Kaynana terörü

Kayınvalidem 22 senedir kanser tedavisi görüyor. 3 yıllık evliyim 4 aylık bi bebeğim var ellerinizden öper teyzeleri. Evlendiğimizden beri alttan alttan zorbalamalarına göz yumdum keza kayınpederim de öyle baştan beri bana niye böyle davranıyorlar anlamıyorum. Düğünde dernekte herşeyi kendimiz yaptık misafir gibi geldiler düğün bile yapmadılar kendim memleketimde düğün yaptım bu arada devlet memuruyum kendi paramı kazanıyorum çok şükür. Velhasıl şuan da da bi doğu işinde gurbetteyiz 3 gündür geldi yanımıza ben işe gidiyorum geliyorum çocuğa bakıyorum evde bir kap yemek bile pişirmedi koşa koşa yemek yapıyorum falan sürekli eşimin eski kız arkadaşından bahsediyor çocuğumu sürekli kendilerine benzetiyor asla bana benzemiyormuş en son kayınpederimle görüntülü konuşuyoruz bana sana hiç benzemiyor çok güzel falan dedi bende benim çocuğum ya benim de katkım vardır illa ki dedim sen hiç aynaya bakmıyo musun git bi aynaya bak dedi ama inanılmaz sinirlendim ha lafımı da esirgemiyorum ama asla arlanmıyorlar sizce kayınvalidemi evden kovmalı mıyım kızlar :smiley::sweat_smile:

Sırf hasta olduğu için alttan aldık senelerce ama yeter yani o hasta diye beni de hasta edecekler

Ne kadar saygısızca bir söz o “Aynaya bakmıyor musun?” Rezillik. İlk değildir bu eminim uzun zamandır yapıyorlardır. Ve maalesef ya sizden ya da özelikle eşinizden tepki almadıkları içindir. Eskileri açmak nedir seviyesize bak. Çok net ve sert bir tepki verin. Benimle böyle konuşmaya hakkınız yok. Sınırınızı bilin diye. Kim olursa olsun insanın eşi annesi dahi bunu diyemez. Ev işlerine gelince onu misafir olarak göreceksiniz. Ben de kış dolayısıyla kaynanamı MİSAFİR ediyorum. BENİM EVİMde yani. Ev işlerim tabiki benim işlerim. Eşimle beraber ortak. O da yardım etmek isterse eder. Kendi kendine yapsa ne güzel olur ama ben teklif ederim. Zorlanirsam söylerim. Sabah yanına yolluyorum oğlumu mesela bakıyor ben biraz daha uyuyorum ya da yalnız takılıyorum yarım saat. Sonra kahvaltı , temizlik, yemek derken gün bitiyor. Bir şey yapmaya gönüllü olmasa da bile eşinize söyleyin belki o anne yardım et biraz der. O da “Annem elini bir şeye sürmeyecek” tarzında biriyse hiç konusunu açmayın. Değmez yani tartışmaya. Evin işini yemeğinizi yapmaya mecbur değil adı üstünde misafir…Hiçbir yardım istegi yoksa siz de istemeyin. İstediğiniz zaman işinizi yapın geçin. Geç olsa da geç oldu yapacak bir şey yok. Kendi bebeğinizin ihtiyaçlarını aksamdan ayarlayın işe gitmeden anlatın hepsini tek tek. Yapmazsa eşinizle konuşursunuz gitmesi için bebek bakımı her şeyden önemli. Benimki işime karışıyor. Ben de cevabını veriyorum her gün soğukkanlılıkla. Morali bozuluyor ama maalesef napalim benimki mi bozulsun? :grin: 5.yillik evliyim ben de her yıl farklı bir sorun… Bu kez giydiğim pijamaya bile karışmaya başladı bak dilimi de bilir özellikle de eşimin yanında yapıyor ki cevap veremeyeceğimi saniyor. Ya da eşimin beni susturacagini falan. Duymamazlıktan geliyorum çoğu zaman ama bunu kullanmaya başladı düşün yanına çağırıyor bağırarak illa söyleyecek hani. Çok fena yani. Bir şey deyince de başı döner , tansiyonu cikar. Kimse boyle sınırını korumamis ona karşı aşırı sinir oluyor eşime anlatıyor duyuyorum laf geçmiyor diye. Laf geçmiyor dediği de bana kendi işimi söylemesi :grin: Nevresimleri yıkadın mi? Bulaşık Makinesi bitti?? Gelirken mutfağın kapısını kapat oğlum(torunu) gitmesin? Oğlumun ellerini yika?? Gibi saçma sapan gevezelikler… Benim eşim benden önce cevap verdiği halde devam ediyor düşün. O yüzden susmayı tercih edene dek tepki koymaya devam… Susarsanız katlanarak devam eder.

