İkinci çocuk

İkinci çocuk yaş aralığı yada tek çocuk zorlugu ??

Arasında 6 yaş var ama büyük tam okula başladı bebek var zorlu hâliyle. Ben çalıştığım için yaş aralığı uzadı idealim 3 veya 4 tü.:smiling_face_with_three_hearts:ilk çocuk zorlu ise korku illaki oluyor sizde haklısınız

Benim ilk çocukla ikinci arası 2 buçuk yaş ikinciyle üçüncü arası 7 yaş bence her yaşın kendine zorluğu var ilk iki çocuğum çok yaramazlar birbirlerini hep kıskanırlar

İlla ki her yaşin zorlugu vardır sadece kafan da tek çocuk olsa pişman olur muyum haksizlik mı yapıyorum ilerde ikinci çocuk beni zorlarmi arasi uzaklastikca

Eğer imkanlar el veriyorsa iki çocuk ideal bence ama Türkiye şartlarında pek mümkün olduğunu düşünmüyorum benim şahsi fikrim . Çocukla yeteri kadar ilgilenip onu her alanda destekledikten sonra tek çocuk fikri asla ona haksızlık gibi gelmiyor bana tam tersi eğer yeterli imkanları sunamayacaksak ve ikinciyi yapacaksak o zaman haksızlık diye düşünüyorum

Evet çok haklısınız bu konuda fakat böyle birşey de var her çocuğun rızkı farklıdır hepsine ayrı yeteceğiz ebeveyn olarak benim 3. Çocuğum oldu 2 aylık olacak hamile kaldığım gibi oturduğum ev satıldı asansörü yoktu evin hep çıkmak istedim ama kısmet olmadı şimdi ise çok şükür durumumuz daha da iyi oldu gayet güzel bir ev sahibi olduk çocuklarım yaşadığım yerin en güzel okuluna gidiyor inşallah daha da iyi olacak durumumuz Rabbim isteyen herkese nasip etsin 1 kızım 2 oğlum var şimdi kızım anne hemen bir tane daha getir ben kız kardeş istiyorum diyor Allah’ım nasip edeceğini bilsem getiririm ama şimdilik yeter artık biz 8 kardeşiz ve iyiki de ablalarım var diyorum

Pişmanlık olabilir diye düşünüyorum benim bir kız bir oğlandı çocuklarım çok istedi 3. Kardeşi o yüzden istedim şimdide 4. Yü istiyorlar​:smiley:

İlki 9 yaşında ikincisi 1 yaşına çok az kaldı. En az 2 tane yeterli diyordum hep tek çocuk kalmasini istemedim oğlumun. Ama neredeyse 8.5 yaş var aralarinda ve sanki ilk cocugum gibi zorlandim. Evet abisi büyük pek zorluğu yok ama ara verince rahata alisinca yeni düzen biraz zor oluyor. Ilk cocugum uykusu falan cok duzenliydi. 2.si tam tersi uykusuz vs vs. tamamen farklilar birbirinden hamiliklerimde öyle farkliydi. Ikiside erkek bu arada. Eger 2.dusunuluyorsa cok ara acilmamaliymis tek tavsiyem bu :face_with_hand_over_mouth:

Böyle şeyleri düşünmemek için hep ikiz istedim ama nasıl olmadı:sweat_smile: hep diyordum keşke ikiz olsa tek seferde iki tane büyüse çıksa .

İlk oglumlumla 2ci oğlumun arasında 2yas var ve çok iddia ediyorlar birbirine ama sanki arka arkaya dahami kolay oluyor yasa alışıyor insan galiba 9sene sonra 3ü yani kizimi dogurdum hem gebelik hemde doğumu zor oldu ve diğerlerinin dersi kızımın Gazi kusması baya zor bir dönem oluyor bence aralarinin fazla uzamamasi daha iyi oluyor

Valla kimseyi etkilemek istemem ama benim lohusaliğim çok zorlu geçti pskolojikmen fiziken evet iyiki anne oldum diyorum çocuğumuda çok seviyorum ama başka çocuk istemiyorum bilmiyorum benim bünyem mı kaldramadi bana tek mi annelik zor geldi bilemiyorum ama çevremde herkes 2.düşünuyor yada 2.cocugu yapiyorlar ben şaşıp kalıyorum çok çocuklu insanlarada bravoooo diyorum helal olsun valla ben 1tanede pes ettim bize yeter bile herşeyini eksiksiz yapalm ona yetebilelim maddi manevi. Sadece çocuğum büyüsün kendime ona güzel vakit ayrym istiyorum kendimide ihmal etmek istemiyorum çok çocuğa karışıp sonra bı bakicam hayatı anlamadan zaman akıp geçmiş. Benim düşüncem bu yönde.

ilk çocuğa tek büyüyor diye ikinci çocuğu istemiştim aralarında 2.5 yaş var tam şimdi 11 ve 9 yasindalar 3. çocuğunda yaş geçmeden olsun çocuklar bebek görsün minik bir bireyin güzelliğini bilsinler istedim 11 aylık oda 3 oğlanla gayet mutluyum :heart::sweat_smile:

10 yaş var iki kziimin arasinda buyuk 11 e girecek kuçuk 1 yasina girecek. Araya zaman girince zor olur derlerdi hep aksine buyuk kziim elim ayagim oldu bel fitindan ayaga kalkamadim 1.5 ay kardesine hep kizim bakdi . Halada bakar yani onun kucuk annesi o​:purple_heart: kardesi olsun istedigi icin oldu yoksa biz dusunmuyoduk iyikide olmus. Bence yaş araligi kisa olmamali aksine uzun olmali

Bende böyle düşünüyorum ya. .

Ay düşünseniz ya iki bebbek de küçük . İkisi de agliyor :scream:Hiç benlik değil. Kazayla olursa yapacak birsey yok da en az 5,6,7 yıl beklemek isterim ..Anne yipraniyor yani onlar arkadaş gibi buyusun diye bir olay var ama hiç de gerek yok bence. Şimdiki bebekler için çok gizel imkanlar var zaten yalnız kalmiyolar.

İkisi bir buyusun dusunceside yanlis ozaman yetemiyolar iki cocuga cok zor oluyo. Ama biri buyuk olunca kardesi oldugunun bilincinde oluyo ve kardesinin bebekligini bile unutmuycak hatirliycak hep

Ayn oyle .

İkinci istemiyoruz dedik hep ama 16 sene sonra istedik tek kalmasını istemedik bir kardeşi olsun bu hayatta yalnız olmasın dedik​:heart_eyes: iyi kide oldu abisi 17 yaşında küçüğüm 15 aylik. Zorlandimmi derseniz tabi ki hayır :sweat_smile: çünkü tel çocuk gibi oldu abi zaten 17 yaşında kendi işini kendi gorebiliyor ve bana en büyük destekçim o babadan çok o benim herseyime yetişiyor ve cokkkk seviyor kardeşini :smiling_face_with_three_hearts:

Ayyy canim.oyle ya .Benim de bir tanidigim var çok yakın sayılır. Tek çocuk büyümüş. Annesi her işine herseyine ilgi göstermiş tek diye evlenmiş.
Annesi hastalanmış gözlerim görmüyor. Dok. Daha bulamadı ne oldugunu . Kimse hastalığı bilmiyor .5 yıldır çekiyor . Kadin da annesinin her işine koşuyor ve hep yakınıyor keşke benim.de bir kardeşim olsaydı..Hic degil ben gidemezsem annemin yanina o giderfi diyor . O yuzden 2 ciyi bende düşünüyorum. Cooook ilerde lazım olur diye buyudukce de bir dayanak arıyor insan ..kucukken o kadar olmaz.

Aynenn öyle canım bende daha çok annemin hastalık sürecinde anladım aslinda kanser hatasıydı annem 4. Evreyfi öğrendiğimizde çok zordu Allah kimseye yaşatmasın :pensive_face: bende 2 kardeşim bir tane abim var annem vefat edince 2 miz sarılıp ağladık ya ben tek olsaydım diye düşündüm o zaman ve beni 2. Çocuk yapmaya iten en büyük sebep budur

Bu yüzden 16 sene sonra oğluma bir kardeş geldi :relieved_face: