Yenidoğan ile ilgili her bilgiye ihtiyacım var

Merhabalar 24 günlük bebeğim var

Gaz ile 2 haftadır mücadele ediyoruz yavaş yavaş çözüyor gibi damlalar sayesinde

Ama uyku, beslenme vs her bilgiye ihtiyacım var.

Gece çok uyanıyo uyumuyo doymuyo gibi göğsümden inmiyo gece gündüz

Meme de uyumak istiyo

Habi banyodan uykuya beslenmeye

Tüm rıtinlerinizi nasıl yaptınız anlatır mısınız?

İlk bir ay emzirme işçisi gibi hissedebilirsin kendini sürekli emer ve direk uyur akşam uykusunu mutlaka sonradan uyumasını istediğin odada ayarla çünkü o zamanlardan anlıyorlar ben öyle bir hata yapmıştım, emzirme sıkıntıydi bende hem çok küçük hem de uykulu olduğu için tam ememiyor sürekli uyandırmak zorunda kaliyorsun bu çok normal kendini kasma sakın kilo alımı iyiyse. Geceleri çok uyaniyorsa yatmadan son beslenmesinde sütünü sahip verebilirsin iyice doymuş olur gece de çok sık uyanmaz ama biberon sakıncalı meme reddi yapabilir, serçe parmagimi emdirerek siringayla verirdim ben uzun uyurdu. Gündüz de hep göğsümde uyudu açıkçası ben de memnundum çok hoşuma gidiyordu hicbi iş yapamiyordum ama olsun bu zamanla bir daha gelmez dedim iyi ki uyutmusum şimdi sığmıyor.Banyo rutini eklemedim ben ilk zamanlar şimdi akşam uykusuna geçerken anlasın diye ekledim 3 ayligiz 2-3 günde bir yaptırirdiım veya altı çok battiysa banyo yaptıriyordum. Şuan hatırladığım şeyler bunlar

Öncelikle sağlıkla büyüsün size de geçmiş olsun .

Ben biraz aç kalır konusuna takıntılıydım gece 2 saate bir alarm kurarım alırdım gündüz de saat başı emzirirdim . Benim kızım banyo sonrası uyuyan bir bebek olmadı o yüzden bir de kış bebeğiydi haftada 1 banyo yaptırırdık . Bazen uyuduğu günler olduğu gibi uyumadığı günler de oldu gaz problemi pek yaşamadık.

Sabah uyanınca o sıralarda emzir alt değiştir sonra ellerini silerdim pamuklanma olmasın eldiven içinde diye 2 3 güne bir tırnak keserdim konak çıktı 1 aylık olunca bebek yağı ile masaj falan yapar banyoya alırdım. İlk 2 ay özellikle pişik olmasın diye hemen her emzirme sonrası altını alırdım gece 2 saate bir kalkınca yani böyle yapmayan da vardır ama benim takıntıdan belki yaptım şu an 15 aylık hiç pişik olayı yaşamadık.

Onum haricinde öğlen saatleri işimi bitirince o uyuyunca uyurdum ama uyumuyorsam kahve yapar anne çayı falan içer öyle zaman geçirirdim ikindi vakti gibi tımmy time yapardık kartlar almıştım merdivenden giden civcivler vardı sesli bir oyuncak ona baktık su matı aldım ama korktu 3 4 aylarında onda duramadı bile yani genel ev düzenimiz kızımıza göre değişti. Şu an güncelde de sabah 8 da kalkıyoruz az mama sonra kahvaltı ev topla uyku yemek yap oyun oyna gülüş et akşam olsun sonra yatmaya kadar otur bazen çay sohbeti bazen yanında oyun öyle gidiyor

Biraz uzun uzun yazdım ama tabi sizin ev dinamiğimize bebeğinizin durumuna göre yine size kalmış düzen oluşturmak ama ilk aylarda tek diyeceğim ben çok uğraştım düzen ne zaman olcak falan diye yoksa emzirip halsiz düşüyorsun işler var ev var bebek var hele bir de yanlız büyütüyorsun kimse bir kap yemek bile getirmiyorsa ki ben öyleydim annemler başka şehirde kaynanam 10 dk uzakta ama ne gelir me giderdi göstermelik göründü gitti lıhusa dönemi ara bozmaktan başka bir şeyini görmedim sağolsın ama çok şey öğrendiğim acı çekerek yaşadığım ama beni büyüten bir süreç oldu . Zamanla düzeniniz de oturur yemek de yaktım ki iyi yemek yaparım ama onları da yaşadım her şey düzelir geçer yani bebeğinizle çok bağ kurun erkekler bu dönemde geri kalabiliyor eğer öyleyse eşinizi de hadi sende şunu yap falam diye onu da dahil edin öneri tavsiyem bu :sparkling_heart:

Uyumuyor ki gece…

Sürekli emmek istiyor, göğsümde uyuyor ama memeyi bıraktığında ya bluzümü ya da memeyi tutuyor o eli ordan oynadığı anda uyanıyor memeden ayrılmak istemiyor

Kendimi gerçekten işçi gibi hissediyorum.

Yatağında asla uyumuyor

Ama dediğiniz gibş başka odada emzirip yatağa götürmeye çalışıyorum

Direk orda emzireyim artık geceleri bir de öyle deneyim

Ben serbest çalışıyorum kendi ofisin bar

Ona orda da oda yapmayı düşünüyorum 3+1 ofis

Avukatım ve daha ne kadar işlerş erteleyebilirim gerçekten bilmiyorum hem ekonomik olarak devam etmem lazım hem de bebeğimin geleceğş için.

Şimdi emzirmekten ferim kalmıyor.

2 3 aylıkken ev vs toplamaya vakit oluyor mu yaa…

Aklınkza geldikçe yazın lütfen

Eşim kamu personeli, izni bitti tek başımayım destek hiç yok

Ne ev işi ne mesleki iş herşey alt üst oldu

Şikayet etmiyorum Allahın gücüne gitmesin iyi ki doğurmuşum ama sonsuza kadar böyle sürecek gibi

Daha bir de ara ara geceleri gaz feryadımız oluyor

emzik emiyor mu

Ben din kültürü öğretmeniyim ama atanamadım ücretlide çalışıyordum kızım olunca bıraktım ona bakacak da bir kimse yok bir de işin dini boyutundayım eşim aman aman bir maaş almıyor o da atanamadı sanayide depo görevlisi ama çocuğumun bakımı ahlakı hep gözümün önünde olsun istedim daha yeni yeni sınav hayali kurabiliyorum 15 aylık ve inanın gaz oldu olmadı yok kustu yok diş çıkarma dönemleri şimdi azı dişi çıkıyor ama ister istemez ben kendimden de çok verdim eşim de geldiğinde akşamları sürece dahil ettim yoksa başlarda çok mesafeli kalmıştı yani korkuyordu bile bebeği tutmaya her zaman bir sorun olcak ama beraber kalkmak en önemlisi sizin çalışam durumunuz varmış ona göre nasıl yapabilirsiniz bilmşyorum ama ben genelde hafta içi yüzeysel hafta sonu derin temizlik yapıyorum bu da her yer pırıl pırıl olıyor değil tabi ama düzen kuruyoruz şükür öyle yoksa her an her şeyin de yeri değişiyor çocuklu evde bizde öyle :sweat_smile: bende atanamadım ama kızıma bakıyorum oynuyorum bir yandan da az ona oyuncaklar falan verip tuval çalışmaları yapıp satıyorum kişiye özel olarak incelerseniz instagram ava.sanat6 hesabım . Kızım 10 11 aylıkken açmıştım sayfamı 4 5 aydır aktifim ayda 2 3 iş yapabiliyorum tabi ama sizinde çalışma ortamınız müsaitse bir yeri bebeğinize ayırırsınızilerde o da orda oyalanır şimdi hem süreç çok erken hem de daha herşey çok taze inşallah dediğimi ilerleyen dönemlerde görürsünüz yaşayarak her şey rayına oturacak . Ben böyle sanırım bitti çok zor dediğim zamanlar hep şunu dedim kendime işte bir gün bu anlaro da özleyeceğiz yoksa uykusuzluktan ayakta uyurdum ilk başlarda uyumazdı benimki de ama şimdi o kokusu o uykusuzluk o cılız sesi özledim

Ağlıyorken vs hayur da arabada evet emiyor

Ona da gebe okulunda vermeyin demişlerdi fakat rahatlık sağlıyor bana da ona da

Ne kadar güzel yazmışsınız öğretmenimm çok teşekkür ederim :heart::folded_hands:t2::lotus:

Gece için hipp başladım 30 ml hipp sonra emziriyorum

Yok ay vallahi belim sırtım ağrımaya başladı artıkk

Diger annelere soyledim biberonu kendi tutmasini ogret. eymen 4 aylikken kavriyodu.yani minik bisey biberon icine de gaz damlasi az koy. ictigine emin ol.emzirmek icinde uyandirma doktor demisti. tabi boyle devam etmiycek canim o suan sadece seni biliyo ve renk koru daha gunduz ve geceyi 4 aydan once bilemez tek bildigi dil de aglamak.buyuk besikte usuyolar reflu yatagiyla emzir oyle koy besigine cok cok rahat buyudu hic bi sorun yasamadik tabi arada ufak tefek seyler oldu ama oda normal

emzik verirsen rahat edersin uykuya dalmasında. değilse şimdi neyse ama ileride memeye alışkanlık yapar gece sürekli seni emmek ister aç olmasa da .arkadaşlarım da emziği kabul etmeyen bebeleri hep öyle sabahlara kadar uykusuz kalıyorlar . ben de hamileyken zararliymis işte en azından ilk 2 ay vermeyeceğim vs diyordum ama iyi ki almış ve alışmış diyorum şimdi