@Saye katılıyorum ne saygısızca bir konuşma bu kendileri baksınlar aynaya söylenecek çok şey var ama söylemiyorum kayinpederinle fazla muhattap olma bence telden niye gelmiyor tele derse tavrınizi belli edin aynaya bakmaya gidiyorum diyin eşinize dedinizmi bu konuşma tarzlarını eskileri felan açtıklarını çok sacmalamislar ya utanmazlar bir büyük böyle olmamalı ya

Bu eskilerin geçmiş mevzuları açması çok saçma geliyor valla. En iyisi eşinizle konuşmak. Herkes duracağı yeri bir bilse nasıl iyi geçimler olacakta!Kanser hastası imiş Rabbim acı vermesin birşey diyemicem ama 22 senedir hasta ise kendi işini görüyor anladığım kadarıyla ve çenesi de açık olduğuna göre hastalığını çok düşünmüyor gibi. Gerçekten acı çeken hasta olan biri bu konularla karşındakinin canını sıkmaz çünkü bunları düşünecek vakti olmaz. Ahiret hayatına hazırlık yapar.
Kayınbabayı söylemiyorum bile… Büyük olunca herşeyi söyleyebileceklerini sanıyorlar,sonra saygı bekliyorlar. Onun demesi ile ne siz çirkin olursunuz nede yavrunuz hiç size benzemiyor olur. Sizin karşı verdiğiniz tepkiyi anlamıyor bile lafı uzatmamak adına alaycı gülüş yapın geçin. Anneniz, bacınız varsa konuşurken özelikle onların yanında aaa aynı annesi MaşaAllah fln desinler​:star_struck: @Saye dediği gibi misafir olarak bakın beklentiye de girmezsiniz ve yetişebildiğiniz kadar olur herşey. Mükemmel olmaya çalıştıkça kafaları yeriz olduğu kadar, yettiği kadar..

Valla bende memurum kanser eşimin babası 6 ay beraber yaşadık memurum diye daha da çekememzlik iftira attılar . Ben kendimi geri çektim 9 da uyuttum kapattım kapımı . Gece yatana kadar onlar hizmet zorunda değilim kadının eli ayağı tutuyor softaya bir kere tabak koydugubu görmedim . Eve dünya kadar insan geldi hizmet ettim ama sonra baktım karşılık yok gece bebeğşme bakmıyor geri çektim kendimi. Hadi kendi evi ama sizin evinizde yapmasına müsade etmeyşn valla gerekirse bi kap yemek yap anne yâda yardım et diye konuşun . Sizn ekmeğinizi yiyip bide size laf sokmak ne alaka

Boyle insanlar dert etmediği için insanlarin psikolojisini bozmaya çalışarak kendileri hastalık adı altında uzuuun yasiyolar kimseye haddinden fazla değer vermeye gerek yok herkes yerini haddini bilmeli terbiyesizce futursuzca şuursuzca kimse istediğini söyleyemez @saye sizin işinizde cok zor anlamadığım böyle davraniyorken neden özellikle kışın misafir etmek istediniz onu merak ettim en sevmediğim şey benim evime gelip bi de benim hakkımda ileri geri konusma cürretini nasıl bulabilir dünyada eğitilmesi gereken çok insan var bilmeden öylece yaşamışlar sanki uzaydan gelmişler bazen böyle insanlarla dünyada yaşadığımı görünce dünyadan erkenden Allahin takdir ettiği en uygun zamanda emaneti teslim edip gitmek istiyorum dünya ince düşünceli insanlar için dayanılması cok zor bi yer yani hiç sanki aynı kuran sünneti ogrenmemisiz yasamamisz gibi hayret ediyorum

Böyle insanlara göz yumdukca kendilerini affedersin bir bok saniyorlar, onlara onlarin dilinden cevap vermek gerek yoksa anlamıyorlar iyce arsizlasiyorlar.

Kimseye bisey yapma walla degmiyorlar. Benimkiler de. Öyle ikidebir cocugu kendilerine benzetirler ve bana laf sokar,laf sokmalarina karslik vermek istedigimdede esim hemen lafi agzima tikar

Eşiniz sizin ağzınıza neden lafı tıkıyor saygısız konuşan kimse onun ağzını tikasin ya adaleti sağlayamayan kesinlikle erkekler bence düzgün herkesin sınırını belirleseler sen ona laf edemezsin o sana dese hersey olucak da iste ben bu tür durumlarda erkeklere suç bulurum asla her erkek de öyledir diye düşünmeyin inançlı davranan es ailesini de etmez eşini de doğru davranamıyorum bazı erkekler sonra da kaosla uğraşıyor kadınlar atisinca kadın kavgası oluyor anlasamiyolar oluyor erkek belirlemedigi için herkesin noktasını sıkıntısını yaşamak size kaliyor

Maalesef arada kalan eşim için her şey. O da memnun değil durumdan ama yapacak bir şey yok. Gönlümü alıyor her gün moralimin bozulduğu bir şey olursa. Annesiyle de konuşuyor özel olarak uyariyor. Kaynanam her kış sırayla kalıyor ogullarinda. Ben de bunu kabul ederek evlendim. :woman_shrugging:t2:

Valla benim bı kaynanam var ben Emine yenge diyorum yengeye bıle layık değil evlendik hiç evin yolunu bilmiyor görmemiş bı kere hamile kaldım görüntülü konuşuyordu oğluyla kocamın kalbini kirmiyim dedim kocam mutlu dedi anne oğlum olucak neyse beni de gördü ekmek yeme ha dedi he işte ondan sonra tiksindim tamamen ogluda hiç atamaz ben ara ara demem kotulemem ama yani gelse inanırım ya o beni kanser eder yada ben onun şekerini firlatirim

Allahim yar ve yardımcınız olsun siz sevabini alirsiniz insallah :palms_up_together:bazı noktasında benzerlikler var hayatımızda daha oncesinden de okumuştum Allah kolaylastirsin insallah hayirli bir kapı açsın Rabbim​:palms_up_together:

Çok haklısınız kızlar sırf hastalık şu bu sustum ama canıma tak etti. Eşime de anlattım hak veriyo bana. İlk hamile kaldığımı söylediğimde bile kayınpederim banane sizin çocuğunuz umrumda değil falan demişti. Yani sürekli bi zorbalama var bende sürekli cevabını veriyorum ama öyle arsızlar ki gülüp geçiyolar.kayınvalideme de dedim senin kocanla benim işim bitmiştir yavaş yavaş sırası geleni silecem haberin olsun diye. Bide bende şöyle bişey var küstüğüm insanla bi daha barışamıyorum konuşamıyorum o yüzden belki bu zamana kadar yuttum. Bu arada pazartesi gidiyorlar çok şükür. Destekleriniz için çok teşekkür ederim

Kesinlikle öyle konu erkekte bityor. Annesi Gider gelir Bana laf sokar karsilik vermek istedigimde aman ha beni annemle ugrastirma karsilik verme sonra ben ve o bir birmize duseriz neymis ailesi laftan anlamiyormis

Oldu tabi Iyi de o zaman sizde laftan anlamıyorsunuz olun madem böyle olan ustte olup diğeri ezilecekse saygı nerde ya sınırını göstermek de ne sakınca var işte erkekler izin vermediği için eşlerini susturmaya calisiyolar ama çoğu erkek böyle değil eşine değer veren erkek de ya dengeyi sağlıyor ya da eşini önemser onun cevap vermelerini karismaz

Görümcemin keyfi zorunluluğu yüzünden kaynanam iki gndr bnde kalıyo çok yakınıma taşınmalarına rağmen kaynanam yaşlı Allah var bana kötü bir lafı da olmamiş ama yükü çok ağır geliyor dün tüm aile geldi akşam yemeğe sabah kahvaltıya uykuszlk yorgunluk diz boyu hepsi anlayşsz hepsi düşünccesz bnde ise kaynana dan çok görümcede dil pabuç kadar anasına yeter ki bakmasın yeter ki o gece rahat etsin istediği yerde kalsın annesi o kadar laf etmesine rağmen asla dinlemiyo bu hem görümce hem kaynana yiyip içerler bişeye yardm etmeden kalkıp giderler olan bana olur eşim de genelde arada ne o tarafı tutuyo ne beni ama o da kız kardeş ne asla laf geçiremiyor evin en küçüğü ama yaş olarak bnden büyük herkesi sıraya diziyor diliyle ayy nefret ediyorum ondn

Ya ben burada böyle kaynanaları okudukça gidip benimkinin elini öpesim geliyor. Ki benim de rahatsız olduğum davranışları vardır ama burada yazılanlara ağzım açık kalıyor. Kendimi sorguluyorum acaba bizde ben mi geçimsiz, çekilmez, hürmet göstermeyen biriyim diye. Şuna da eminim ki böyle kaynanalara sabır gösteren gelinler olarak sizin de öbür tarafta mükafatınız kat kat fazladır. Allah yardımcınız olsun, ilişkilerinizi kolaylaştırsın, karşınızdakine de huy güzelliği versin​:palms_up_together:t2::palms_up_together:t2:

Mesela benim kaynanamın da sevmediğim huyu her şeyi onun yaptığı gibi yapayım ister. Dahası kendime yetebiliyor olmam yerine o ister ki arayıp her şeyi sorayım şu nasıl yapılır, bu yemek nasıl pişer. Onun her şeyi en iyi yapan olmaktan duyduğu bir haz var. Benim işime karışmaz ama bekler danışayım sorayım. Benim bilmeyen acemi beceremeyen olmamı gerçekten istiyor. Sürekli neyi nasıl yaptığını, ne kadar güzel olduğunu, herkesin ne kadar beğendiğini anlatır durur. Çoğu her evde yapılan şeylerdir aslında ama o kendi elinden çıkanı biricik zanneder. Örnek veriyorum kendisi evine yeni birşey alsa söyleyip durur sen de alsana diye. Belki istemiyorum, belki benim zevkim değil, belki bütçemiz yok. Diyemiyorum da bize de sen al madem diye. İstiyorum ki artık beni tanıyor olsun, kendi alacağımı vereceğimi hesap edeceğimi bilsin. Ha Allah razı olsun yardımdan gocunmaz, bana der geleyim sen çocuğa bak ben camlarını sileyim diye. Ben de menfaatime gelince işime karıştırıp, çıkarım olmayınca uzak tutmak gibi bir iki yüzlülüğü yapamıyorum. Hep mesafeli olan biriydim. Güler yüzü, ikramı, halini hatırını gözetmeyi ihmal etmem o kadar.

Yaa işte ne olursa olsun insan sınırını bilmeyen insana ısınmıyor. Benimki en başından beri öyleydi. İlk tanışma günü odama girdi görmediğimi sandı mesela ben de vakti zamanı geldiğinde ortaya çıkardım. Şok oldu. İsterse beni kinci bilsin. Önemli olan yapılan saygısızlığı unutmadığımı göstermekti. Şimdi habersiz bir iş yapmaz mesela. Ne yaparsa kendi isteğiyle yapar. Hiç söylemem ben bir şey. Benden önce eşim der hatta o istekte bulunur. Sizinki de değişikmiş sanki bir ego savaşı veriyor. Ne gerek var halbuki herkesin niyeti, isteği ,zevki farklı. Biz çoğu konuyu eşimle beraber annesiyle konuşa konuşa aştık. Ya da sadece sustu artık bilemiyorum o da iyi :blush: Bazı kadınsal hislerimi de anlamaz eşim abartma der hâlâ ama ben umursamıyorum bu seferde onun ne düşündüğünü. Yetişkin bireyleriz sonuçta ben konuşurum sonra seni ilgilendiren bir durum yok deyip çekerim konudan. Bozulur baya ama yapacak bir şey yok. Her şeye karışınca bizim de aramız açılıyor annesiyle ilgili.

Sizin ki tek kadın olup kraliçe benim diye koltuk savaşı yapıyor . Başka kadınların becerikli olup övülmesini asla kaldıramayanlardan. Hele ki o başka kadın biricik oğlunun eşiyse​:grinning_face_with_smiling_eyes: benimki de öyledir. Ne zaman evime onların tarafından misafir gelse illa onu da çağırmam gerekirmiş ilk seneler varya her misafir gelişinde o da gelirdi ve insanlar yemeklerimi beğendikçe o eleştirirdi. Bir kere olsun güzel olmuş eline sağlık dediğini görmedim hep burunun kıvırarak yerdi. Di’li konuşuyorum çünkü kendisini hayatımdan uzaklaştırdım. Hiç unutmam bir kere yine kayınpederin halası geldi bize kaynana da geldi tabi. Tarhana çorbam hakkaten çok beğenilir çok övgü alır. Cem halaya dedi “bak bakalım bizim kızın tarhanasını sevcen mi üstüne tanımam “ dedi. Annesi de tarhana yapıyo toz şeklini işte bana da vermişti ama tarhana kokusu falan atmadığı içi onunkiyle yapmıyordum hazır tarhana alıyordum onu yapmıştım. Kaynana hemen atladı “heeee bekle onun tarhanası ben yapıp verdim sonuçta benimkini pişirdi” dedi :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes: dedim birincisi önemli olan nasıl pişirdiğin ikincisi bu senin verdiğin tarhana değil. Kaldı öyle sonra. Suratını asıp yemeğini yedi öyle tuhaf biriydi