Bebeğinize ilk suyu ne zaman içirdiniz

Kizlar bebişim 4.5 aylık emziriyorum ama arada bir mama veriyorum. Birde demir ilacını verdikten sonra 1 çay kaşığı su vermek istiyorum tadını hiç sevmedi. Sizce erkenmi sizler ne zaman başladıniz?

Anne sütünden su ihtiyacını karşılıyor, mama da verdiğin zaman su ile zaten ordan da su içiyor. Ben tadımlara başladığım zaman su vermeye başladım dr söylediği için. İlacı sevmiyorsa damlayı verdikten sonra emzik verebilirsin ben öyle yapıyorum.

Bebegim 15 gunluktu mamaya basladıgında aynı zamanda anne sütü de alıyor drumuz mama içtiği için gunde bir iki cay kasıgı su verebilirsin demişti. Bir iki verdim sonra devam etmedim ama zararlı degil dr onermişti o yuzden yazmak istedim

4 aylıkken falan koydeydim bizim yaşlı kesim zorla verdiyordu ama çok az veriyordum ne gerek varsa snra 5bbucukta ek gıdaya başladık su vermye başladım ek gıdayla beraber

Yardımlara ne zaman başladıniz

5,5tan başladık biz de

5 ay 10 günlük falandı

Ben verdim hep yq doğduğundan beri cok şükür bi zarari da olmadı

Ben 3 aylık iken vermeye başladım bir zarari olmaz dedi doktor karnını tok tutmicak şekilde verebilirsin faydasinida gorursun dedi şuan 5.5 aylık devam ediyoruz artık ilk başlarda sevmedi ama şimdi severek içiyor

Peki kaşıkla mı verdiniz biberonla mı

Bende kızım şuan 4 aylık bi kaç gündür iki üç çay kaşığı veriyorum arada alışsın diye ek gıdaya başlayınca rahat vereyim diye. Çok nadir sofrada iken leblebi tanesi kadar yoğurt veriyorum seviyo da. Ufaktan alışsın diyorum

Yoğurdu kendiniz mi mayaladınız yoksa hazır mı verdiniz

Yok ben hazır yoğurt almam annemler köyde zaten doğal köy sütü ile annem mayalıyor yani kendimiz yapıyoruz yoğurdu ondan veriyorum azar azar

Ben ilk kasikla başladım sonra biberonq başladım

Merhaba, doktorunuza sordunuz mu? Bizim doktorumuz cam şişe günlük sut kullanabilecegimizi söyledi. Koy sütünü onermedi de merak ettim.

Yok hayır sormadım biz zaten hala başlamadık ek gıdaya ben arada veriyorum küçücük. Önerir önermez bilemiyorum ama köy sütü zaten doğalı nasıl önermiyorlar anlamıyorum. O sütte yeterince kaynıyor kaç kez süzülüyor ve en doğalı olduğunu düşünüyorum. Başlayınca da ondan vermeyi düşünüyorum

Aynen bizde köyde yaşıyoruz ek gıdaya başlayınca kendi ürettiğimiz sütten yoğurdu peyniri vermeyi düşünüyorum sonuçta bizde o şekilde büyüdük çok şükür hiç bir sağlık sorunum da yok

Hatta annem vefat ettikten sonra en küçük kardeşim 40 ı çıkmış yeni bende 9 aylık falanmışım kardeşime babaannem bakmış banada anneannem bakmış anneannemin dediğine göre tandır ekmeğini bir tabağa kırıp üstüne kaynamış sütü ve bir tane küp şekeri koyup o şekilde veriyormuş bana babaannem de kardeşime inek keçi koyun sütü vererek büyütmüş hatta sütten yaptıkları yemeği çaylada yapıyorlarmış

Aynen öyle bizler de hep öyle büyümüşüz çok şükür hiç bir sağlık sorunumuz da yok. Asıl ben hazır olanlara güvenmiyorum kim bilir nasıl hazırlanıyor yapılıyor. Kendi yaptığımızı en azından görüyoruz da biliyoruz. Üstelik en doğalı. Herkes köy sütü köy ekmeği köy yumurtası diye hu çeker bizim milletimiz de onları önermez garip şekilde. Ben vereceğim şahsen sıkıntı olacağını da düşünmüyorum

En iyi bence