İkinci çocuk

Mekanı cennet olsun :bouquet:

Bende bu sebepten istiyom .Büyüyünce çok arıyor insan. Bayramda seyranda evlenince daha da iyi anlıyorsun .gidecek bir kimsen olmasa bayram bile güzel olmuyor.

Kesinlikle oyle. Artik annem ve babam yok ama abim var memlekete gidince açacağım bir kapı var en azından

Ne gizel işte. .:slightly_smiling_face:

Evet. O yüzden kardeşlik çok değerli tabiki hayırlısı herseyin. hayırsız olacaksa Allah nasip etmesin zaten

Üç oğlanla mutluyum diyen ilk defa birini görüyorum sanırım çünkü ben bir oğlanla pes etmiş tükenmiş durumdayımmmm :smiley:

yorumları okuyana kadar tek çocuk fikri çıktı aklımdan oğlum şu an dört yaşında ikinci çocuk fikrini düşünüyorum sanırım ama zamanını bilemiyorum oğlum çok zor bir çocuk,arası açıldıkça ben zorlanıcam bir de orası var okulu bir yandan yani bilemiyorum yada hazır hissetmediğim için kendime bahaneler de üretiyor olabilirim belki tam tersi olacak çok iyi gelecek o ihtimalde var elbette ama bunun için en doğru zaman içimden gelerek istediğim zaman olur umarım

Kardeş olmadan olmaz ya diyenlerdenim :smiling_face_with_three_hearts: Kardeş candır… Başlarda anlaşamazlarsa bile büyüdüklerinde iyi ki derler. Hayalim ilk çocuğumun erkek olmasıydı abi olması için. Allah nasip etti de çok şükür.:hugs: Sıra abilerin kardeşlerinde :smiling_face_with_three_hearts: Okula başlayıp yeni düzene ve sorumluluklara alismadan düşünmüyorum inşallah onu da. Biraz zaman gerek. Aralarında gerçek bir abi - kardeş olacak kadar yaş olsun isterim hep. :heart: Yaşlar yakın olunca o pek olmuyor. Benim istediğim manzara biraz farklı. :melting_face:

Şu an kaç yaşında oğlumuz ve ne zaman düşünüyorsunuz

13,5 aylık. 5-6 yaşına kadar düşünmüyorum Allah izin verirse tabi…

5-6 yaş tam anasınıfı veya birinci sınıf oluyor zorlanabilirsiniz​:wink: şu an biz 6 buçuk yaş ve 2 aylığız. Birinci sınıfa başladı büyük. Zorlu geçiyor. Çünkü tam en çok ilgiye ihtiyaç duydukları dönem. Diğeri ilgilnemesen okuma yazma yapamıyor ee diğeride bebek sana muhtaç. Ev işlerini geçtim. Yemeğimi yapıp bulaşığımı toplamayı kendime nimet biliyorum valla. Bazen eşimi bekliyorum öyle topluyorum bulaşığı fln. Birde ilk hastalığımıza yakalandık. Büyük hasta idi 3-5 gün sonra küçüğüm hastalandı. Yani yine sizin fikriniz tabi ama benimki örnek sadece. :rose:

Ben öğretmenim eşim de imam :smiling_face_with_three_hearts: sürekli evde yanımda yani. Aslına bakarsanız 5-6 yılı kendime verdim aslında :smiling_face_with_three_hearts:

Bu coğrafya da tek çocuk yetiştirmek bile mucize olmuşken, bu denli çürüyen bir toplumda 2. yi düşünmüyorum…Annelik hormonlarım ağir basmasa 1. yi de düşünmezdim.Maddi-manevi kızıma yetebilmek, onu güçlü bir birey olarak yetiştirme gayesinde olacağım.Saglikla güzel anlarına sahit olmayı Rabbim bize göstersin.

Ben de böyle düşünüp evlenmeyi bile istemezdim. Ama dünyada vay be böyle insanlar da varmış denecek iyi insanlardan birini neden ben yetiştirmeyeyim ki dedim… ve evlendim. :revolving_hearts: Büyük bir ideal değil büyük gözükse de…

zorlukları illaki oluyo bazen benimde tirlattigim zamanlar oluyo tabiki ama şükür çok güzel kalpliler büyük bana düşkün ortanca babasına küçük şimdilik bana :joy: ilerde arkamı döndüğümde dağ gibi 4 tane adam olacak beni koruyup kollayacak o yüzden çok mutluyum

Benim evlatlarım arasında 4 yaş 6 ay var açıkçası çokta zorlanmadım kızım bir çok işini kendisi yapabildiği için benimde oğluma zamanım kalıyor hatta vana bazı basit konularda yardım ediyor bir nevi oyuna çevirdik bu süreci eğer kızım daha küçük olmuş olsaydı çok zor olurdu benim içinde onun içinde ama şuanda her şeyi az çok anlayabildiği yaşa geldiği için (en azımdan kardeşinin bebek olup bizim ilgimize daha fazla ihtiyaç duyduğunu anlıyor) bize yardım etti bu süreçler zor arada kıskançlık kaçınılmaz bir durum oluyor yaş farkı ne olursa olsun ama denge kurulunca kıskançlık yerini sevgiye bırakıyor :melting_face::smiling_face_with_three_hearts:

Ay ne kadar guzel olmuş. 4,5yaş da birazdaha anlıyorlar galiba. Benim ablamın da bir oğlu bir de kızı var , kızı 3,5yasinda ogulu da 10 aylik . Annesi küçük bebeğin altini değiştirirken kızı geliyormuş bebegin pipisine bakıp şey diyormus .”Anne bundan bende istiyorum niye benim yok bundanım"diyirmus​:joy:

2 kucuk çocuğa bakması gercekten sabır işi

benim ilki 2.5 yaşındaydı kardeşi geldiğinde sanki doğar doğmaz abi oldu o kadar olgundu o kadar anlayisliydi ki dersiniz 8 10 yaşında çocuk hic incitmedi kardeşini dokunmaya kiyamazdi bazen nette kardeslerine vuran saçını çeken alıp yere atanları goruyorum hiç öyle olmamıştı büyük oğlan :joy: yaşla pek alakası yok bence çünkü ortanca 8 yaşında ve 11 aylık kardeşini o kadar kıskanıyor ki iki biberondan biri onun iki emzikten biri onda elinden gelse elbiselerini giyecek o derece :joy::joy:

Allahim ya :joy::joy::joy:

Bende benim kızı düşünemiyorum. Çok hırçın valla . Dun peluş oyuncağı var adı civil. Her zaman onunla yatar,dün annemgil geldi pelus oyuncağını istedi vermedi. Bgun de elinden hiç bırakmadı. Normalde yatakta kalır oyuncağı bugun birakmadi . Yerde görünce çivili birce naza bagriyom kizim çivili götürmüşler diye koşarak oyuncağını getriyir​:joy::joy::joy::joy:sen daha 11,5ayliksin bunları nerden ogrendin​:joy::see_no_evil_monkey:

valla çok çabuk öğreniyorlar dün yapamadıklarını bir günde yapiyolar bizimkide bugün sacini taradım tarakla elimden aldı kendi taramaya çalıştı :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: yürüyor mu sizinki tutunup kalkma tutarak yürüme vs varmı bizimkinde hiç biri yok biraz eringec​:sweat_smile:

Seninki kaç aylikti .

Benim kizim 8 kasimda yasina girecek. Sac tarıyor yürüyor işine gelince kosuyor​:joy: