5 ay 22 gnlk cidden yoruldum artık her uykuda bi saat beşik sallamaktan yarım saat uyuyacak diye desteksz uykuya nasıl alıştırablrm ne yapsam olmuyo yardm edin lütfen ![]()
Merhaba, 4. Ay uyku gerilemesi geçtikten sonra uyku eğitimi öneriliyor. Bugün 7 aylık oldu oğlum yaklaşık 2 hafta önce uyku eğitimi almaya başladık. 1 haftadır devam edemiyoruz ara verdik hastalandığı için. Ama ilk 1 hafta çok verimli oldu hala desteği hemen kesemesek de gğndüz uykuları tamamen düzene girdi neredeyse. Gerçekten çaresizce yarım saat belki uyur diye sallamak çok sçnir bozucu. Hele bunun gecesi ![]()
Oğlum 5 ay 14 günlük. Uykularımız öyle değişikti ki dönem dönem değişti. İlk 40 gün çok güzeldi emip uyuyordu çocuğun 40ı çıktı ve olanlar oldu uyumuyor uyusa düzensiz uyuyor destek istiyor yani ben öyle sanıyomuşum daha küçücük ve bana ihtiyacı varmış şimdi düşününce anlıyorum. Sonrasında bebeğim 2 aylık falandı belim tutuldu 1 hafta ruvalate bile gidemedm ayağımın üstüne basamıyodum değişik bi dönemdi ve o sıra annem benimle kaldı yavrum da uyumadığı için annem bazen ayağında bazen kucağında salladı falan derken ayakta sallamaya başladım sonra bu öyle bi hal aldı ki asla kucağımda uyumuyor sadece ayağımda sallanarak uyuyordu tabi ona uyumak denirse. Gece 11 12dem önce uyumazdı 11de ayağıma alıp 12ye kadar salladığımı bilirim ki uyusa bile yarım saat 40 dk da bi uyanır ne o anlardı uykudan ne ben bişey. 4.ay kontrolümüz de doktorumuza ayakta sallamanın bi zararı olur mu dedim o da uyumaz ki bebek öyle dedi her seferinde aynı desteği bekler derin uykuya geçemez dedi bi hafta on gün sabrını kontrol et ve desteksiz uykuya geç dedi. Eve geldim ilk 3 gün denedim ve pes ettim bide bilmiş bilmiş bebeğimi benden iyi tanıyamaz benim oğlum ayakta sallsnarak uyuyor ancak dedim eşime ama bu böyle olmayacaktı önce saatleri düzenlemem lazım bunu biliyodum. Bi sabah 8de kaldırdım ve uyutmadım yani güne başlattım fakat o akşam yine 11 12 de uyudu ertesi sabah yine 8 de kaldırdım. Ve yavaş yavaş saatleri düzenledim işte 2 saat uyanıklık vs falan. Sonrada desteksiz kısma geçmeye çalıştık beşiğine koyup uyumasını beklemek saçma geldi ilk başta 40 dk falan direndi ağladı huzursızlaştı ağladıkça kaldırdım ama beşiğinden çıkarmadan ben eğilerek öptüm kokladım konıştum geri koydum böyle böyle derken şuan poposuna biraz vurup uyutuyorum yani yatağa koyuyorum emziğini veriyorum ilk başta emziğini çıkarıyor oynuyor sonrasında mızırdanıyor uyumak istediğini anlıyorum hemen poposuna biraz pış pış vuruyorum ve gözleri kapanıyor tam dalmadan odadan çıkıyorum henüz bu kısımdayım yani tam desteksiz değil ama en azından bu şekilde benim de daha kolayıma geliyor. Çok uzun oldu kusura bakmayın sadece tecrübemi paylaşmak istedim
Şimdide bu saat olayı bi kafamı bulandırmıyor değil yani günümüzde herşey hep bi kurala göre yani çocuk 2 saat uyanık kalmalı sonra uyumalı 2 gün önce eşime bebek değilde robot uyutuyor besliyor büyütüyor gibiyiz şu kadar saat tok kalmalı şu saat aralıklarıyla uyut şu saatten sonra uyutma falan ve 2 gündür saate takılmadan oğlumun uykusu geldiğinde yatırdım ve saate hep yatırdıktan sonra baktım bazen 1 buçuk saat bazen 2 saat bazende 2 buçuk saat bazen de 3 saat sonra uyumuş. Yani çok fazla kalıp olayı da beni yordu açıkçası evet akşam yatış ve sabah kalkış saatleri hemen hemen aynı fakat gün içinde kendi karar veriyor yorulmasıyla alakalı bence yani
Aynen öyle dengeliyor ve bizim kalıplarımız değilde kendi karat veriyor ve bence olması gerekende bu. Evet bebekler rutin seviyor ama bende seviyorum yani insan olarak düzeni seviyoruz başka bi evde bizde huzursuz olabiliyoruz onlar da olabiliyor yada bazen daha erken uyumak daha geç uyanmak istiyoruz ve onlarda aynı şekilde. Zoru değilde basiti seçince herşey daha kolay oluyor kabullenmeden önce benim bebeğim uyumuyor diye ağladığımı bile biliyorum ama bebeğimin uykusu yokmuş bunu idrak edememişim yani![]()
Yavrum benim ya
sağlıkla huzurla büyüsünler inşallah
İnanın değişiyor bazen 5 dk sürüyor bazen 30 dk bazen alıp içeri gidiyorum sinirlenip ![]()
Valla öyle keyifleri nasıl isterse ![]()
![]()
Evet hanımlar kızım cumartesi 6 aylık oldu ama bu zamana kadar hep kucakta ağlaya ağlaya pişpiş ile dalmaya başlayınca ayağımda sallayıp uyutuyodum bırakınca uyaniyordu artık ne kol ne bacak kaldiydi dedimki artık biçare bulmalıyım araştırdım önce saatlerini ayarladım sabah 8 de kalkıyor ve tekrar uyutmadım 2 saat sonra uyuttum aynı şekilde destekle sonra uyandı 2.30 saat sonra uyuttum ağlamadan 10 dakika içinde uyudu daha sonra uyandı ve son uykusunu 5 de uyudu yarım saat yada 40 dakika ilk hafta böyle saat ayarlamakla geçti ikinci hafta aynı sekilde bu sefer ayakta dolanarak değil ayakta sallayarak yaptım ve hiç direnmeden 5 dakika içinde uyudu tabi bırakınca yine uyaniyordu sonra dedimki 3.hafta desteksiz uyut ve vazgeçme ağlayacak zor olacak pes etme onun dinlenmesi ve kaliteli uyku alması için dedim tabi başaramayadabiliriz herşeyi göze alarak 3.hafta denemeye başladım 8 de uyandı 10 da ilk uykuya başladık yatırdım yatağa açtım bı ninni ağladı kucağıma aldım sakinleştirdim tekrar yatırdım böle böle 1 saat sürdü ve sonunda uyudu 5 dakika uyudu pes etmedim 2.30 saat sonra tekrar aynı şekilde denedim 20 dakika içinde uyudu 3. Uykusuna 15 dakikada geçti gece uykusuna 8.30 en geç 9 böle böle devam ettim bugün 4.gun ve hiç ağlamadan rahat bi şekilde 10 dakika içinde uyuyor çok şükür…
Biraz uzun oldu ama anlatmak istedim her çocuk bir değil tabi ama benim gibi çok anne var belki bı ümit olur diye yazdım anneler![]()
![]()
4 bucuktayız biz de. Ne düzen oluşturabiliyorum ne uyku. Full kucakta ya da ayakta bazen uyuyor. Bıraktığım an uyanıyor. Uyku saatlerini düzene sokmaya çalışıyorum ben de. En azından kucakta da olsa saatleri belli olsun diye. Ama hiç bi iş yapılmıyor. Tuvalate kucağımda uyurken gidiyorum. Beşiğe aska yatmıyor. Bazen 5 kez deniyorum bi uykusunda. Sabırlar tükendi. Uyku eğitiminde bu ağlatarak uyutma mevzundan dolayı çekiniyorum. Ayrıntılı yazdığınız için teşekkür edrrim. Bir de bebeğiniz gazlı mıydı?
