Çevremizde herkes normal doğumu öneriyor, en azından benim çevrem öyle. Sezaryen sadece sıkıntı olursa olabilecek bir durum gibi davranıyor çoğu kişi. Tamamen bu duyumlarla bir hamilelik dönemi geçirdim ve tabii ki normal doğum yaptım. Çok zorlandım son anda Sezaryene alınacaktık ucundan döndük ve epidural almama rağmen çatlayacak duruma gelmistim sancidan. Şimdi benim merak ettiğim şey şu, eminim herkesin deneyimi farklıdır ancak, doğum üzerinden neredeyse 3 ay geçti hala dikislerimde sızı şeklinde agri oluyor özellikle bazı oturuş şekillerinde, ilişki sırasında artık eskisi gibi hissetmiyorum aksine canım yanıyor, küçük bir ağırlık kaldirsam 2 gün boyunca hareketim çok kısıtlanıyor çok ağrım oluyor belimden. Şimdilik aklıma gelenler bunlar,
Sezaryen doğum gerçekten çevrenin anlattığı kadar zor ve korkutucu mu? Doğumdan sonra iyileşme sürecini atlattiktan sonra herhangi bir zorluğu oluyor mu?
Sizin seçim şansınız olsaydı Sezaryen doğumu tercih eder miydiniz?
Sezeryan olalı tam 11 ay olacak . Çok kötü bir doğum sürecim var 2 gün normal doğum olur diye alttan suni sancı verdiler olmadı damardan verdiler en son alın sezeryana yeter diye yalvardım ha tam zamanında alındık yoksa ben tansiyondan bebek verilen sancıdan ölümden döndük.
Ama bedenimin normal doğumu tatmasını isterdim çok mucizevi bir şey. İyileşme sürecine gelince benim o da çok zor oldu kilom vardı evet ama vücudum oldum olası fazla ödem tutar bundan dolayı da zor oldu . Doktor bana dikişine zarar verir korse takma dedi evet takmadım ilk günler her şey iyi gibiydi sonra ayaklarıma şişlik bir indi kütük gibi oldu zor yürüyordum 10 15 gün bezle dolandım evin içinde annem 1 ay yanımda kaldı bebeğinle bile düzgünce ilgilenemedim hele bel ağrısı o anestezi yaptıkları iğne beni mahvetti 2 defa soktular bir de yerini bulamadılar şişlikten belim hala ağrır ayakta çok durmaya fazla uyumaya bile gelemiyorum. Dikiş yerimi hissetmiyorum kala kaldı göbeğim öyle ora regl dönemlerinde sızlar az ağırlık kaldırsam sızlar yani kötü bir deneyim oldu benimki o zaman ağrı sızı yok alındı evet ama sonrası …
Şöyle anlatayım bende 3 tane normal doğum yaptım benim doğumum aşırı zor oluyor evet bütün doğumlar zordur lakin bazıları acılarla doludur canımı bilmem normalde ama doğum korkutucu bana göre eğer seçme şansım olsaydı eşim onay verseydi kesinlikle sezaryen olurdum evet onunda eksileri var tabiki ama bende belimden oldum aşırı bel ağrılarım var şu an uyuduğumda bile yataktan kalkamıyorum bile 2 ablam ve kız kardeşim sezaryen doğum yaptılar evet zordu ama günlük hayatlarına devam ediyorlar benim bel ağrılarım çok fazlayken kız kardeşimin ağrısı yok yani velhasıl bence kişiden kişiye değişiyor sanırım
Bende tam 40+0 da mecburen sezeryan ile doğum yaptım. Son ana kadar doktorum da bende normal olarak planladık kendimi de hep mental olarak normal doğuma hazırladım herşey yolundaydı sezeryan olursam diye hiç kendimi hazırlamadım o haftalara kadar da ne sancı ne açılmam vardı en ufak doğum sancısı çekmedim ben. Doktorum yatış yaptı 39+5 de yatışım yapıldı dediki doğumun kendi başlamazsa suni sancı ile başlatıcaz yattığım sürede de aynı şekilde ne sancı ne açılmam olmadı. 40 haftalık olunca da sabah erkenden geldiler fitil olarak alttan ip gibi bişey taktılar dedi öğleye kadar sancın başlar dedi öğleden sonra oldu geliyorlar yine ne açılma var bende nede sancı. Sonra doktorum demiş suni sancı bağlayın damardan takıldım suni sancıyı aynı zamanda zaten nst ye bağlayım takıp gittiler suni sancıdan 2 3 damla gittiğini biliyorum hemen baktım bebeğimin kalp atışları 20-30 lara düştü hemen bağırdım geldiler direk suni sancıyı söktüler oksijen falan verdiler bana doktorum geldi dedi bebek suniye dayanamaz acil sezeryana alın dediler 10 dkka içinde hızlı hızlı sezeryana alındım okadar korktum ki bebeğime bişey olacak diye. Uyanıktım zaten bebeğimin doğduğunu gördüm dikişleri hatırlamıyorum ağrım oldu bayılttılar beni. Sonradan odaya gelince de zaten bi kaç saat sonra kalkıp yürümem istendi ölüm gibiydi vallaha asla adım atamıyorum ben çok zor toparladım hala en ufak bişey yapsam belim feci şekilde ağrıyor. Ameliyat yerimde bi sorun yaşamadım ama bel ağrısı çok kötü. Ne olursa olsun o doğum sancısını yaşamak isterdim az da olsa nasıl bişey bilmiyorum bile bende keşke normal yapsaydım diyorum. Sezeryan sandıkları kadar kolay değil maalesef
Ben spinal anestezi ıle dogum yaptım tekrar hamile olsam yıne aynı dogum seklini seçerdim çok rahat gectı hem o anı yaşadım ama sıfır acı şuan oğlum 9 aylık ve eskı kiloma da ulaştım dikişlerde de hıcbır sorun yaşamadım
Ben sezeryan oldum isteğe bağlıydı benimki ve hıc pismanda değilim.Dogumum çok güzel geçti rüya gibiydi, beni dikerken hatta sohbet ediyorduk.Doktorum ve ekibi çok iyiydi..Dikiş yerim çok dikkatli bakınca belli, ilk zamanlar herkes gibi ameliyat kaynaklı zorlandigim dönem oldu ama doğumumu güzel hatırlamak ve çocuğumu sağlıkla kucağıma almak benim için çok büyük nimet.
İki sezeryan dogum yaptim ilki 11 yil once 2.cisi 1 yil önce. 9 saat suni sanci 9 cm acilmayla acil sezeyane alindim ilkinde normal dogumun sancisini cekdim gercekden cok zor rabbim kimseyi o darda birakmasin ikinci normal olsaydi istemezdim okadar zor gecdi cunki. Ama sezeryanden cok memnun kaldim Zorluklarina gelirsek normal dogum gibi ilk 1 sene dikkat etmek gerek agir kaldirmamak lazim belden yapilan ignede belirli bi sure agri oluyo sonra oda geciyo onun disinda ben bi zararini gormedim sadece uzun yillar hatta kalici bazen kesi yerinde his olmuyo biyere carpsan canin gidiyo . Sizinde iliski sirasinda his alamama sebebiniz bu yuzden olabilir kesi oldugu icin ama her kadinda boyle olmuyo sanirim bu.
Ben de normal doğum yaptım, akşam saat 10 gibi sancıları hissetmeye başladım acilden eve gönderdi doktor 3 gibi bidaha gittik. 6,57’de de kızım doğdu. Tabi ki kolay değildi benim için ama herkes bana çok kolay geçti dedi doktorlar filan. İlk zamanlar dikişlerimin hiç iyileşmeyeceğini sanıyordum ben de, ama benim hemoroidim daha çok zorladı o olmasa belki de sadece dikişlerimin acısı o ladar zor gelmezdi. Benim de bel ağrısı sırt ağrısı çok oldu ama bence emzirmekten oldu o aralar hiç düzgün oturamıyordum yatakta. Benim dikişlerimin iyileşmesi 20 gün sürdü. Yani 20. Günden sonra acısını pek hissetmemeye başladım. Ama sonuç olarak normal doğum yaptığıma memnunum kendimi ona çok hazırlamıştım hatta hiç korkmamışdım tam tersine heyecanlıydım. Acı çekeceğimi değil de kızıma kavuşacağımı düşünerek bekledim doğumu. Kızımın gelmesine yardımcı olmak için elimden geleni yaptım, çok şükür ki kısa sürdü. Doktor her şey mükemmeldi dedi sürekli doğum esnasında, işte doğal doğum budur dedi çok da güzel motive etti beni. Ama kızım gelirken tırnağıyla da yırtmış sanırım o yüzden hem doktorun attığı kesi hem de yırtığım oldu onlar beni zorladı tabi. O dikiş anlarında çok titredim zangır zangır titrerken doktor dikişlerimi attı. Bir yandan kızımı hazırladılar, eşim yanımdaydı hatta kızımın kordonunu o kesti. Tam kızımın doğduğu dikişlerimin atıldığı o anlarda güneş doğdu, içimi huzurla dolduran çok mutlu bir andı benim için. Ben bu yüzden yeniden normal doğum yapmak istiyorum eğer 2. Bebiş nasip olursa. Ama doğumdan sonraki ilk aylar bidaha normal doğum yapmam diyordum çok çektim ama şimdiden unuttum sanırım o acıları.
Ay bi de şeyi merak ediyorum benim doğum yaptıktan sonraki o ilk dakikalarda, odaya geçtiğimde filan dudak çevremde beyaz beyaz tuzlar birikmişti. Yani tuzdu sanırım ne olduğunu da anlayamadık eşim dedi dudaklarına ne oldu diye. Ben de o an farkettim, bakıyorum kızımı emzirdiğim ilk fotoğrafta da çıkmış hatta onlar. Başka kimsede öyle bir şey oldu mu acaba o can havliyle terledim de doğum yapar yapmaz o anki rahatlamayla ve doğumhanenin soğukluğuyla terimdeki tuzlar mı dondu ki dedik herhalde öyle oldu.
Bende iki defa normal doğum yaptım çabuk toparlandım ama devlet hastanesi maalesef hem doktor hem de ebeler çok kötüydü arkadaşım özelde normal doğum yaptı çok iyi davrandılar dedi ben kabus gibi bir şey yaşadım resmen doğuracaksan doğur diyorlardı bana daha bir sürü hastamız var seninle mi uğraşacaz diyorlardı
Ay gerçekten annelik her haliyle öyle zor ki… sizin sureciniz de ekstra zor olmuş. Ben epidural ile bile gerçekten öleceğimi düşündüm siz 2 kere suni sancı almışsınız ne zor geçmiştir. Gerçekten doğum yaptıktan sonra doğumu zor olan kadınlara sarılmak istiyorum. Sizin mesajınızı okurken de size sarılmak istedim. Belki ileride yeniden bir bebek planınız olursa inşallah en güzel şekilde kolaylikla istediğiniz şekilde gerçekleşir
Bel ağrısı benide gerçekten mahvediyor. Allah agrilarimiza şifa versin bende şuan doğum sekli hakkında sizin gibi düşünüyorum belki sezaryen olsaydı bu kadar acı cekmezdim gibi geliyor ama insan yasmayinca anlamıyor bazı şeyleri. Her şeyin hayırlısı
Benimde bir yakınım suni sancı verdiklerinde normal adet sancısı çekiyor gibi olmuştu. Ben epidurale rağmen çatlayacak gibi olmuştum. Bu sanırım acı eşiği ile ilgili
Sezaryen den sonra bel ağrısı olmaz sanıyordum buna da çok üzüldüm
Siz neredeyse 2 dogum şeklini de tecrübe etmişsiniz. Ben bel ağrısını igneye çok bağlamak istemiyordum öncesinde ama bende de inşallah dediğiniz gibi iğneden kaynaklı ilk bir yıl hassasiyeti şeklinde olur ve geçer.
Diğer konuda hissizlik mi bilmiyorum ama içimde bir şeyler çok değişmiş gibi hissediyorum psikolojik de olabilir tabii
Ay bende psikolojik olarak kendimi o kadar hazırlamıştım ki, sürekli pozitif normal doğum hikayeleri dinledim. Doğumla ilgili bir sürü eğitim videosu izledim kendimi aşırı hazır hissediyordum ta ki sancılar gelene kadar. Maşallah sızım gerçekten hızlı geçmiş ve bu bile bir nimet bence Ben 3 gün sancı çekmiştim ve son gece evdeki sancılar yüzünden çığlıklarımı tüm apartman duydu maalesef 3.gunun sabahı 11 gibi gittik 2cm açılma vardı ve akşam 20.00de doğurdum zar zor. Çok şükür geçti gitti.
Allah gerçekten unutturuyor o süreçte yaşadıklarımızı yoksa bence bebeklerimizi bile sevemezdik ki doğumda ten tene temas yapmışlardı çok farklı hayal etmiştim o anı ama gerçekten sadece bebeğimin yüzüne baktım duygusal bir an yaşayamadım bile.
Diğer bahsettiğiniz durumda bende olmadı tuz gibi olan
Ay bende çok ikilemde kalmıştım özele ki gitsem devlete mi diye en son devlete karar vermiştim sehir hastanesine. Son 1 Ay oturduğumuz ilçedeki hastanede epidural yapıldığını öğrendik. Devlet olmasına rağmen şaşırdım açıkçası bide ilçe hastanesi neticede. Bu hastaneyi seçelim dedik. Dogumum çok çok zordu ama Allah razı olsun denk gelen ebeler ve doktorum öyle iyiydi ki. Ne zaman dur desem durdular, psikolojik olarak çok destek oldular, hastanede 9 saat sancı sonucu bebeğim doğdu hiç kötü hissettirmediler bu süreçte hala dua ederim. Doğum zaten çok zor bide kötü insanlar denk gelirse gerçekten o zorluğun ötesi var mı tahmin edemiyorum. Allah iyilerle karşılaştırsın hepimizi her zaman her yerde
Ay gerçekten evlenmeden önce ya da hamilelikten önce şu süreçleri düşünsem o kadar korkunç gelirdi ki. Kan alsalar bayılırdım ben. Igne yaparlarken kan alırlarken bakamazdim bile. Allah cesaret veriyor demek ki diyorum gerçekten. Dediğinizgibi her sekli zordur. İnsan kacabilecek kolay bir yol arıyor ama sanrım doğum konusunda hiç kolay yol yok
Yaa gerçekten çok fazla ağrı çekmişsiniz peki evdeyken doğumu hızlandıracak hareketler vs yaptınız mı hiç. Ben arada kalktım bacağımı sandalyeye koydum öyle hareketler yaptım mesela. Pilates topuna fişan oturdum. Onların da faydası olmuştur belki diyordum ama belki de kişiye göre değişiyordur onları yapmasam da hızlı ilerleyecekti belki de.
Yapmaz mıyım o sancilarla kaldırımda aksak yürüyüş yaptım, evimiz 11 katlı biz 11.kattayiz merdivenlerin hepsini indim çıktım, pilates topuna oturdum, ebelerin anlattığı gibi comel kalk hareketlerini yaptım, meryem ana otunu koydum suyundan içtim ama bir türlü açılma olmadı