Kızım 6 buçuk aylık 6 kg .oruç tutmak mantıklı mi
Benim bebeğim de 5 aylık 5 kilo tutacam ben inşaAllah
Bebegin kilosuyla bir ilgisi yok aslında. Emzirmek vucut için cok fazla yorucu enerji harcayan bir eylem. Sütün azalmaması içinde bol sıvı ihtiyacımız var. Biz bes aylıgız, sahsen tutamayacagım dinimiz bu konuda hamile ve emziren annelere kolaylık saglıyor.
Bebeğim 9 aylık ek gıda aldığı için daha çok tutucam inşallah
Bebegim 6 aylık bizdenek gıdadayız ama memeye düşkün huzursuz ve uykusuz bir bebek deneyeceğim
Bizde 6 aylığız çok arada kaldım. Zaten sütüm azaldı doktor takviye olsun diye mama başladı. Tutmazsam iyice kesilir diye korkuyorum çünkü emsin istiyorum bilmiyorum napicam
Ben şöyle düşünüyorum; zaten bebeğim akşama kadar doğru düzgün birşey yememe izin vermiyor, neredeyse akşama kadar aç duruyorum, bari orucumdan olmayım tutuyum daha iyi.
Bende çok istiyorum tutmayı zaten hamileyken de tutamadım. Bide ramazan ayını çok seviyorum sahur heyecani iftar heyecanı beni çok mutlu ediyor. Ama sütüm azaldı süt arttırıcı gıdalar yiyorum sürekli, rezene içiyorum falan. Gün içinde bunları kesersem iyice sütüm kesilir diye korkuyorum zar zor sağım yapa yapa getirdim çünkü
Mama ve ek gıda tukettigimiz için tutacağım inşallah bu sene ![]()
Biz de 4 aylığız, bu ay sadece 500 gr almış bebeğim. Mama da ver dedi doktor emdikten sonra deniyorum ama çoğu zaman mama içmiyor. Ben de sütüm azalır diye korkuyorum ama ilk günler deneyeceğim. Normalde kahvaltı saatimiz hep çok gecikiyor biraz daha dayansak iftar zaten. Baktım ki olmuyor hem sütüm azalıyor hem de bebeğin huysuzlaşıyor o zaman tutmayı bırakırım diye düşündüm. Geçen yıl da hamileyim diye tutmamıştım öncesinden de borçlarım var daha fazla birikmesini de istemiyorum. Oruç ve ramazanın bereketi inşallah artırır sütümüzü. Sahura kadar bol su içmeyi unutmayalım ![]()
Bu dönem için ayda 500gr normal değil mi? Bebek büyüdükçe ilk aydaki kilo alımını bekleyemeyiz, daha az alır zaten ![]()
39+3’te doğdu, çok küçük doğdu kızım 2.390 gr, 1 günde 90 gr düştü sonraki 2 ayda 2 kilo aldı, 3. Ayda sadece anne sütü vermeye başladım 800 gr aldı, 4. Ayda da anne sütüne devam ettik 500 gr aldı. Şu an 5.800 civarı. Git gide daha az kilo alması beni de biraz üzdü açıkçası doktor da her emzirmeden sonra bir ölçek mama ver dedi ama çoğu zaman içmiyor nadiren alıyor. Ya da önce mama verirsem içiyor ama ben emzirmeye öncelik vermek istiyorum
Bızde 3,5 aylıgız . Sut ve mama seklınde ılerlıyom . Bu ara gunduz huysuz oluyor mama verıyom ama ıllakı emzırıyom da sutum bnm de az o yuzden kızım sut gelmeyınce cıldırıyır
sımdı bnm korkum da sutum hep gıder dıye o yuzden bn 1 veya 2 hafta kendımı test edecegum . Sutumde kesılme olursa bı gun tut bırgun tutmuycam baktım oda olmuyor bırakacagım . Ama baktım sutum yıne aynı olursa sonuna kadar tutacagjm …bırde soru soram buraya ılk gun oruc tutunca butun orucu tutman mı gerekıyor ona gore ılk orucu tutcagım bı kac uerden boyle borsey duydum da ne kadar dogru bılmıyom.
Ben tutmayı düşünüyorum bebeğim 5.5 aylık olacak tam o zaman ek gıda da veriyorum doyumluk olmasa da şöyle düşünüyorum ya akşam yemeği yiyorum misal saat 8 de taa sabaha kadar bişey yemiyorum çoğu zaman öğlen ikiye kadar da kahvaltı yapmadığım oluyo bebekten fırsat buldukça uyumaya çalışsak çünkü uyku da süt yapıyo sahura kadar bol bol su içsek biz Allah rızası için tutsak oruçlarımızı Allah da evlatlarmzn rızkını vercektir inşallah geçen sene 4 aylıık hamile idim ramazan da hepsini tuttum 8.aya kadar sürekli kusan ben ramazan da sahurda daha ezan okunmadan afedersiniz bi kere kusuyordum sonra akşama kadar iftardan sonra tekrar kusuyordum korkardım kusacam da orucum gidecek diye ama Allah’a şükür öyle olmadı ha arada bi oluyodu ama az az ağız dolusu değil ve geri gitmediği için oruçda gitmedi elhamdülillah yani biz Allah için yapınca Allah da şüphesiz karşılığını verir diye düşünüyorum inşallah ama tabi ki dinimiz kolaylık dini eğer sütünüzn azaldığını görürsenz kazaya da bırakablrsnz benm de olmazsa sütüm çocuğum mama da almıyo sadece anne sütü ve iki öğün çok az ek gıda alıyor doymazsa tutmayadablrm ilk bebeğim olduğu için bilemiyorum nolacağını şimdiden hayırlı ramazanlar dilerim herkese ![]()
Benim oğlum da doğduktan sonra 1 gecede 100gr verdi, sonraki ay çok aldı saat başı emzirdim çünkü. Ama 2. 600-800gr alması, 3. 4. Ay 500er gr alması gayet iyi demişti doktorum. Bir de sizin bebeğiniz düşük kiloda doğmasına rağmen böyle almış, bence güzel gidiyor. Oruç için demiyorum tabiki bunu. Canınızı sıkmayin diye diyorum. Hani bebeğinizin kilo alımı doktorlarin normal kabul ettiği şekilde ilerliyor.
Hemfikirim 4 buçuk aylik oğlum var sutum azaliyor daha cok azalmasını istemiyorum Allah affetsin
Teşekkür ederim evet haklısınız gayet normal ilerliyor aslında, ben sanırım bu ay da 800 gr civarı alır diye bekliyodum beklentim yüksekti diye moralimi bozdum biraz. Ramazanı da İnşallah güzel atlatırız bakalım
Allah yardımcımız olsun ![]()
![]()
Bıkac gün tutup gidişata bakayım o zaman. Benim korkum doktorlar genel olarak zayıf ve sınıra yakın diyo kilosu . Onun için emin olamamıştom
İlk gün tuttuktan sonra devamlı tutmak zorunda değilsiniz isterseniz sonraki günlerde durumunuza göre devam edersiniz ancak niyet edilen orucu kasıtlı bozmak doğru değil hastalık vs olmadıkça
Bende kızımın isteğine bakacağım 4 aylık oldu önceden ramazan için stok yapmıştım şimdi pek yeterli olmuyor mama da veriyorum stoğu Ramazanda vereceğim inş tutabilirim