Evet hemde çok gazlıydı gaz dan çektiğimiz kadar birşeyden çekmedim hiç bir gaz damlası işe yaramadı piyasada olan bütün gaz damlalarını kullandım çok şükür rahatladık ama uykuya direniyordu ağlayarak pispisla Zor uyuyordu böyle her gün aglayacagina bir ağlar iki ağlar 1 gün ağladı oda agladiginda sakinleştirdim sonra yatırdım hep yanındaydım ağlarken asla odaya terk etmedim şimdi gülerek uyuyor ayağımda yada kolumda derin uykuya geçemediği için uyanıyor uykusunu alamıyordu ve hep gün içi mızmız oluyordu şimdi oda bende çok rahatım şükür
Geçici süreç olduğunu bilince kolaylaşıyor geçecek bunlar güzel günler bizi bekliyor ![]()
Bizim hem gaz hem alerji var. Çok zor bi bebek. İnşallah biz de o günleri görürüz
İnşallah ![]()
Ben de ayakta sallıyordum şimdi onu reddediyor kucakta ayakta gezerek uykuya dalıyor. Dedim tekrar ayağa alistirayim orada daha az sallayarak falan azaltirim yokkk asla kabul etmiyor ayağa koyduğum an çığlık çığlığa. Ben de dayanamıyorum kollarım bitti başım çatlıyor artık napicaz başka
kucaktan direkt yatağa da denedim yok onu da kabul etmiyor tam dalmadan koyayım da beşiğinde uyusun dedim yokkk yine hissediyor anında.
İnanın benim bebeğimde öyleydi saatlerce dolanmaktan kollarım uyuşuyordu benden başka kimsede uyumuyorduda nacizane fikrim 7 de en geç 8 de uyandırıp vakit geçirin egzersiz yapın kitap okuyun evin isiymis yemegimis herşeyi boş verin onu yorun 10 yada 10.30 gibi uyutmayi deneyin uykuya karşı gelemeyip sizin istediğiniz şekilde uyuyacak inşallah rabbim kolaylık versin biz güçlü anneyiz herşeyi başarabiliriz
Bizim uyku saatlerinde sıkıntı yok aslında 7 de kalkar normalde. 1,5 bazen 2 saatte uykusu gelir en son uykuyu 5 te yapar yine .Son gündüz uykusu da bazen 1 saat bazen 40 dk. Sonra 8’de mutlaka uyumuş olur. Benim sıkıntı kolda sallamak… Hatta sanırım battaniyeye alıştı biraz sallamistik onu istiyor sanırım bağırıyor hep
3 ya da 4 uyku yapıyor günde birer saatten. Sadece bugün 6 da kalktı 8 de uyuttum 9 da uyandı şimdi 11.30 uyuttum bakalım. Ne kadar yorsam da yine de direniyor gözü kapanıyor uykudan yine de bağırıyor. Aç değil altı temiz. Kaldiriyorum geziyoruz yine aynı. ![]()
Evet 3 uyku en son uykusunu 6 dan önce olması lazm bizimki genelde 5 yada 5.30 da uyuyor yarım saat yada 40 dakika uyuyor
Bizimkininde 1.30 yada 2 saat sonra uykusu geliyordu ağlayarak uyuyordu bende 2.30 saat sonra uyutmayi denedim ağlamadan uyudu ama tabi her çocuk farklı inşallah sizinkide düzene girer siz yorulmadan bebeğiniz ağlamadan ![]()
Evet aynı saatlerde uyursa bı rutin oluşuyor bence o saatlerdede rahat uykuya geçiyor