35 günlük bebeğim. Çok fazla bilgi yığını var. Belki de bilgi çağına çocuk doğurmak daha zordur. Lohusa depresyonunu yeni yeni atlatırken bebeğimi tanımak ve ihtiyaçlarini gidermek noktasinda kendimi çok yetersiz hissediyorum. Şuan zaten çok küçük bir rutin yok ama mesela sosyal medya videolarindaki gibi ne zaman bir aktivite yapabileceğim, rayına oturtabileceğim diye düşünüp duruyorum. Bir de uyku olayını hiç anlamıyorum. Surekli döngudeyiz besle, gaz çıkar, uyut. Bazen saatlerce uyanık kalıyor. Ne zaman uyanıklık süremizde bir şeyler yapacağız, bu süreyi nasıl belirleyeceğiz. Çok bunalıyorum düşünürken. Beni 2,3. Aylarda ne bekliyor nasil bir düzen tecrübeli anneler bahseder mi en azından kısa vadede önümü göreyim…
Yenı anneliğiniz hayırlı olsun bence kendınıze ve bebegınıze gore gıdın sosyal medyaya kulak asmayın zamanla zaten yapa yapa gore gore rayına gırıyor hersey
Canım 2. Aydan bildiriyorum
Öncelikle canını hiç sıkma her bebeğin gelişimi farklıdır sosyal medyada bazıları neredeyse ‘40 günlük bebeğime uyku eğitimi nasıl verdim gelin izleyelim’ diye videolar çekiyolar. Daha dünyaya adapte olamamış, her şeyi yabancılayan, karnını, kalp atışlarını arayan bir minik var. Bu dönemde yapacağın tek şey onu beslemek ve uyutmak çünkü tek ihtiyacı bunlar. Ben ebemin söylemine göre o dönemlerde bile tummy time yaptırıyordum 1 dk şeklinde günde 2 kez. Ama önüne kart koymadım sadece başını tutabilsin diye egzersiz içindi. Geri kalan zamanda hep göğüsümde uyudu bende onla uyudum dinlendim. Uyanık kalma sürelerini onlar mükemmel bir şekilde ayarlıyorlar zaten ![]()
2 Ayda da artık sosyal gülümsemeler başlıyor
agular gugular başlıyor, kendi kendine oynamalar ses çıkarmalar başlıyor o seni resmen yönlendiriyor zaten
o zaman eğitimlerinide, gelişiminide, etkinlikleride tamamen sen karar verirsin. Annelik içgüdülerine güven
Akışına bırak zaten bi bakmışsın yavaş yavaş yapıyorsun bile ![]()
Sosyal medyada böyle şeyleri görüp kafaya takma insanı eksik hissettiriyor. Eminim sen mükemmel bir annesin ve bebeğin için zaten hep en iyisini yapıyosundur ![]()
uyku düzeni 4 ayda saglayabilirsiniz ama o vakte kadar zaten bebeğin rutini de oturmuş oluyor .şu an bol bol emzirme gaz çıkarma uyutma vakit buldukça temiz havaya çıkarın çok faydası olur gelişiminde de çok etkili .başka da ne diyebilirim sar sarmala sev doya doya anın tadını çıkar ![]()
Hayırlı olsun anneliğin
anı yaşa , sonunu düşünen kahraman olamaz ![]()
şuan en güzel zamanlar gazını çıkar yedir uyut. Sen kendine bu zamanda vakit ayır , tadını çıkar. Uyku düzenine takılma yani 2 saatte 1 beslemeyi bırakınca anca uyku düzeni başlar. Zamanla oturacaktır. Bugün benzer cümleyi kurdum. Sosyal medya yüzünden ve çok bilgi birikimi yüzünden anneler kendilerini yetersiz hissetmeye başladı. Kötü bi çağda anne olduk nerden baksan bu bçyle![]()
Merhaba taze Anne
ilk zamanlar çoğu insan gıbı bende ınstagram Annelerine bakar bunlar nasıl rahat bebek buyutuyorlar dıye iç geçirirdim hicbirsey gorundugu gıbı degıl sosyal medyada çoğu para kazanmak için o yola başvuruyor ben zaten karşıyım oldum olası çocuklar üzerinden reklam yapılmasına hıc dusunme bence Annelik içgüdüseldir zaten bebeğine ayırdığın zaman şevkat bunlar kendiliğinden sekıllenir planlama yapma yanı sen arkadşların dedikleri gıbı anın tadını cıkar çok çabuk büyüyorlar ![]()
