Selam güzel anneler :* 7 aylık bi oğlum var . Çok çok zor bi doğumdu benim için 18 saat sancı çektim travma oldu bende resmen. O yüzden ikinci çocuğa asla diyorum. Herkes sorar ya ikinci ne zaman diye yok diyorum bi tane yeter olur mu öyle şey diyorlar. Ciddi manada soruyorum yani ikinci çocuk şart mı ![]()
Ayy benimki 3 aylık hamşleliğimde çok güzel geçti ama bende istemiyorum bence şart değil ya
Sirf dogum zor gecdi diye ikinci cocukdan vazgecmeyin benimde ilk dogumum cok zordu son dakkada bide sezeryan oldim 9 cm aciklikla ikinciyi bende istemiyodum kizim cok icine kapanikdi surekli bi kardesim olsa diye agliyodu cunki arkadasida yok okul disinda o istiyo diye 10 sene sonra bi kizim daha oldu iyikide olmuş inan kizim cok degisdi resmen bi anda abla oldu o icine kapanan cocuk gitti. Surekli aglarkende kapisini calacak kardesim yok diye aglardi. Kendinizden pay bicin tek kardes olsaniz sizde bi kardesim olsaydi derdiniz. Benim erkek kardesim var hep derim keske bide kiz kardesim olsaydi diye. Bi canim skldiginda bile arayip gel diyecegim bi kardesim var cocuklarimiz tek buymesin. Birde ilerisini dusunun sizlere bisey olsa Allah korusun kimsesiz kalmasin
Ayyy canım seni çok çok iyi anlıyorum bende ilk çocuğumda 2 gün hastanede mahvoldum çok zor bı doğumdu sonrasında da eşimle sorunlarımız oldu bende asla diyordum 2. Çocuğa 1 tane kızım yeter bana diyordum taaki kızım şimdi 8 yaşında geçen yıl bir diş çekimi sonrası bir kan hastalığı olduğunu öğrendik faktör bozukluğu sınırda çıktı değeri sınırın üstünde olsaydı hemofili diyorlar ama değil tam arada biz Allah korusun diğer hastalıktan sanmıştık çok şükür değilmiş ama yinede ciddi yaralanmalarda ilaç alması gerekiyor yoksa kanaması durmaz kan kaybeder . Sonra dedim kardeşlerin kan grupları genelde aynı oluyor Rabbim o raddeye getirmesin inşallah ama bı kardeşi olsa her açıdan onun için iyi olacağını düşündüm o zaman karar verdim ikinciye eşim zaten çok istiyordu ben istemediğim için 7 yıl bekledik ve 15 Mart’ta da ikinci kızımı doğurdum. Şimdi 1 aylık bir kızım daha var ve büyük kızım hastane sürecinde çok yıpranıp zayıflamıştı şimdi oda mutlu daha iyi hamileliğim inada iyi geldi çok istiyordu kardeş, arkadaşlarının hepsinin kardeşi var çünkü benim kimsem yok derdi kuzum. Ha birde şu var ikinci doğum daha kolay oluyor herşey daha hızlı ilerliyor bende öyle oldu . Diyeceğim o ki evladın yalnız kalmasin sen ne zaman hazır hissedersen o zaman tekrar düşün derim . Biraz uzun oldu da![]()
Benimde dogumum çok zor geçti 2 gün boyunca hastanedeydim ve her türlu yola dogum zorda olsa öldüm sonra tekrar yaßadim gibi oldu resmen hastanedeyken bu son dedim gerçekten çok cok kötü
9 cm ile suda dogumu yapma başladı sonra yataga geçtim artìk sudan çikmak istiyordum sancilar gidip geliyordu 1 dk da bir igne serum taktìlar prenses dogum sözde yine olmadì sezeryan icin bi yandan beni hazırlìyorlar bi doktor feldi ben istemiyordum sezeryan ama sadece bagìrìyordum canim cok yaniyordu ve suyum nasil geliyordu durmadan artik bebe kakasini yapti kötüye gidiyor dediler kaybedebiliriy ikisini vakumla deneme yapacaz olmazsa hemen ameliyat mevbur dedim brbegi kurtarin cunku ben sürekli kusmaktan artik dedim yasamayacam biliyorum esime diyorum bebek olursa iyi bak ona hakkini helal et sonra iste 3. Deneme yapacaz dedi doktor vakumla bende yorgunluktan artik halim yok ikinamiyorum bile tüm kalbimlr bebegim icin bagirdum ve ikindim bi baktim kucagimda ama aglamiyor dokunamadim bile bebegime hemen kacirdilar bebegimi kuveze nrfes almiyordu o da benimle strese girmißti ve zor bi dogum oldugu icin kötü oldu sonra dikişlerim baya oldu ve nasil titriyorum dikißlerimden sonra karnimi muayne etti ve ameliyata almamiz lazim dediler karninda baya kan kalmiß yani sonunda yine ameliyqt oldum ve hala hala 3 aya girecez neredeysr halen hastanede yasadiklarim gözumun onunden gitmiyor ve esimle birlikte olmadik dogumdan beridir ben cok korkuyorum esim benden daha cok korkuyor yani cok cok iyi düsünmem lazim ikinci icin bi sene zaten doktor yasak dedi ilißki ve ikinci bebek
Allahim bizlere yardim etsin herseyin en azisini biz çekiyoruz ![]()
1 hafta bi de hastanede kaldik bebek ve ben iyi degildik sonra eve gwldik zor bi süreçti gercekten
Ayy çok geçmiş olsun canım Rabbim bebeğine sana sağlık versin
okadr mulu zamanların olsun ki bu kötğ günleri hatırlamaya fırsatın olmadın![]()
Şart değil tabiki de ama insanın kardeşinin olması güzel birsey o yüzden eğer bakabilecek gücü, imkanı varsa 2. Çocuk yapılabilir.
Benimde erkek kardeşim var bende hep bir kız kardeşim olsaydı keşke derim. Kardeş gerçekten önemli ne kadar kavga da etsen bir başın sıkıştığında, bir derdin olduğunda yanında
Allah razı olsun canim güzel dileklerin icin sagol güzel yürekli anne ![]()
![]()
Çok geçmiş olsun Allah im bir daha yaşatmasın sağlık versin inşallah
Alah razı olsun hepimize sağlık sıhhat versin allahm zor günlerin ardından güzel gūnleri yasatsin hepimize inşallah ![]()
![]()
@Bus55
Bende doğumdayken öyle diyordum 48 saat sancı çektim bide suni sancı ne yaptım ettim sezeryana almadılar şehir Hastanesiydi asla ama asla ikinci çocuk istemiyorum artık çok ağladım doğumdan sonra kızım 4 aylıkken 4 haftalık hamile olduğumu öğrendim şuanda kızım 7 aylık 16+5 haftalıkta hamileyim korku travma varmı var elbette özellikle ebelerin gidip gelip Altan muayene etmeleri beni çok korkutuyordu bu nasıl olacak bilemiyorum ikinci doğum daha kolay olur derler inşallah öyledir bencede ikinci çocuk şart ilk çocuğun için onun yanlız büyümemesi kardeş oldu mu ilerki zamanda sorumluluk sahibide oluyorlar
Öncelikle yavrunu sağlıkla büyüt
benim bı arkadaşımda senin gibi diyor aman 2. Yi asla dogurmam çünkü onun hamileliği zor geçti son 2 3 ay hastanede yattı bebek erken doğdu vs oda korkuyor yine aynı şeyleri yaşamaktan…ama sana şunu soyleyebilirim her doğum bir olmaz benim ilk iki doğumum bebekler gelmedi diye suni sancıyla 13 14 saat sürdü sancı kısmı zordu doğum kısmı kolaydı ..3.dogumumda sancım evde geldi hastaneye adım atar atmaz dogurttular resmen o kadar kolay geçti ..yani yine aynı şeyleri yaşayacaksın diye birşey yok ama tabiki senin seçimin sen tek çocuk musun mesela
Bende ikinci çocuğu ilki yalniz kalmasın diye yapmıştım tek büyüyordu tek oynuyordu canı çok sıkılıyordu top oynayacak olsa karşısında kimse yoktu çok içim acıyordu dedim bı kardeşi olursa yalnızlık çekmez en azından beraber büyürler öyle de oldu büyük 2.5 yaşındayken kardeşi doğdu nasıl sevindi abi oldum diye şimdi pek anlasamasalarda en ufak şeyde birbirlerinden destek aliyorlar şimdi minikte gelince daha sevindiler artık ikimizde abi olduk diye![]()
