Şuan annemgilin oradayım. Annemgil hastaneden gelmedi . Bende ortalığı topluyorum. Yemek olayı çok sorun degıl kaynanam yapıyor. Annemgıl kayananmgıle komsu oldugu için. Babam direk oraya gidiyor.
Neyse ben içimdeki sogukluktan kopamıyorum. Bunu nasıl yenecegım. Her aileme yardım edince içimde burukluk okuyor yardım etsem de etmesem de. Yardım etmeyince vicdan azabı ceker gibiyim. .
Yardım edince de annemin bana yaptıkları geliyor aklıma. .Evlenmeden önce hergun hata her misafirin yanında beni kötülerdi.
Ablamı overdi. O kaçtı gıttı uzaklara . Ben burnunun dibinden evlendim. Hala diyor ben bunu istemiyordum. Çok uzaklara gitsin diğeri de burnumun dibinde olsun diyordum tam tersi oldu diyor. Yada en basit bu gaddar bakmaz kimseye diğeri bakar diyor. Kucuklugumden beri bu lafları duya duya ruhen bencıllestım. Gaddar değilsem de gaddar gibi davranıyorum. Kız kardesim amalıyat olmadan bir gun once bana dedi abla beni seviyor musun. Sevdgini söylesene fln dedi bende seviyorum işte deyıp geçiştirdim.Balım betegım bocegım demek bana çok tuaf geliyor .devamını yazacağım da işim cıktı.
Ya ruhen beni yıpratıyor bu durum. Annemle de yüzleşmeye gelince ne dersen de anlamıyor. Yeri gelince diyorum zaten. Sevgimi hiç göstermiyorum.Bşr başkasına sevgimi dile getirsem de onlara asla göstermiyorum. Çok yabancı gibi. Seviyorum ama bir seyler rayına oturmuyor. Ben o kadar yardım edeyim edeyim sonra milletin içinde o kelimeleri sarf edince açıkçası zoruma gidiyor. Ben yıllarca yiyip içtin sanki. İçimdeki nefreti kusamıyorum da. Nasıl aşacagım onu da bilmiyorum.
Siz siz olun çocuğunuzu asla başkasının yanında aşağılmayın. Evlendim hala yetersizlik var. İçimdeki duyguları hala yönetemiyorum..Hala affedemiyorum.
Sana böyle yapması söylemleri çok yanlış işte herkes anne baba olamıyor sende malesef seçemiyorsun aileni.. canım benim sen hiç üzülme sen eğer gaddar olsan onun evine adım atmaz yardım etmez bu kadar kendine dert etmezdin kırılmazdın eminim… böyle büyük konuşuyor ya umarım yarın birgün senin eline düşmez… ablanla nasıl aran peki annen yüzünden mi kötü devamını bekliyorum canım… bide annenle yüzleştin demi nedir senle derdi sende evladısın
Canim benim kimi de ennnn yakını annesiyle imtihan oluyor işte, annenin belli ki psikolojik problemleri var sana istemeyerek mi hamile kalmış mesela hikayeni bilmiyorum şimdi okudum bunu ama muhakkak bir kaynak vardır. Peki sen psikolojik yardım aldın mı? Emin ol çok çok rahatlatiyor bunu çok kişi demiştir ama bol bol Hz Allah dua et çok zor olacak ama annen için namaz kıl, ibadetlerini ona hediye et teheccutler kıl gör bak Hz Allah nasıl yardım edecek bir şekilde ben de senin ve annen için dua edeceğim
Çocukluk çağı travmaları aradan kaç yıl geçerse geçsin unutulmuyor, bundan dolayı aranızdaki o bağ hiç bir zaman kurulamayacak, kendin ve bebeğin için yapabileceğin en güzel iyilik kendi ailene yogunlasmak.
Bu saatten sonra karsindaki insandan bir annelik beklemedigin aşikar fakat kalp kırgın, gönül yorgun, çare ne yuzlesmekte ne üzülmekte…
Tren kaçtı, herkes gideceği yere ulaştı, bir sen kaldın, geçmişe set çekersen herşey daha anlamlı olacaktır…
Habis sana şundan bahsedeyim ben bilmiyordum gecen öğrendim EMDR terapisi varmış psikolog ya da psikiyatrist bu eğitimi alanlar yapıyormuş, beynin iki yarım kuresini aynı anda calistiriyormus, travma yaşayanlar o anının etkisini azaltmak ve iyileştirmek için yapılıyormuş, normal insanlar yapıyor bunu çocuk doktoru yaptirmıştı kendisine oylelikle öğrendim ,araştır dilersen faydalı olabilir.
Ne diyeceğimi bilemedim habiş ama o kadar iyi kalplisinki hala herşeye rağmen gidip yardım ediyorsun Allahım sana kat kat mükafat verecektir eminim.O annende en gönüllüsünden bulacak ve senin kıymetini çok geç anlayacak …içine atıp kendini harab etme senin gibi bir evladı oldugu için yatıp kalkıp dua etsin annene çok diyecegim şeyler var ama söylemek istemiyorum.
Ablamla aramda sorun yok . Benim tek derdim . Annem keşke böyle yapmasa .en kucuk kardeşim 13 yaşında bazen oda annemi şikayet ediyor. .Annem ona sevgısını veriyor ama .
Tsk ederim canım. Pıskoljı bozuk olabılır o zamanlar sinir hapları kullanıyordu. Onun da yaşantısı çok guzel değilmiş.
Yani annem hariç koydekilerde anlatıyor ,annen kaynanadan çok çekti. Sen kilitli odalarda tek başına büyüdün annen sadece altına ustume bakar besiğe başlar diğer kardrslerini de alıp uzaklara bahçe ekmeye giderdi diye anlatıyorlar.
Oyy işte taa o zamanlar seninle sağlıklı bir bağ kuramamış ki, muhtemelen seni kaynanasiyla iliskilendiriyordur sana bakınca o aklına geliyordur tabi bu haklı olduğu anlamına gelmez yanlış anlama onu anlayabilmek için kendimce tahminde bulundum.
Mutlaka destek al canim ilerde kendi çocuğuna ister istemez yansır bu durum. Annesi küçük yaşta terketmiş bir arkadaşım var göbek deliginden sülük yaptirmis anneyle olan bağı kesermis diye hem psikolojik destek aldı hem de bunu yaptırdı şimdi çok iyi
Galiba haklısın canım. Derdimi söylersem bile oturup dizinde ağlayacak kadar yakınlaşacağımı hiç düşünmedim. Bana verdiği en büyük ceza bu olsa gerek . Hiç kimseden yardım isteyemiyorum. . Herşeyi kendim yapmaya çalışıyorum. Bir kişiden art arta ıkı kere yardım alınca üçüncüye kendimi çok kötü hissediyorum. Sizlerde böyle oluyor mu bilmiyorum .
Ya Habiş sana çokca sarılasım var. Canım o dönem annen çekmiştir , psikoloji bozuktur ya şimdi. Vicdan yapıp eskiden veremediği sevgiyi şimdi veremez mi misal? Yapamıyorum derse kardeşine nasıl yapıyor? Benim teyzemde çok çekmiş onun da o dönemler psikolojik sorunları aşırı aşırı çoktu ama kim ne biliyordu ki. Şimdi söyler eder ve çok kez helallik istedi çocuklarından kızı belki seninle yaşıt. 26 yaşında. Yani eskiden yaşatmış ama telafisini şimdi yapabilir. Sende kendine haksızlık etme lütfen. Senin iyi yürekli, düşünceli olduğunu burada seni tanıyan herkes biliyor görmeye gerek yok ve kızına çok güzel bir annesin. Vicdan azabı çekme. Annen anlamıyorsada boşuna anlatıp kendini üzme. Sen atandır yapman gerekeni yap , beklentiye girme daha çok üzülürsün. Geçmiş travma olmuş atlatılır mı bilmem, şahsen kendi üzerimdekileri ben atlatamadım elimde değil olmuyor bazı şeyler. Ama aklıma da getirmem mesela. Çocuklarımıda geçmişten ders alarak büyütmeye çalışıyorum eminim sende öylesin. Biraz sana ağır gelebilir ama en çok ne zmn rahatlarsın biliyor musun?Annen rahmetli olunca mezarının başına gidip herşeyi anlatmakla ki yanlış anlaşılmak istemem. Ben bazılarına içimi dökmek için bekliyorum. Çünkü bu dünyada anlatamıyorum anlatsamda anlamıcaklar. Ölsünler demiyorum herkes ölüp gidecek ztn. Benden önce ölürlerse dökecem içimi ve ben asıl o zmn rahatlicam.
Bu saatten sonra dizinde ağlayacağın tek kişi eşin…Senin annen de eşin de arkadaşın da o.Bugune kadar annene yeterince anlam yüklemissin fakat değişmemiş, değişmez de belki de mizacı bu bilemeyiz..
Hepimizin benzer hikayeleri var ama kiminin dilinde, kiminin de kalbinde.
Yalniz değilsin fakat bu da senin sınavın, onlar sana nasıl yaklaşırsa yaklassin iyi olman ise tamamen senin merhametinden..Merhamet kadar güzel bir duygu yok, içinin kin ve nefretle dolmasından iyidir.Kendini sıkma, darlama, ağlama, sizlanma.Eger bunlari yapmak çözüm olsaydı eminim şimdiye kadar hayatında dert tasa kalmazdi, o yüzden sadece gülümse.
Ya aslında ben de anneme karsı çok garip bir kin var. Ama onun hayat hik. de duyunca uzuluyırum. Kendi kendime güclu kadın neler cekmiş diyorum. Ama sonra o sözleri duyunca hurçınlık oluyor. Ne kadar da horcın olursam oluyum annemi kolladığımı fark ettim. Mesla babannem dizinden amaliyat oldu. Annem istemediği halde babam eve getirdi. Oruc bitene kadar kaldı. O zaman diliminde ,annemle babam 3 kere bir birine girdi. O zamanlar hep anneme destek oldum. İçimdeki karmaşıklığı ben de çözemedim. Tarifı de yok çok kızıyorum ama o ağlayınca destek olmasam bıle içim buruk oluyor. Nasıl adım atacağımı da bilmiyorum. Annemi en son ne zaman optum onu bile hatırlamıyorum
Habiş şu an sana sımsıkı sarılmak istedim Maalesef ki çocukken yaşadığımız olumsuzluk bir travma olarak kalıyor. Ne kadar bastırsan da bir yol bulup ortaya çıkıyorlar.
Yüzleşseniz de pişmanlık yaşasalar da özür de dileseler bir burukluk hissedilir kalp kolay kolay doğrulmaz maalesef ki
Benim babam da anne sevgisini çok görmediğini söyler ama ben görmediğim sevgiyi ilgiyi kendi çocuğuma veririm ben kırgınlığımı ortadan kaldıramam ama evladımı da kırmayacağıma yaşadığımı yaşatmayacağıma sözüm var der. Bizi hiç üzmedi hep çok sevdi hala da çok sever sevgisini hissettirir. Buradan yola çıkarak sende yaşadıklarını birce naza yansıtma onu çok sev ilgini sevgini eksik etme.
Eşine bebeğine odaklan birbirinize sımsıkı sarılın düşüncelerinizi paylaşın saygınızı sevginizi eksik etmeyin. Yarım kalan duygular tamamlanamaz ama az da olsa telafi edilebilir
Kıyamam Habiş kaç yaşına gelirsen gel annenden hep güzel bir laf duymak onay almak isteği hiç geçmiyor çok iyi biliyorum tanıyorum bu duyguyu neden böyle davranıyosun diye kendinden önce de annenle yüzleştn mi hiç ablan geri geldi mi annenle ablan nasıllar ablan da sana böyle davranıyo mu ne bilim aklımda çok soru sormak geçiyor ama durumun çok karışık çok şey yazmak istiyorum ama sende bende anneyiz yarın birden fazla çocuğumz oldğnda onlar büyüdüklerdnde nasıl anne olacaz diye endişe duyuyorum ağzımdan çıkacak kelimeler ile sınanacağımı biliyorum çünkü Allah yardmcın olsun ama annenle baş başa oldğnz vakit mutlaka yüzleş eğrisi doğrusu ile
Seni yanlış anlamadım canım biliyor musun bu benim de aklıma geldi. Ben herkesin içinde kolay kolay ağlamam. Sadece gozumden yaş gelır duygularımı içe bastırırım .
Senin gibi benim de derin dertlerim var. Kendime bile anlatamadığım dertler. Bu yuzden kendı kendımın doktoru olmaya devam ediyorum.
Hayir canim sicille hicbir alakası yok normal sağlıklı insanlar destek almak ister bunda zarar yok ki sana dediğim olayı yapan çocuk doktoru gidip psikologdan ya da psikiyatriden bunu alan insanlarım kaygıları olabilir bunlar anormal değil ,her meslek sahibi insan bunun desteğini alabilir konuşmak destek almak yanlış değil istediğin mesleğine engel olmaz .
Kızıma ben her ımkanı sağlmaya çalışıyorum. Sırf o sevgiden mahrum kalmasın diye ıkıncı cocugu bile uzun sure yapmayı düşünmüyorum. Bende baban gibi düşünüyorum. Kızım bazen beni delirtsede ona elimden geldikçe ıyı anne olmaya çalışıyorum.