Merhaba öncelikle anneliğiniz hayırlı olsun sağlıkla büyüsün bebeğiniz. Bu endişeler çok doğal hepimiz zaman zaman böyle hissediyoruz. 2. Ayda yoğun bir şekilde büyüme atakları ve gaz problemleriyle tanışacaksınız. Maalesef bir süre daha etkinlik yapmayacaksınız henüz çok küçük tam anlamıyla görmüyorlar bile sonuçta. Ama ben 1.5 2 ay gibi sık sık banyo yaptırmaya ve oyun halısında oynatmaya başlamıştım o halıyı ve banyo yapmayı çok seviyor oğlum küvetin içine su doldururdum oynardı hep hala da öyle. Tabi o zamanlar çok ilgili değildi oyun halısı vs bu kadar algısı açık değildi. Ama merak etmeyin 3. Ayla beraber özellikle dış dünyaya olan ilgisi çok artacak bir takım aktiviteler yapabilecek zamanda olacaksınız. Daha iyi görmeye ve duymaya başlıcak renkli nesneler gölgeler parlak şeyler ışıklar ilgisini çekmeye başlıcak. Anne baba tanıyacak agulama başlayacak. Ortalama 3.5 aydan itibaren dönmeye başlayabilir. Şuandan itibaren bebeğinizle tummy time yapabilirsiniz gelişimi açısından aşırı destekleyici olacak. Yüz üstü yastık üzerine koyduktan sonra önüne ilgi çekici nesneler ( renkli oyuncaklar, ayna vb) gibi koyarsanız kafasını kaldırmaya çalışacaktır ve 3. Aya geldiğinde baş kontrolünü tamamen yapabiliyor olacaktır. Saatlerce uyanık kalması gayet normal çoğu bebek bu şekilde benim oğlum sabah 5 te kalkar akşam 9 a kadar hiç uyumaz bile bazen 10 ar dakika gündüz uykuları dışında. Ama mümkün olduğunca uykuya dirensede yatırın en geç 1.5 saat içinde. Gece uykusuna 7-8 aralığında yatmalı. Bebeğinizin durumuna göre 30-40 gün arası 3 saat 40-50 gün arası 4 saate uzatabilirsiniz beslenme aralıklarını. 2. Aydan itibaren beslemek için kaldırmanıza gerek yok ne zaman uyanırsa o zaman beslenmeli. En önemlisi de insta mom ları izleyerek kendinizi yetersiz hissetmeyin. Hiç kimse sosyal medyada gösterdiği hayatı yaşamıyor ve herkes bebeği için en iyisini yapıyor. Zaten şuanda yapabileceğiniz şeyler kısıtlı ama zamanla düzene giriyor
Tekrar merhaba. Yazdıklarınız çok kıymetli. Hepinize gönülden teşekkür ediyorum. Bir nebze rahatladım ve tüm tavsiyelerinizi aklıma not ettim. Hayatın akışında herkesin annelik tecrubesi kendine özel olmali elbette ama işte istemsizce etkileniyoruz maalesef. Bunu yapmamaya calisacagim. Herkese sevgiler![]()
Benim oğlumda tam iki aylık okuyunca bir an kendimi izliyormuş gibi hissettim yeni yeni agulamalar beni benden aliyor sanırım dış dünyaya yavaştan adapte olmaya başlıyor![]()
Aa ne güzel adaşızda ![]()
03.02 tarihinde doğdu miniğim
yenidoğan halide bambaşkaydı ama aguları guguları duydukça beni gördüğünde gülmeye başladıkça içim eriyor sanki
böyle birebir iletişim harika değil mi ya
Daha güzel günler bizi bekliyor ![]()
@Gizem10 profil fotonuz, isimleriniz bu kadar benzer mi ![]()
![]()
![]()
Evet ya ne güzel bi tesadüf ![]()
Anneligin hayırlı olsun. Sosyal medyaya da cok da aldanma derim ben ordan gördüklerimi kızıma yapmaya calistim hani ayına göre olan aktiviteleri ve yapmadı. 2 yaşında hala yapmıyor. Bebek büyüdükçe bebegin rutinini göre ayak uyduruyorsun büyüdükçe tanıyorsun bir nevi
Aa fotoya hiç dikkat etmemiştim cidden benziyor
ben de normalde koymam dün koydum yeşil yeşil duruyordu şaşırdım hatta bebeklerimizin tarihi de benziyor![]()
Benim ki de 02.02
Bebişinin cinsiyeti ne belki onda bir farkimiz olur ![]()
Sizin oglunuzla da oğlumun ismi benziyor hatta ikinci de eğer erkek olursa ileride koyacağım bir isim Kutay
@Kuti
O kadar haklısın ki. Bunalımın içinde istemsizce görüp eksik hissediyorum. Nasil bir anneyim diyorum. O kadar yoruluyorum ki kendi ihtiyaçlarım aklıma gelince, uyusa da dinlensem deyince vicdanım sızlıyor. Insanım oysa ben de.
Bu yazdıklarına kalbimi bıraktım. Agular gugular bu kadar yakın demekk. Az kaldı. Sabredeceğim ve akışta kalacağım![]()
Suan bebegin daha cok kucuk rayina girecek yasta degil.emzirmek icin uyandirma uyandikca emzir zaten zamanla rayina giriyo.suan onun sadece ihtiyaci var anladigi dilde aglamak yani sabredicez canim.
Hahahah çok iyi ya
Erkek adı da Uras ![]()
Sizinki?