![]()
Doğum zor olduğu için böyle düşünüyorsun ama emin ol unutuyorsun ben iki kez unuttum 3. yü yaptım gerçi sonuncu kazaydı. Bunun tek bi cevabı yok herkese göre durum değişebilir. Tek çocuklu mükemmel bi annede olursun, çok çocuklu süper annede. Herkesin dayanınıklık seviyesi farklı ekonomik şartları farklı. 2 3 çocuk aşırı zor bişey öyle tek çocuk gibi değil. Kaç parçaya bölünüyorsun ona rağmen sürekli bir yetememe hissi.. Araştırmalara göre tek çocukların daha mutlu olduğunu söylüyorlar. Çünkü hayat boyu bi rakipleri yok kendini ispatlamak zorunda kalmıyorlar ve anne baba ilgisi bölünmek zorunda kalmıyor. Ama kardeşle büyüyen çocuklarda daha savaşçı oluyor bu bi gerçek..Yani bu sorunun cevabını ancak sen bilebilirsin bu senin hayatın.. ![]()
3 çocuğum var 2 çocuğum arka arkaya olduğu için çok yıprandım 3m çocuğu hiç düşünmüyordum ama kızım yok diye 7 sene sonra deneyeyim dedim yins kız olmadı ama kardeş çok güzel bir şey benim 2 kız kardeşim var bazen diyorum keşke erkek kardeşim de olsaydı bir kaç tane dahaa olsaydı şuan böyle düşünmen normal ama ilerleyen zamanlarda kendinde isteyeceksin
Ya maşallah Allah bağışlasın ben kendim hep kalabalık ailede büyüdüğüm için kendi aileminde kalabalık olmasını isterim dört çocuk benim için ideal belki yıpranacam belki yorulacam nasip olur mu bilemem ama hayalimin hayalde kalmasını istemiyorum annem 6 çocuk doğurmuş 4 ü hayata 2 si vefat etmiş üvey annem de 13 doğum yapmış 9 hayata 4 ü vefat etmiş en son ikiz kız getirdi dahada kordonunu bağlatırdım getirmesin diye bide onca çocuğu evde nasıl doğuruyorlardı aklım almıyor
İkinci çocuk şart değil bence
ciddi anlamda psikolojik baskı oluyor. Kendini ne zaman iyi hissedersen dusunebilirsin. Ama acele etme ve iyi düşün çocuklarımızın geleceğini de düşünmek gerek dünyaya getirirken ve her şeyden önce sağlıklı olsunlar da yeter ki bir tane yeter diye düşünüyorum.
Niye sart olsun ki cok sacma, istemeyen hic cocuk sahibi olmaz isteyen tek cocuk sahibi olur. Bana kalirsa tek cocuklar kardesi olanlara gore pek cok acidan daha sansli. Hatta bilimsel arastirmalar da bunu gosteriyormus. Yine de anne-babanin sartlarina bagli durum. Oncelikle ekonomik olarak birden fazla cocuga yetebilmek lazim, 2. cocugu yaparken 1.nin ihtiyaclarindan kisacaksak bence bu 1. cocuga haksizlik oluyor. Sonrasında ise annenin psikolojik olarak bunu kaldirabilecek durumda olmasi lazim. Bi bebek anneyi en az 3 sene bagliyor bu bi gercek, bu surecte maalesef kendi hayati icin degil de bebegi icin var olmak zorunda kaliyor, kendine ve hayattaki planlarina ayirabilecegi vakit kalmiyor. Hayattaki misyonu sadece anne olmak, başarılı bi evlat yetistirip mutlu bi yuva kurmak olan kadinlar icin durum tabii ki farkli, onlara da saygi duyuyorum hayatta herkesin kendine gore bi motivasyonu var sonucta, insan yeter ki kendine iyi geleni bilsin.
Rabbim hayırlı evlatlar nasip etsin inşallah
bende çok severim çocuk maddi imkanım olmuş olsa 8 10 tane bile isterim ama şu zamanda asgari ücretle anca 3 e cesaret edebildim![]()