Kaç kaşık eder 😅

Kızlar merhaba alakasız bir konu açtım ama bu tatlı tarifi vs yaparken hani 100 gram tereyağ falan olayı var ya. Bu 100 gram tereyağı kaç kaşığa denk geliyor nasıl hesaplıyorsunuz onları ben bir türlü hesaplayamıyorum. Yeni bi tarif deneyeceğim de 100 gram diyor kaç kaşık katmalıyım​:sweat_smile::sweat_smile:

Ben kaşıkla değil de bir margarin paketini düşünerek koyuyorum göz kararı :joy: o paketler 250 gr oluyor, 100 gram da onun yarısından biraz az olacak şekilde düşün mesela. Ben öyle hesaplarım hep

7 yemek kaşığı diyor googleden baktm

Ben de bir tarif var 90gr tereyağı yazıyor, ben her zaman 3 tepeli yemek kaşığı koyuyorum. Tam ölçülü oluyor. 4 kaşık da ortalama 100gr.a denk gelir bence 7 çok fazla sanki​:roll_eyes:

Bendensin​:grin: aynı şekilde gözümde margarini canlandırarak ölçüyorum “hah bu yarım margarin kadar oldu” diyorum mesela​:grinning_face_with_smiling_eyes:

Şimdiye kadar hep tuttu o şekilde gerçekten :rofl: ne kadar artık margarin kullanmasak da o ölçüyü kazımışız beynimize :face_with_hand_over_mouth:

Evet kesinlikle tutuyor​:smiling_face_with_three_hearts:

Margarinlarin paketinin arkasinda ölculer yaziyor ordan ayarliyosun

Yemek kaşığı ya da su bardağına göre ölçü yoksa diğer türlü sürekli beynimde denklem cozmektense bu tarz tarifleri atlamak en iyisi :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

Margarin kullanınca ayarlıyorum da normal tereyağ kullanınca ayarlayamıyorum 7 çok fazla sanki​:joy:

Bende bu şekilde hesaplıyorım . Genelde herşeyi göz kararı yaparım hiç hesaplamadım :grinning_face_with_smiling_eyes: ama bi ara mutfağa hassas tartı almayı düşünmedim değil. Çokta ucuz istersen tartı bak @Aynur

Ben de tam onu diyecektim hassas tartı da almayı düşündüm ama kesin alsam bile yine göz kararı devam ederim :rofl: unu filan hesaplayıp ayarla yapabiliyorum artık 100 gr un bir su bardağı mesela o şekilde ayarlayıp koreli bir tarifi çevirmiştim gerçekten çok güzel bi tarif olmuştu sonrasında da sürekli yaptım.

İşte elimde margarin yoksa bile onun aşağı yukarı boyutu aklımda, ona göre ayarlıyorum :face_with_hand_over_mouth:

Ne tarifiymiş o bizede versenee :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

İşte bu tarif :heart_eyes: yiyen herkes çok beğeniyor biraz uğraştırıcı ama vaktiniz olursa deneyin harika oluyor.

Tarife de bakıp yazayım kendi yaptığım ölçüleri

1 şu bardağı+1 su bardağından 1 parmak eksik un koyuyorum ben. Diğer ölçüler anlaşılıyor az çok. Hamuru uğraştırıcı, ama bence hazır ekmek hamuru alıp onunla daha kolay yapılabilir sadece ekmek hamuruna şekil vermek zor oluyor.

Tabi en son hamileyken yaptım galiba çocuktan sonra hiç fırsat olmadı, unutmuşum ben bunu iyi aklıma getirdin en yakın zamanda yapayım :face_with_hand_over_mouth:

Bir paket margarine 250 gr olduguna gore 5 bol 2 parcasini al ama paketlerin uzerinde var zaten canim cetvelle olc yada

Üzerinde 50gr olarak bölümlere ayrılanlar oluyor ben genelde ona bakarak alıyorum. Eğer yazmiyorsa da toplamda 200 gramsa yarısıni ya da kullanacağım 50 gramsa dörtte birini kesip alıyorum. Bıçakla çizerim. Belki 5 gram fazla belki 10 gram eksik olur ama mutfak terazimde yok. Az miktarlar da büyük etki yapmaz. Yumurtalar da eşit büyüklükte değil.

Hassas tartım var aslında, merak ettim dediğiniz gibi olabilir genel olarak öyle yazıyorsa

Çıcukla uğraştırıcı olan şeyleri yapmayı rafa kaldırdım ben​:grinning_face_with_smiling_eyes:

Ben de öyleydim gerçekten son zamanlarda biraz daha bişeylerle oyalanmaya başladı çok şükür. Yoksa mutfağa girmek bile istemiyordum sürekli paçamı çekiştirirdi mama sandalyesinde durmazdı. Şimdi de ramazanda belki zor olur ama ramazandan sonra yaparım inşallah. Hamur işi yapmaya bayılırım ben, poğaça yapmak çok keyif verir :face_with_hand_over_mouth: bazen bu tarifin hamuru yerine normal poğaça hamuru yaparım o daha kolay diye.