Lütfen okuyun nerede yanlış yaptım?💔En iyi siz anlarsınız

Yazıp yazmama konusunda çok kararsız kaldım ama içim rahat etmedi size danışmak istiyorum … uzun oldu ama detayları anlatmak zorundaydım​:face_holding_back_tears::cry:

Yurtdışında yaşıyorum ve burada çok az tanıdığım insan var. Yakın olduğum sadece iki Türk arkadaşım vardı. Onlardan biriyle hâlâ görüşüyoruz, ancak diğeriyle yaşadığımız bir olay yüzünden ilişkimiz tamamen koptu. Bu kişiyle çok samimiydik; ailecek görüşür, eşlerimizle birlikte zaman geçirirdik. Onun burada çok fazla Türk arkadaşı vardı ve ayrıca 10 yaşında bir oğlu var.

Haziran ayında normal doğum yaptım. Sürecin ne kadar zor olduğunu yaşayan bilir. (Doğumun her türlüsü zor) Sabah sancılarım başladı ve hastaneye gittik. O gün arkadaşım hastaneye gelmek istedi ama yatıp beklemekten başka yapacak bir şey olmadığı için gelmesine gerek olmadığını söyledik; boşuna zahmet etmesini istemedim.

Ertesi gün öğlen doğum yaptım. Eşim bunu arkadaş grubuna yazdı. O sırada arkadaşım yoldaymış ve “geliyorum” diye mesaj atmış ama biz doğumla meşgul olduğumuz için görmedik. Bebek doğduktan sonra eşim kısa bir an telefona bakabildi ve ziyaretçi kabul edilip edilmediğini sormak için mesaj yazdı, fakat sonra tekrar telefona bakamadı.

Arkadaşım cevap beklemeden hastaneye gelmiş. Sonradan öğrendiğim kadarıyla balonlarla sürpriz yapmak istemiş. Ben bebeği sadece 3 dakika kucağıma alabildim, ardından erken doğum olduğu için bebeği muayeneye götürdüler. Aynı anda bana dikiş atılıyor, kanamam temizleniyordu. Tam o sırada aşağıdan arayıp “arkadaşınız geldi, yukarı çıksın mı?” diye sordular. Odada hoparlörlü telefon vardı, ben de konuşmaları duyuyordum. Can havliyle “no, no” diye tepki verdim çünkü hâlâ doğum masasındaydım. Hemşire de “1 saat sonra alabiliriz” dedi.

Arkadaşım yaklaşık 1 saat bekleme salonunda beklemiş. Ancak ben hâlâ doğum odasındaydım, normal ziyaretçi odasına bile geçmemiştim. Duş almamı istediler çünkü ziyaretçi odasında duş yoktu; bayılma ihtimaline karşı gözetim altında duş aldım. Yani fiziksel ve ruhsal olarak kesinlikle hazır değildim.

Bu bekleyişin sonunda arkadaşım WhatsApp’tan “Doğum öncesi yardımım dokunur diye gelmiştim ama doğum sonrasına denk geldim, başka zaman ilk müsaitliğinde bebeği görürüz, bebeğiniz sağlıkla büyüsün hayırlı olsun vs ben eve geçiyorum” diye yazdı. Birkaç saat sonra normal odaya geçtiğimizde ben de “Doğum çok zor geçti, yeni kendime geliyorum” diye mesaj attım. O da “Gönlüm yüz yüze tebrik etmekti, nasip değilmiş, sağlıkla büyüsün” diye cevap verdi. Ardından ben “Şimdi normal odaya geçtik canım, müsaitseniz gelebilirsiniz” yazdım. O ise “Biz rahatsız etmeyelim, iyi dinlenmeler canım” diyerek gelmedi.

Hastaneden eve çok acele çıktığımız için bebeğin pusetini unutmuştuk. Eşim eve puset almaya gitti, ben de diğer bahsettiğim arkadaşımı hastaneye çağırdım yanımda kalması için. Bu sırada eşim, hastaneye gelmiş olan arkadaşımı arayıp neden cevap veremediğimizi, hâlâ pansuman ve işlemler olduğunu anlattı. Ancak arkadaşım bunu oldukça umursamaz bir tavırla geçiştirmiş.

Doğumdan sonra tam 10 gün boyunca ne aradı ne sordu. Bu beni çok kırdı. On gün sonra attığı mesaj da çok mesafeli ve soğuktu: “Bir şeye ihtiyacınız olursa haber verin, umarım sen ve bebek iyisinizdir.” O kadar kırılmıştım ki ben de soğuk cevap verdim: “İyiyiz, bir şeye ihtiyacımız yok, teşekkürler.” Daha sonra beni sosyal medyadan silmişti ve whatsapp gruptan cıktı.

Oysa o günlerde evde yemek bile yoktu. Lohusaydım, her gün dışarıdan yemek yemek zorunda kaldım. En sonunda diğer arkadaşıma ağlaya ağlaya, utanarak “ev yemeği yapan tanıdığın var mı?” diye sordum; doğrudan yardım isteyemedim. Bu durum beni psikolojik olarak çok yıprattı. 1-2 saat içinde çeşit çeşit yemek yaparak eve geldi. Ağlaya ağlaya arkadasın karsısında yemek yedim çok acıkmıştım.. (Eşim yogun calısıyordu aynı zamanda okula gıdıyordu sınavları vardı benim ve bebekle neredeyse hiç ilgilenemedi)

Hastaneye gelen arkadaşıma asıl kırıldığım nokta şuydu: Ben yalnızdım, ilk doğumumdu, çok ağır bir lohusalık ve depresyon süreci yaşadım. Bunu en iyi anlayacak kişi oydu çünkü kendisi de ilk çocuğunu yurtdışında, yalnız doğurduğunu ve ne kadar zorlandığını hep anlatırdı. Bana kırılmış olabilir ama bunu daha sonra, ben biraz toparlandıktan sonra konuşabilirdi. O an dikiş atılıyor pansuman yapılıyor yani Annem gelse onu bile kabul edemeyecek durumdaydım; günlerce ailemle görüntülü konuşamadım, eşimin ailesiyle bile neredeyse bir ay sonra konuştum.

Aylar sonra hastabeye gelen arkadasın da tekrar hamile olduğunu öğrendik.. Daha önce ikimiz de düşük yapmıştık ve o dönemlerde ufak gerginliklerimiz olmuştu ama toparlamıştık. Hamile olduğunu öğrendiğimde ona mesaj atıp tebrik ettim, “Kırgın olsak da bir ihtiyacın olursa buradayım” dedim. O da kısa ve mesafeli bir şekilde teşekkür etti.

O arkadaşın bebeğim için önceden verdiği yenidoğan ve karışık yaş grubu kıyafetleri vardı, şimdi onun bebeği için eşim aracılığıyla ben de yenidoğan kıyafetleri onlarla birlikte gönderdim. (Onun yolladıklarını iade ediyorum şeklinde anlaşılmasın ben de olanları da yolladım karısık şekilde) Eşim bir ara onların evine işi için gitmişti, dönüşte “bize de bekleriz” demiş ama kocası karısı için görüşmeye sıcak bakacağını sanmıyorum demiş..

Sonuç olarak bu olaydan sonra arkadaşlığımız tamamen bitti. Eşlerimiz ara sıra konuşuyor ama biz konuşmuyoruz. Aylar geçmesine rağmen içim hâlâ rahat değil.. Tek yaptığım şey, doğumdan hemen sonra, çok kötü bir fiziksel ve ruhsal durumdayken ve hala pansuman dikiş atılıyorken ve hala doğum odasındayken ziyaret istememekti…

Bunun affedilmez bir hata olup olmadığını, gerçekten bu kadar kopmayı gerektirip gerektirmediğini hâlâ sorguluyorum.
Siz ne düşünürsünüz? Arkadaşlık bu günlerde belli olmazmı? Size yemin ediyorum aynı durumda o olsaydı ben bu şekilde tepki vermezdim. Kırılsam bile ona çaktırmazdım kadın lohusa bir de beni mi düşünecek deyip.. hatta çok kötü hissederdim kendimi rahatsız ettim diye. Kırıldıysam da sonradan söylerdim çok sonradan..:cry:

Aylarca bu konuyu taktım artık eşim bana kızdı yeter artık düşünme sütün kesilecek diye.. Allah yukarıda ne çektiğimi bir ben bilirim.. Allah kimseyi yalnızlıkla sınamasın..:folded_hands:

Amin yalnızlık zor hele yurt dışında olması dahada cok zor vala arkadaşınız guzwl bir süprız yapmış oda belkı yanlız olmayın dıye gelmış sızı düşünerek yanı onunda haklı sebepleri var kendinizi onun yerıne koyup ben küsmem demişsiniz ama genede bır kırgınlık muhakak olur yanı kadınız gelmesı sızın için bir destek olabilirdi evet sizde haklısınız gorunuyorkı oda haklı ıkı tarafta kendınce haklı sebepleri var empati kurarak soyluyorum misal o kişi ben olsaydım hastaneye gelıp gerı sızı gormeden gelseydim üzülürdüm 1saat beklıyorum ona rağmen unutuluyor bu benı uzerdıha sızde kendınce haklısınız ama o gun içinde ufak bır gönül alma yapsaydınız, guzel olurdu ha bu sızı üzmek için demıyorum ama uzaktasın eger oda iyi bir arkadaş ise bence kayıp etmeyın bir mesaj atın seni özledım deyın gönül alın yanı ona rağmen o hala küs olmak ıstıyorsa o zaman hiç takmayın umursamayın bebegınızle eşinizle mutlu olmaya bakın :rose: Bende ailemden uzağım 3 dogumumda da yalnızdım İnsan ıstıyor yanında birini hata oğlumda Baska bır kadının kardesı gelmişti benımde dıkısler cok vardı bebegı almıyordu bana o veriyordu yanı yalnız olmak bıraz guzwl bişi degıl eger ıyı bırı ise ve hala aklınızda kalmışsa bence ufak bır gönül alma mesajı atın

Yorum ıcın tesekkurler ama benim mi gönül almam gerekiyor :smirking_face: lohusayım ve çok zor durumdaydım küsmesi gereken zaman mıydı sizce? Yanlış anlamayın sorgulamak için yazmadım. Sadece anlamaya çalışıyorum. Eşim de davet etmiş ama sıcak bakacağını sanmıyorum demiş. Bu arada eşim de yazmamı istemiyor aslında. Sen adım attın mesaj attın ben de davet ettim onlar istemiyor zorla olmaz diyor. Hamile diye ben de yazmıyorum sıkıntı stres yapar diye Allah korusun belkı dogum yaptıktan sonra yazarım :confounded_face: ama kendıme de yedıremıyorum en zor zamanımda bana trip attı. Doğumum çok zor gectı saatlerce baygındım kendıme gelemedım zaten bir sürü ağrım sızım var o haldeyken gerçekten onun gönlünü mü almam gerekiyordu? O sırada desteğe ihtiyacı olan kişi ben değil miydim?:cry:

işte benim de bu yüzden zoruma gidiyor.. bana aylarca yurtdışında yalnız doğum yapmak çok zor deyip durdu o zaman beni neden anlamadı. Hatta sürekli normal doğum yapacağım diye çok şaşırıyordu büyük cesaret ben hayatta yapamam çok zor. Madem çok zor olduğunu biliyorsun düşünüyorsun o an bana neden trip atıyorsun. Yakında o da doğum yapacak, umarım beni anlayabilir. On yıl önce doğum yapmış ama unuttu sanırım neler yaşadığını

Yok estağfurullah ben sızı kotulemıyorum dedıgım gibi ıkı tarafta haklı gıbı kendince cünki oda sıze supriz yapmış kapılarda beklemiş ve sızı gormeden gitmiş evet lahosa ıken zor onunla bununla ugrasmak yani bıraz detaylı bir konu ve aslında eger sıkı bır bağ varsa boyle uzatmakta cok anlamsız evet davet edilmiş oyle denilmiş o zaman demekı oda o sıkı bır bag yokmuş demek o yuzden uzmeyın kendınızı ben sadece eger onu kayıp etmek ıstemıyorsanız ve sıkı bır bag varsa ıcınızdw hala upte kalmışsa sadece seni özledım demek bıle konuyu hal edebilir ha eşiniz ıstemıyorsa o başka tabı bu sızın ıcınızdekı ses ne dıyor onu dinlemenız lazım

Evet haklısın bu kadar yakın samimiyken bu halde olmak çok üzücü çıkmazdayım ne yapacağımı bilmiyorum. Bir yanım konuşmak istiyor bir yanım en zor zamanımda iken bana bunu yapmasını affetmiyor.

Bu olayın benzeri başıma geldi, kendi olayımı anlatmayacağım elbette fakat bu olay özelinde bakılınca arkadasiniz o an demek ki çok yanınızda olmak istemiş ama olamadığı için kendince kirilmis.Sizin ne durumda olduğunuzu da bilmediği için kendince çıkarımlarda bulunmuş ve gereksiz alınganlık yapmış, ben onun yeirnde olsaydım arkadaşım kendine gelince bunu açık açık konuşurdum acaba benden mi rahatsız oldun yoksa gerçekten durumun mu musayit değildi diye ama bunu sadece gerçek arkadaşlar yapar, şuan insanlar o kadar değişik bir hal aldı ki ne birşey demeye geliyor ne konuşulmaya o an kendi istediği olmadığı için kopmaya hazırlar, hadi alindin diyelim hiç mi tekrar barismayi dusunmedin de hemen her yerden siliyorsun şaka gibi…

Bu olay olmasa da siz zaten kopacaktiniz o yüzden üzülmeyin, onun dışında lohusalık sendromu çok ayrı bende yaşadım yanımda biriisni istedim, yemek olayı olsun, ilgi vs gerçekten inanılmaz insanı depresyona sokuyor..Ama şunu anladım, insan bebeği olduktan sonra insanlarin gerçek yüzünü de görüyor, 3 tane çok yakın arkadaşım vardı şuan 1 kişi kaldı o da lohusa iken bile yalnız bırakmadı ve evlerimiz çok uzak olmasina rağmen..Ben olsam yoluma bakardım, şuan barissaniz bile pamuk ipliğine bağlı bir arkadaşlığıniz olacak ve ilerde yine kopacaksınız.

Tam olarak ben de aynısını düşünüyorum.. bir yanım bu şekilde korktuğumuz için çok üzülüyor bir yanımda tam olarak soyledigin gibi arkadaşlığımız gerçek olsa böyle bir sebepten silmezdi diye düşünüyorum.. on gün sonra o da doğum yapacak belki o zaman anlar. Yorum için teşekkür ederim

Yanı vala bıraz cok cıkmaz bişi sızın hakınızda ne hayırlı ise en guzelıyle olsun İNŞALLAH ben sadece içinizde bir upte kalmış gıbı his ettım yanı kazasız bır cıkmazdasınız açıkçası bende bıraz zorlandım @TülayOzan da katılıyorum

Yaşadığın durum için çok üzüldüm, ben doğum yaptıktan sonra anladım doğumun ne kadar meşakkatli ne kadar hassas bir an olduğunu.Herkesin olayı yaşayış anı ve tepkisi başka , sen doğum yaptin çok acı cektin çok korktun ,bir diğeri doğum yapti gayet soğukkanlı .. tepkiler aynı olmayabilir , sen acı çekiyorsun ama arkadaşın onu onemsememis o lohusa anında evet çok düşünceli davranmış ama hemcinsin olarak ve başından doğum geçen biri olarak en azından anlayis gosterebilir. Sonrasında konuşup asilabilecek bir konu idi eğer gerçek arkadaşlık olsa idi . Üzülmeyin diyeceğim ama yasamissiniz içinizde asmissiniz ve buraya yansitiyorsunuz acaba yanlışim var mı diye . O an ben de hicbirsey düşünemiyordum, şokta idim . Gerçekten senin arkadasin olsa idi, su an bu konuyu açıp sormana bile gerek kalmazdı . Olan olmus , yaşanması gerekiyormuş , sonrasında elinden geleni de yapmışsın gerisi artık tereffuat . Ailene ve sana yakın davranan kim var ise onlarla ilgilenme vakti .

Şu görsel tam olarak bu konuya uygun

Ezgicim katıldığın için teşekkür ederim :face_blowing_a_kiss:

Sana katılmamak elde değil ki :rose: :smiling_face_with_three_hearts:

İki gözümün çiçeği :face_blowing_a_kiss::grinning_face_with_smiling_eyes:

:smiling_face_with_three_hearts: kendımı kemal sunal gıbı ilgı görünce guluyor ya onun gıbı his ettım :grin:

Bundan iki ay önce görümcemin gelini doğum yaptu hastanede bana yakındı kızı da severim küçüklğnden beri tanırım yakınızdr doğuma alındığı gün sabah kalktım ona kek yaptım görümcemi aradım kalabalık etmek istemiyorum ama beş dk kızı göreyim giderim dedim o da daha bizde görmdeik dikişleri vs atılıyor dedi ben tabi o sırada yoldaydım dediğim gibi hastanede on dk yürüme mesafesnde dye de gitmek istedm aldım kızımı kekimi yolda meyve aldım, bide sevdiği meyve suları aldım hastaneye gttm görümcem beni görünce bi şaşırdı gitmem sanki onu rahatsz etmşti daha bizde görmedik demedimm ı sana dedi şimdi gelmeseydn dedi bnde dedim yoldaydım merak ettim kızın durumunu fln filan neyse aradan on dk geçti kız odaya aldılar yakınlarını cağırdılar baktım hepsi gitti ben kaldım bekleme alanında sonra hemşirreler eşini ve bi kadın istediler kızın ablası gitti görümcem ile kızı da kaldı baktım kimsenin geleceği yok ben de kızım durmuyor dedim yanlarına gittim aldığım şeyleri verdim kızın da canı meyvesuyu isetemşti onlar almamştı ablası bana dedi Allah razı olsun kardeşim de bunu istiyordu vs diye bnde dedim hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün kızın eşine de görümceme de en son yalandan bekleseydn biraz daha görürdün fln dedi bi saat olmştu hepsi girdi çıktı ben görmedim dedim yok iyi olduğunu duydum onun da bebeğinin de yeter çok selam söykersnz ben toparlandığında gelrim yanına dedim gittim kendimi o kadar kötü hissettm kırıldım tabi küsmedim kimseye ama çok kırılmştım sizin de çok zor bir anınız olmştu elbette haklsnz arkadaşnz da belli çok düşünceli ama biraz kırılmış bence siz onun gönlünü almaya çalışın büyütmeye devam ederse yapacak bir şey yok sizde keyiften gelmesin dememişsnz ama şöyle düşünüyorum evet dikiş sırasında zor bi anda gelme demlsnz ama onun bunu duyması incitmştr mutlaka

Yerinde olsam öncelikle neye kırıldığımı uzun uzun yazardım. Karşıdakinin anlaması lazım. Okur cevap vermezse konuşmak için bu kadar çırpınmayı bırakırdım çünkü gerçekten arkadaşım,dostum dediğim beni en iyi bilen olmalı. Neyi neden yaptığımı bilmeliki arada soğukluk olmamalı.
İlk adımı o atsın ben atım muhabbeti yapmayın. Siz yazın gerisini bekleyin.:blush:Tabi engel yemedi iseniz.
Şeyde yazabilirsiniz istersen yüz yüze konuşalım bunları diye. Çünkü bende o esnada kocam dahi olsa yanımda istemem beni o halde görsünler hoşuma gitmez ki ben kendimi toparlayınca gelsinler dedim.
İnşaAllah anlar sizi,belli ki düşündüğünüze göre çok seviyormuşsunuz.

Detayda yazmışsınız ya burda çok türk arkadaşı var benim sadece 2 taneydi diye. Bunu o da biliyor. Ve o yüzden kendisi birşey yaptığı zaman yyüzüne kapı kapanınca kibri alevlenmiş ve anlayış göstermek yerine gemileri yakıp yıkmış. Aman kapımda sürünsün bende arkadaş çok o bana muhtaç kafasına bile girmiş olabilir. Yoksa bu kadar uzatmazdı. Arkadaşınızı sert dille eleştiriyorum çünkü kimse kusura bakmasında kesinlikle lohusaların dokunulmazlığı olmalı. Ne bekliyor orda doğum yaparkenn pansuman olurken arkadaşını mı düşüncektin. Doğum gerçekten başka bir boyut. Ne psikoloji kalıyor ne başka birşey. Lohusa bir arkadaşıma en son yapacağım şey trip atmak olmalı. Tamam balonlarla gelmiş belki o an kendini kötü hissetmiş olabilir. Ama yakıp yıkarak silmek sadece kibirlilerin yapacağı birşeydir. Benim yakın arkadaşımla böyle bir durumum olsa arkadaşının yerinde ben olsam kırılırım içimde. Arkadaşımın yanında olurım ihtiyacını görürüm arkadaşım kendine geldikten sonra tribimin alasını da atarım sonra da gülüşür tatlıya bağlarım. İnsan ilişkileri çok kolay ama insanlar kördüğüm yapıyor. İnsan dediğine Allah bir beyin vermiş düşünebilsinler diye . Bir de dil vermiş konuşup anlaşsınlar diye. Değişik ya. Yerinizde olsam ezilip büzülmeden ona son mesajımı atar, ona belli kısma kadar hak verdiğimi ancak yaptığı hareketin ne kadar yanlış olduğunu anlatır gel karşılıklo özürlerimizi dileyip herşeyi unutalım ya da bir daha görüşmeyelim derdim. Ve cevabına göre yoluma bakardım. Ama dediğim gibi ezilip büzülmeden tek taraflı özür dilemeden.

Teşekkür ederim yorum için canım. Evet ben bana kırılmasını yanlıs anlamasını anlıyorum ama kendıme gelır gelmez odaya gecer gecmez mesaj attım çok zordu şimdi kendime geldim gelin diye ama biz sizi rahatsız etmeyelım deyip konuyu buraya kadar getırdı. O halimle bir de onun gönlünü almakla uğraşamadım kusura bakmasın ama 6,5 ay oldu aklıma da gelıyor sürekli ben mı cok abarttım fln diye ama yok lohusaydım ya ötesi varmı.

Evet ne kadar dogru guzel bır soz ya​:clap::clap:

Senin de yaşadığın duruma çok üzüldüm. Benim yaşadığım olayın hemen hemen aynısını yaşamışsın. Ama karşı taraf ısrarla gelme diyorsa bence gitmemek en iyisi. Sonra eninde sonunda göreceksin zaten. Ama şöyle bir şey var herkes odaya girip sen girmiyorsan orada gerçekten ayıp edilmiş. Ama benim durumumda öyle değil ben hiç kimseyi istemedim. O diğer arkadaşım da bana yazdı ben müsait olmadığını söyledim gayet anlayışla karşıladı hatta ertesi gün gelmek için izin istedi müsaitsen geleyim mi bir şeye ihtiyacın var mı diye ben ona yazdım aslında gelirsen iyi olur eşimin eve gitmesi lazım diye. Bence özel günlerde insanlara anlayış gösterilmeli. Düğün zamanı cenaze zamanı doğum zamanı kırgınlık küstük olmaz. Olsa bile küsüp trip atmak yerine aradan zaman geçince oturup konuşmak gerekir. Bak sen ne güzel küsüp trip atmamışsın keşke herkes senin gibi yapsa

Evet seviyordum boyle kırgınlık olması benı cok derinden üzdü.. sımdılık mesaj atmak ıstemıyorum 15 gun sonra dogum yapacak strese girsin istemiyorum. Belkı sonrasında olabılır​:smirking_face:sagolasın canım