Tüp bağlatmak

merhaba arkadaşlar diğer platformda da konu açtım ama belki onu kullanmayan anneler vardır. bir çocuktan sonra tüplerini bağlatan var mı varsa özel hastanede mi yaptırdınız ve bu kararı nasıl verdiniz paylaşmak isteyen olursa sevinirim

Tüp bağlatma işine etrafımda denk gelmedim ama doktorlar genelde genç yaş olunca iyice düşünün diyorlar. Sonra eşinizde dahil imzaları alıyorlar. Devlette özelde yapıyor diye biliyorum. Sonrasında geri açtırmak için tekrar işlem gerekiyor ya neden bunu düşündünüz merak ettim? İllaki araştırmışınızdır, aydınlatırsanız sevinirim :smiling_face_with_three_hearts:

Pek bi bilgim yok ama neden bu kararı alma gereği duydunuz ki :smiling_face:şahsen 3 çocuğum var ama bu kararı alamadım bir türlü ileride ne olacağını bilemem diye korkarım 2 çocukla kalmayı düşündüm fakat çocuklarım çok ısrar etti 3. Bir kardeş istediler hatta şimdi 4. Yü istiyorlar ama benden geçti diyorum ama yinede ne olacağını bilemem bence sizde yinede bir düşünün bir kardeş daha neden olmasın ki​:heart_eyes:

nedenleri kişisel.kalıcı korunma yöntemlerini araştırırken bu yolu deneyimlemiş anneleri dinlemek istedim henüz karar aşamasındayım

güle güle büyütün Allah bagıslasın herkesin isteği ve durumu farklı tabii bazı seçimler sadece gelecekteki güven ve huzur için yapılır gelecekte olası bir çocuğumun yaşayacağı hayatı düşünerek alacağım bir karar olacak

Annem 15 sene önce baglatti devlet hastanesinde eşinin onayi alinarak yapiliyo. Bide sezeryan dogumda baglatmak istersen doktor soruyo

Allah razı olsun canım evet hepimizin düşüncesi o yönden zaten ileriye dönük düşünmek zorundayız tabi karar sizin iyi araştırarak zaten en doğru kararı siz vereceksiniz Rabbim hakkınızda hayırlısını nasip etsin inşallah :smiling_face:

Karar sizin elbette diyeceğim tek şey iyice düşünün, araştırın. Anlık vermiş olduğunuz bir karar olmasın. İlerki yaşlarınızı da düşünün :blush: Rabbim gönlünüzde olanı size hayırlı kılsın.

Tüp bağlatmak dinen uygun degıldır ha bu sağlığınız el vermiyorsa ölüm tehlikesi var ise doktor mecbur baglanacak dıyorsa ammena ama keyfi olarak başlatmak günah sayılıyor bunu başka şekilde yapın tıp elhamdülillah baya ilerlemiş tüp baglatmayın başka care arayın bence bugunun kararı sıze hoş gelebılır ama yarınlar için hoş olmayabilir

ALLAH her kulu için doğduğu andan ölecegı gune kadar nasıbını yazmıştır bız anne baba olarak onlar ıcın ne kadar önemli karar versek bıle ALLAH bizden daha ıyısını biliyordur bız hayır sanarız şer olur şer sanarız hayır olur bunu bız bılemeyız Rabbımız bilir dinen günahtır araştırın istersenız pişman olacağınız seyler yapmayın hakınızda hayırlısı olsun

Valla ilk çocukta bile baglatmayi düşünüyorum çünkü artık çocuk istemiyorum büyükte konuşmak istemem ama Allah isteyen herkese versin ama istemediğimiz içinde günah diye illa doguracagiz diye birşey yok zaman okadar çok kötü olmuş ki maddi manevi çok zor bir hayattayiz o yüzden çocuğun kötü şartlarda büyümesi daha günah bence yetebilecegimiz kadar çocuk yapmaliyiz şahsi düşüncem bu o yüzden benim çevremde acele etme falan diyo ama ben bı uzun süre beklcem ondan sonra baglatmayi düşünebilirim.

bi annenin ruh sağlığını gelecekteki belirsizliklere karşı kendini mevcut çocuklarını korumaya alması çok büyük sorumluluk ki yarınların ne getireceği belirsizken huzurundan emin olamadığım yeni bir canı dünyaya getirmeyi ben asıl vebal olarak görüyorum geri dönüsü zor bir yol evet karar vermesi de güç bu yolu seçmek o canın hakkını bugünden korumaktr benm için o yüzden Allah her kulunun niyetini bilir kimseyi altından kalkamayacağı yüklerle sınamasın hayırlısı olsun

maddi zorluklar bir yana manevi olarak bir çocuğu korumak ve kollamakta çok güçleşti dünyaya getirdik bir şekilde büyür mantığı artık işlemiyor sadece karnının doyması yetmiyo sevgiye vakte ve kaliteli bir eğitime ihtiyacı var bir çocuğu bu kadar zor bir dünyanın ortasına getirip ona yetersiz kalmak düşüncesi bile çok kötü biri beş bakarken biri bir bakabilir herkesin enerjisi mücadelesi bir değil ben işleme karşı değilim vicdanende arkasındaym

Ebu dedıgınız sadece vesvese ALLAH kuluna yetmezmiş buyurur ayeti kerımesınde ALLAH istemedikçe yaprak kıpırdamaz o her cocugu nasıbıyle gonderır anne baba olarak bızım onu elimizden geldıkce bakmak ALLAH vesilesiyle süt verıryorsunuz misal ALLAH o riski annenın damarlarından bebege nasıp etmiş bunu sız yapabılırmısınız bebegınız ıcın hayır ALLAH onu onun için sızı vesıle kılıp nasıp ettı ve dünyada saglıklı besın ve şifalı besın anne sütüdür. Haşa bız ALLAH tan iyi bilemeyiz egerkı oyle olsa dünyaya kimse cocuk getırmezdı heleke savaş bölgesi ama bu ALLAHın taktırı kıyamet kopsa bile siz fidan dikin der peygamber efendimiz s.a.v bu karar sizi günahkar yapmasın sızı yargılanıyor yanlış anlamayın ben sadece dini açıdan soyluyorum bunu istersenız araştırın

Bende 31 yaşındayım 5 yaşında ve 8 aylık iki kızım var ikinciyi doğururken bende düşündüm bağlatmayı eşimde bende artık çocuk istemiyoruz fakat doğuma yakın eşim yinede Bi düşün bebeğe bişey olursa falan belki sonra tekrar isteriz bilmiyorum hayat ne göstericek pişman olmayalım istersen sonra yaptır deyince vazgeçtim ama hala aklımda ilerleyen yaşlarda yaptırmayı düşünüyorum halen çünkü artık ne gücüm ne enerjim yok 2. Çocuk bizi maddi ve manevi olarak da çok yıprattı sürekli hastanelerde geçti günümüz böyle bir dünyaya 2 çocuk bile çok diye düşünüyorum

Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim buyurur hadislerde dünya kötü degıl sadece bazı insanlar kotuleştırmeye calısıyor bununda cezasını buluyorlar er yada gec bu dünya imtihan ve gecıcı bır yer ne bız anne baba olarak ALLAH ın bıze verdikleri cocukları gücümüz neye el veriyorsa vazifemiz neyse onu yaparız gerısıtaktır onda elimizden geldıkce en önemli olan şey dini butun yasatmak zaten bır cocugun en buyuk zengınlıgı ona ALLAH ı prygamberını İslamı tanıtan anne babası olmasıdır ben cocoguma şunu alamadım bunu yapamadım bunlar önemli seyler degıl kı siz uzunca bir düşünün başka sekılde korunmaya çalışın RABBIM yardımcınız olsun

her insanın kendi hayatı ve bedeni üzerinde karar verme hakkı vardır bu yüzden meseleyi sadece dini bir pencereye hapsetmemek gerekir zira hangimiz hayatın her alanında dört dörtlük yaşayabiliyoruz ki inançlı biriyim ama her konunun dini bir tartışmaya dönüştürülmesini de doğru bulmuyorum islam sadece dünyaya çocuk getirmeyi değil getirilen o emanete her anlamda bedenen ruhen fıtraten tam yetebilmeyi de emrediyor kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız düsturundan hareketle hem kendim hemde mevcut çocuğum için en sağlıklı olan neyse kararım o yöndedir dini nasihatler bi evladı eksik bir düzen içinde büyütmenin sorumluluğunu hafifletmiyor nihayetinde çocukların günahı sevabı vebali başkasının değil annenin boynunadır niyet benim takdir Allahın herşeyin hayırlısı zaten eğer Allah bir hayatın dünyaya gelmesini murad ederse hiçbir engel buna mani olamaz tıp literatüründe bunun örnekleride mevcut :disguised_face:

O ammena ALLAH o der oda oluverir onda şüphe yok ama dinen tüp başlatmak caiz degıldır buda apaçık bellıdır başak korunma sekıllerı vardır uygun şekillerde eger kı tüp başlatmak caız degılse mutlaki vardır bı hayrı genede karar sızın ben gorevımı yaptım selametle dua ıle

Kesinlikle bu yazınıza baştan sona katılıyorum..:+1:t3:

Benim 9 aylık oğlum var sezeryan olurken tüplerimide bağladı.Normal adetimi de gördüm bir sıkıntı yaşamadım.Eşin onayını alıyorlar bana eminmisin falan diye de soran olmadı :slight_smile: