Yoğurt mayalama

Kızlar ben dün gece yoğurt mayaladım. 3 günün yorgunluğuyla gece 2 buçukta Kutayla uyudum. Yoğurdu sabah 5te dolaba kaldırmam gerekiyordu. Nasılsa kutayı yedirmeye kalkcam o zaman koyarım diye alarm kurmadım eşime dedim beni uyandırırsın yedircem diye. O da kıyamamış uyandırmamış kutayı o yedirmiş. Sabah kalktım saat 9 . Direk dolaba koydum . Akşam bakayım yoğurda dedim. Tadında sıkıntı yok , kıvamda da sıkıntı yok ama sakız gibi uzuyor. Bebeğime yedirmeyeyim dimi :woman_bowing:t2: hiç başınıza geldi mi . 2 ltre sütten yaptım bide ziyan olsunda istemiyorum

Sorun olmaz yedirebilirsiniz, ben oyle oldugu zamanlarda yediriyorum hic sıkıntı olmadı.

Sorun olmaz @Kuti ben bile bazen akşam üzeri mayalıyorum gece yatmadan kaldırayım dolaba diyorum ama unutuyorum eşime de desem oda kaldırır ama ona demeyide unutuyorum sahura kalkacağım zaman kaldırayım diyorum oruçlu olursam o zamanda unutuyorum sabaha direkt kaldırıyorum öğleni bulduğu bile oluyor yalan yok ama tadında sıkıntı olmuyor süt çok sıcak mayaladıysam ekşiyor sadece mayası ev yoğurdumuydu yoksa market yoğurdumuydu

Yaa çok sevindim çok üzülmüştüm boşa gitti diye :woman_bowing:t2::woman_bowing:t2:

Ev yoğurdunu dibine kadar yedirmiştim elimde yoğurt kalmadı diye ebebekten maya almıştım. Onu da tam okumamışım. Tozu sütün içine attıktan sonra 15 dk mayanın gelmesini bekliyomuşuz. Ben hiç beklemeden msyaldım​:woman_facepalming:t2::woman_facepalming:t2:

Bende sürekli kendim mayalarim evlendim evleneli 20 senedir yani. Eger sünüyorsa @Kuti ya sıcak mayaladin yada mayayı fazla koydun. Yoğurt olarak tüketmen zor olur tadından dolayı ama ayran çorba vs yapabilirsin.

Tadında sıkıntı yok yoğurt tadında sadece sünüyor anlamadım bende . 45 dereceyken mayaladım parmağımı tutunca da yakmadı . Mayada sıkıntı olabilie​:woman_bowing:t2:

Ya onu hiç duymadım 7 saat bekletşo dolba koyun diye gördüm hep. Acaba bilerek ekşili yoğurt yapmak için mi 24 saat bekletşyolar

Merhaba bende sabaha kadar dışarda bekletip kaldırıyorum. Arkadaşımızın dediği gibi büyükler öyle yapıyor babannemden öyle gördüğüm için sabaha kadar bekletip dolaba koyuyorum. Beklediği için bir problem oluşmaz sünmeside muhtemelen ya mayadan yada sütünün sıcaklığındandır tadında kokusunda bir problem yoksa yedirebilirsin bence

Hazır mayalar genelde sünüyor @Kuti ondandır muhtemelen beklemekle alakası yok hazır yoğurtla mayaladığım zaman benim yoğurdumda süner sakız gibi sıkıntı olmaz bence yedirebilirsin

Sünmesinin tek sebebi bu. Hazır mayalar ve hazır yoğurttan mayalanan yoğurtlar bu sonucu veriyor. Yoğurdu yedirebilirsin korkma. Afiyet şifa olsun :relieved_face:

Babannem hep 1 gün bekletir ama nedense hepte ekşi olue yoğurdu ama evlendim kaynanam 4 5 saat bekletir üzerinede bez koyar Hem tadından yenmez hemde çok sulu olmaz bende kaynanamın taktığını yapmaya çalışıyorum kızım yoğurdu seviyor evlenmeden ònce yoğurt yemek nedir bilmezdim ama şimdi eşimde alışkın olunca her yemekte ister​:rofl:

Evet ya kaynanamın yaptığı gibi yapıyorum bende babanneminkiler hep ekşi olur kendimi bildim bileli nedense :rofl:

Bende küçük kavanozlarda günlük olarak mayaliyorum, sıcaklığı belli miktar geçtiğinde yoğurt ekşi oluyor . Küçükken aldığımız bazı köy yogurtlarinda sakız gibi uzama olurdu, nasıl severdik biz , aklıma o günler geldi ekmeği banar banar yerdik , bence sakıncası yoktur ya mutim

@felcin @Elif53 @Nurr @Ceren1 @Ü.b teşekkür ederim kızlar hepinize bidahakine hazır maya almam . Gönül rahatlığıyla yediriyorum o zaman sağ olun​:face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss::face_blowing_a_kiss: