Kabızlık ve su içmeme

benim kız yumurtanın tadını pek sevmedi oguruyor diye kahvaltı olarak bal kabağı haşlanıp yumurta ve labneyle karıştırıp veriyorum bu sayede severek yiyor değilse yumurta isim biraz zor ya da yeni başladık yine alışma sürecinde bilemiyorum

Oh ya bi benim herkes çok marifetli sanıyordum. Kimse desem aaaaa kendin yapmalısın doğal olmalı diyor vay anasını ya diyorum artık​:grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

Yumurtanınn sarısı damağa yapışan bişey bencede öğürürler. Bende yoğurt avakado pekmez tahinle karıştırıp veriyorum

bu şekilde karışımlar la yine yiyor ama omlet türünde yemiyor nedense geçen gün tatlı patates kabya biberli omlet yaptım ona rağmen yemedi çok çok az yedi bıraktı zamanla umarım yer

yapabalr vardır o ben o kısımlara geçmeyi düşünmüyorum akıl sağlığım için :zany_face:.zaten şu ek gıdaya başladım başlayalı hiç işim bitmez oldu mutfaktan çıkamıyorum kendimize hazırlarken bu kadar uzun sürmüyor.ben bir de en dogalindan organiginden :grin:tereyağı arayisindayim kullanıp memnun olan öneren olursa sevinirim

Omlete kaç aylıkken geçtiniz. Ben hala haşlayıp veriyorum. Omlet yiyebiliyolar mı çiğneyebiliyor mu

Tereyağını annem yapıp kutaya özel getiriyor :grin::grin::grin:

Çok geçmiş olsun direkt eczaneye gidip entrogermina probiyotik de alabilirsiniz

alerjiden dolayı yumurtaya daha bu ay başladım 8 aylık bu aralar veriyorum ama az yiyor .bu ay itibariyle biraz biraz taneliye geçtim artık öncede çatalla ezip veriyordum zaten .diş daha yok ama damagi guclendigi için çiğnemeyi öğrensin diye veriyorum

ohh Miss​:heart_eyes:

Geçmiş olsun cani yanmış baya gerçekten Allah yardımcınız olsun.Ben bebe bisküvisi ve muzu az az ikisinden de biraz da su katıp karıştırıp yedirince hep kıvamlı yapıyor ,vermedigim günler kabız olmuyor ama farklı oluyor şekil olarak ama size deneyin denemeyin diyemem her bebek kendine özel,yaşından sonra biraz daha iyi gelisicektir bağırsakları işte zaman beklemek zor

Aç karnına iki kere zeytinyağı verip bazı gıdaları kesince şuan normal yaptı . Bakalım akşam nasıll olacak duruma göre doktora gidip soracağım . Biraz ince eleyip sık dokuduğum için kafama göre ilaç almak istemçyorum hiç :pensive_face:

Bende deneyeceğim bazı taneli gıdaları şu kabızı bi atlatalım. Korkuyorum bişey yedirmeyr​:woman_bowing:t2:

Teşekkür ederim. Cici bebeyi bizimki ağzına sürmüyor nedense yediremiyorum hiç sevmedi . 8.5 aylık ilk kez kabızlık yaşıyoruz . Yeni olarak sadece pirinç yedirmiştim o mu yaptı bilmiyorum

Aynen olabilir pirinç ,un muhallebileri de katilastiriyor bagirsaklarini

Un olarak yulaf unu kullanıyorum lifli olsun diye başka kullanmıyorum. İrmik sevmediğünden irmik bile yapmıyorum. Sadece muz ve pirinçten şüpheliyim işte :woman_bowing:t2:

Yulaf iyi evet ,muzu ben genelde yarım tane ile sinirlamistim günlük bı sıkıntı yaşamamıştım pirinçte her gün değil de aralarda alıştırma için mecburen oluyor sonuçta tanelilere de alışması lazım 1 yaş öncesinde sıkıntı bağırsakları düşünsenize gazlarını bile cikaramiyolar, o kadar minik ve henüz gelişme aşamasında ,yaşından sonra yiyeceklerden yana rahat ediceksiniz bı kaç ayınız kalmış katı yiyeceklere dikkat edin vitamini için azar azar verirsiniz

Benim ne yazık ki yaptığım bi hata var ki herşeyi blendrdan geçirip veriyorum. BLW anneleri duysa beni topa tutar :grinning_face_with_smiling_eyes: dün bi arkadaşa gittik onun kızı 4 yaşında. Dedi 8,5 aylıken benim kızım elleriyle ezerek makarna yiyordu. Neden hala lapa şeklinde yediriyosun dedi eline salatalık verdi. Dedim ay dur boğazına kaçar . Ya sakin ol kaçsada gözümüzün önünde kopardığı an elinle alırsın bişey olmaz dedi. Bebeğim emdi emdi sonra kopardo ve onu çiğneyip yedi . Dedim aaa yiyor dedi eve damakları güçlenmiş yer tabi sen ona kötülük yapıyosın artık lapa devrinden çık dedi. Sonra kendimde salatalık verdim bi korkumu yendim. Yani aslında pirinci bile bir kez yedirdim blendırdan geçirip. Katı gıda zaten hal getire​:woman_facepalming:t2::woman_facepalming:t2: muzuda yarım verirdimm ama hergün veriyordum. Ama artık lapaya son çorba hariç kalan yiyecekleri çiğneyebileceği şekilde sunacağım. Eline yiyecek vereceğim.

Tabi hepten esirgemek olmuyor çocuklar sonra başkalarından alınca eline oh bee dünya varmış diyolar​:smiling_face::smiling_face: yani onlemi alarak verin elbette damaklari sertleşmiş ama bazen büyük parcalar kopariyolar ondan cesaret edemiyor insan ,boğulmak da bı an zaten nefesi gitti mi Allah korusun .Gözünun önünde minik minik verin bı de artık blender değil catalla ezin çok minik olmasın ki pütürlüye de alışsın sonra ki asama da taneli olucak çünkü biri gecikince diğeri de ileri atıyor ne oluyor yiyecekleri vitaminlelrden geri kalıyor cocuk .Bizim doktor ek gıdaya geçerken ez ama pütürlü kalsın kendiside çiğnemeye çalışsın ve çenesi kemikleri gelişsin demişti

muzu avakadoyu yumurtayı armutu kabağı elmayı bal kabağını vs onları çatalla ezip veriyorum ama yinede pürüzsüz gibi oluyor ya acaba yarıyo mu geliştirmesine emin değilim. Evet en korktuğum şey boğazına kaçarda doğru müdahaleyi edemezsem korkusu çok var bende. Allah korusun :woman_bowing:t2: