Demek ki değişken bir durummuş
ay inşallah sonraki doğumlarımız kısa sürsün, bebeklerimiz de biz de sağlıklı olalım güzel bir doğum süreci geçirelim, aminn. ![]()
![]()
İnşallah hepimiz çok güzel doğumlar yaşarız. Doğum yaparken asla bida dogurmam diyordum ama şimdi bebeğime bakınca kardeşsiz de olsun istemiyorum. Belki Allah nasip ederse 5 6 sene sonra plan yaparım. Allah doğum yapacak herkesin yardımcısı olsun ![]()
Kesinlikle ben de aynı duygular içerisindeyim ![]()
![]()
![]()
Bu karnına basma olayı çok kötü bide sezeryan sonrası vajinal muayene normal doğum olmadı çok fazla alttan muayenye maruz kalmadım diye seviniyordum ama sezeryandan sonra kaç defa geldiler içerde kalan kanı çıkarmaları lazım normal doğum da kolay çıkıyor kalan parçalar ama sezeryan da öyle olmadığı için öyle yapıyorlamş dün bi video izledm doğum sonrası karnına basmaktan bahsediyordu doktor işte normali hafifçe vurmak ama halk arasında bi örnek göstereerk çok sert bastıklarını anlatıyordu yorumlar da da herkes inanılmaz sert olduğunu çok acı çektiğini vs yazmıştı bnm doğumumda tam da video da Doktor’un anlattığı gibi olmştu ebeler o kadar iyilerdi ki hiç sert basmadılar ben psikolojik olarak rahatsz oldum canımı acıtacak gibi basmadılar benle sohbet ederken sallar gibi yaptı ben nolduğunu anlamadan elini vajinaya da soktu çok gerildim kasıldım ama acımamıltı çok kanama olduğu için belki de daha sonrasında alttan muayene istemediğimi bellirttim dört kere gelip gittiler ikisinde tek izin verdim ilkini anlamdım bile ama çok anlayışlı ebeler di hemşireler di doktorlar da bi daha denk gelirmym böylesine bilmiyorum sezeryan çok çok kötü ağrısı var ama yine de bana göre normal doğum daha zor geliyo
dikisiniz kaç taneydi acaba fazlada ondan mı öyle acı ve geç iyileşme oldu..ben 3 normal doğum yaptım ilkinde dikisim varmiydi hatırlamıyorum ikincide 3 4 taneydi 3. doğumda sadece 1 taneydi dikisim ..iyileşme süresi 40 günden sonra sıkıntım olmamıştı hiç birinde ama normal doğumlardan kaynaklı rahim sarkmam oldu oda ağrı yapıyor illaki bebeğim 2 yasin girdikten sonra ameliyat olacagm ..ha sorsan yine dogursan ne istersin 100 kerede dogursam normal doğum isterim çünkü sezeryan bı ameliyat her babayiğidin kaldıramayacağı bişey normal doğum sonrası hemen o gün herşeyimi kendim yaptım hepsinde de ama sezeryan sonrası yardım edecek kimsen yoksa cookk zordur eminim Allah yardımcısı olsun onların
bu bel ağrısı dogumlarla alakalı olmayabilir benim dogumlarim hep çok kolay geçti ilk ikisinde 40 +3 lerde normal muayeneye gittim suninsanci verdiler yatistan doguma 13 saat sürdü ikiside acilmalar olunca doğum 10 dk sürmedi 3. bebeğimde evde sancı çekmeyi filimlerdeki gibi bağırarak gitmeyi çok istedim
gece geldi sancım sabaha kadar yalancı sandım önce 6 gibi iyice şiddetlenince eşimle gittik yatisim 7 20 doğum 7 40 çok kolay oldu iğnesiz ilaçsız..bebeğim benimle yatıyor bazen yamuk yatmaktan belimde 2 tane fıtık olmuş şimdi ne pozisyonda yatarsam yatiyim kalktigimda belim tutmuyo hareket edince geçiyor ama yataktan kalkmak zulüm resmen ilaçta yazmafilar emziriyirsun diye bebeği beşikten almamak için yanımda yatırıyorum..çok duydum bu epidural anestezi yada sezeryandaki anesteziden beli ağrıyan ama benimki o nedenler den değil kisacasi
kusura bakma tirnagiyla yirtmisa güldüm
yırtılma ondan olmuyo bebek hazneye göre büyük olduğunda geçebilmesi için kendiliğinden yirtiliyo bebeğin orayı yirtmasi mümkün değil kolları yanda doğuyor çünkü ![]()
![]()
Doğum mu tüylerim ürperdi bak şimdi ben ilkini normal doğum yaptım devlette hatta ben doğurmadım çatala çıkmamla kestiler daha ne oluyor demeden ebe karnıma bastı çığlıkla bebek çıktı tabi kan kaybından bayıldım ama hastaneden yürüyerek çıktım o kadar dikişe rağmen çok 25 saat sancı çektim ikinci doğumum da saat beşte başladı sancı 12 de doğurdum normal tabi ama özelde çok rahattı herşey tek sorun çatım eğri olduğu için zor doğurdum ama hemen toparlandım üçüncü doğumda tam bir kabustu onuda özelde doğurdum bende sancı çoktu ama erken diye ilaçlarla 37 haftayı bekledik tabi ilaç bitti sancı arttı doktorum yatıralım seni bu sancıyla doğar dedi biraz plasentayo inceltti elleriyle başladık beklemeye 5te yattım hastane nst bağlı 100 sancım ama açılma yok gece 4 te dediler suni takalım o açılma yapar sabah 8de baktılar hala yok artık bebeği riske atamayız acil sezeryan dedi spinal oldum sonrası daha korkınç uyuşukluk geçti ama tek bacakta öbür bacağım dizden aşağısı hissetmiyorum nöröloji doktoru geldi çatalda açılma kontrolü yaparken bacağım çatalda çok kaldığı için sinir sıkışması ve damarlarda ezilme olmuş tabi yürü diyorlar ayağım oynamıyor tam üç ay çektim doğumdan kırk gün sonrada içerde pıhtı atmış kanamadan ölüyordum az daha devlet normal dedi özel tedaviye aldı acil ve verdikleri ilaç birde beni zehirledi ayy kabustu şimdi çok şükür 6 ay oldu ama eğildim mi belim çok ağrıyor ve dikiş yerim
Ay ne bileyim doktor dedi bunu ben uydurmadım aslında
doktor zaten bir kesi attı yırtılma fazla olmasın diye, kendisi dedi doğum güzel geçti dedik ama nazar ettik gsliba kesi atmama rağmen kenarda bi çizik olmuş tırnağıyla çizdi heralde diye
ben de şaşırdım hatta, ama sonradan belki de doğrudur dedim çünkü kızımın tırnakları çok sert bir yapıda doğumdan beri öyle. Şimdi de azıcık bile uzasa bizi mahvediyor yüzümüzü çiziyor. Doğduktan sonra da hatta şeyi düşünmüştüm hamileliğimin son ayında özellikle kızımın başının ve kollarının olduğu tarafta ara sıra aniden bi sızlama olurdu geçerdi. Onda da kızım tırnağını mı batırıyordu acaba dedim ![]()
![]()
Tüm doğum şekline saygım sonsuz ama bence sezeryan doğum tercih değil zorunluysa herhangi bir problem varsa olunan birşey. Her zaman normal doğum istedim suni sancı verdiler asla sancım yoktu sabaha kadar dozunu yükselttiler artık duramıyordum bağırmaktan mahvoldum beni sezeryana alın dıye bağırmaya başladım ya da epidural iğne yapın diye, doktor iğne yaptırdı 2-3 saat sonra ağrı hissetmedim sabaha karsı da dogumum gerceklestı.. iyiki beni dinleyip de sezaryana almamıslar çok pişman olurdum. Yani uzun lafın kısası sezeryanlık bir durum yoksa normal doğum olmalı. Benim dikişlerde vs bir sorun yok ağrı sızı ilk aylar vardı kişiden kişiye değişiyor sanırım.
Ben yurtdışında normal doğum yaptım bildiğin devlet hastanesi zaten özel hastane yok neredeyse, bana bebekleri gibi baktılar ilgilendiler bir kere suratsızlık görmedim. Çok çok güzeldi. Kendi insanımız bunları yapmıyor maalesef.. kadın zaren sancılı zor durumda eli ayağı tutmuyor nasıl böyle söyleyebilirler aklım almıyor sağlıkçı olacaklar bir de!!
Belki de vardır iyiler ama bana denk gelmedi aslında ilçedeki doktor çok iyi kadın doğum uzmanı ama doğum yaptıracak yeteri kadar tam teşekküllü değil yeni doğan ünitesi yoğun bakım bunlar yoktu mecburen şehir hastanesinde doğum yaptım şansa iki doğumumda da aynı kadın denk geliyor erkek doktor resmen yarıya kadar karnımın üstüne bastırdı ilk doğumum 48 saat suni sancıyla ikinci doğumum da9 saat süreyle doğum yaptım gerçekten şuan aklıma geldikçe psikolojim alt üst oluyor
Maşallah ne güzel iyi insanlar çıkmış karşınıza inşallah hepimize vicdanlı insanlar çıkar karşımıza
Evet canim iki dogum seklinide yaşadim sayilir. Bel ignesinede gelince ben bel agrisindan 3 aya yakin yuruyemedim cocugu kucagima alamadim okdar şiddetli agrim vardi belden yapilan igneden diye dusundum emarda 3 fitik kireçlenme skalyoz başlangici çikdi genelde hamilelikde bel fitigi olma riski yuksekmiş bi ortopediye gitmeni tavsiye ederim doktor bana dogumdan itibaren gecmeyen bel agrisi varsa igneden olabilir ama sonradan basladiyaa igneyle alakasi yok dedi. His konusunuda jinekolojik muayene ol bi doktorada sor bunu canim en iyi yaniti o veriri
İnşallah çok travma oldu bana hastaneden korkmayan biriydim aklıma bile getirmek istemiyorum
sezeryan olalı tam 5 ay oldu çok şükür bi şey yaşamadım 8 saat sancı cektim bebeğim oksijensiz kaldı suyum bitti en son doktora yalvardım beni sezeryana alın diye ilk gün kendimi zaten sezeryan da olursam hemen ayağa kalkma konusundan düşüncelere girmiştim ilk ayağa kalktığımda bi baş dönmesi lavaboya oturamama yaşadım gecesinde bebeğime kendim bakmaya başladım bi tek evde bi 3 gün ev işi yapmadım ama hep bebeğimle ben ilgilendim sonra zaten kendi kendime toparladım normal hayatımı yaşadım yani çok şükür bi durum olmadı ödem de oldu ama bol su içerek atlattım bedenim zaten hemen zayıflamaya ve ödem atmaya müsait bişey kalmamıştı
Maşallah herkesin bünyesine göre demek hamilelikte de çok su kullandım normalde de çok su içen biriyim ama felaket jdhsjs burnuma kadar ödemim olmuştu
yok bende kalmamıştı çabuk atlattım hamileyken şişlik olmamıştı sezeryan olduktan sonra ayak bileklerim şişince şaşırdım ![]()
Offffff kıyamam yaaa suni sancı kadar zor birşey yok resmen vücuda kimsayal ağrı yüklüyorlar çok çok zor ben de mahvolmuştum suyum gelmıstı 2-3 cm açıklık vardı ama sıfır sancı
arkadasımın sancısı 2-3 once hafıf hafıf baslamıstı dogumu suni sancısız rahat gectı. O yuzden doğal sancıyla doğuma başlamak çok önemli ınsallah ıkıncı hamılelıgımde dogal sancı ile başlarım![]()
![]()
![]()
İnşallah herşey gönlünüzce olur Allah’a emanet olun ![]()