çok erken baktırmayın.