Anneliğiniz ve yeni yolculuğunuz hayırlı olsun inşalAllah :heart:
Bilindiği üzere her bebek rutini ve anne düzeni farklıdır. Çalışan anne olduğunuz için sizin daha düzenli bir iş yürütme ve rutin olacağına inanıyorum çünkü ilk bebeğimde benimde öyle idi. Şu aman yarın olsun diyemiyordum. Ama 2. de full evdeyim ve ev işleri her zaman sonraki planım önceliğim bebeğim. Arkadaşların dediği gibi bu halleri tekrar gelmicek olabildiğince vakit geçirmeye çalışıyorum. Şu an minnacık olduğu için sanki yavaş büyüyor böyle kalacakmış gibi hissiyatlarınız olacaktır. Ama emin olun rayına oturuyor herşey ve 3-4 ay sonra bir bakacaksınız yeni anne olmuş birine siz yazıyorsunuz.:bouquet: Şuan sizde lohusa dönemindesiniz duygular tavan olmuş, korkular, endişeler,duygu-durum değişiklikleri… Hepsinin geçici olduğunu bilin sadece.
Gelelim bebeğe. Geceleri bende kalkardım. Alarm kurup 2 saate sürekli kalkar emzirmeye çalışırdım. Sarılık geçirdiğimiz için uyandırmak zaman alıyordu.4 ayından sonra emzirme süresini 3 saate çıkardım. Şu an 8 aylık olacak geceleri uyandıkça kalkıyorum ama yatmadan önce anne sütü+ek gıda veriyorum.
Emzirme döneminde göz göze kurduğunuz bağ kadar güzel birşey varsa oda onun gülüşü :smiling_face_with_three_hearts:bunu olabildiğince dolu dolu yaşayın. İlk aylar göğüste uyumaya bayılıyor bebekler ama kilo alımı artıkça haliyle size de yük biniyor beliniz ağrıyabilir.
Şuan sizinle daha güvende hissettiği için el teması kurmuş. Yatırırken korumalı bir şekilde hafif yan yatırabilirsiniz ve yatırmadan önce yatağı hafif ısıtın çünkü sizin sıcaklığınızdan çıkıp beşiği geçişte o soğukluğu hissediyorsa oda uyandırıyor olabilir.
Banyoyu ilk zamanlar haftada 2 yaptırdım ama havalar soğuyunca 1 e çıkardım. Doktorumuz her gün yaptır demişti ama çok riske atmak istemedim. Şu an yıkanma sıklığı yine arttı.Ve banyo sırasında herşeyi hazır edip kıyafetlerini peteğin üzerine serip öyle başlardım.
Eldiven takıyorsanız bende silerdim ama 2. Ayından sonra idi sanırım doktor yine elleri ile keşfedecek annesi eldiven istemiyoruz dedi ve çıkardı bu yüzden tırnak bakımı ihmal etmedim kendini çizmesin diye.
Konak olmuştu zeytinyağı sürüp bekletip sonra yıkıyorudum tarağı ile tarıyordum.
Alt bakımında ben her değiştirmede kurulayıp pişik kremini sürüyorum ve hala devam ediyorum.
Ayı geldiğinde de tumyy time yaptırdım ve masaj yapardım karnına fln. Kollarını, bacaklarını spor yapıyor gibi yavaş yavaş oynatırdım. Aklıma gelenler bunlar birde Dr.Osman Gönülal var youtube de onu dinledim ve bilgileri de benim gönül rahatlığıyla uygulayabileceğim şeyler tavsiye ederim​:heart::heart:

Ya ben şeyi bilmiyorum hala..

Şimdi emziriyorum memede uyuyor, gazını almadan uyutma diyorlar gazını alırken uyanıyor geri o bebeği nasıl uyutuyorsunuz?

Evet emerken gözlerime bakması kadar romantik hiçbir an yaşamadım hayatımda…

Ya nasıl alarm ile uyanıyorsunuz? Bizimki 2 saat dolmadan uyanıyor. Acaba doymuyor mu diye hipp mama verdim bu gece, yine 2 saat sonra uyandık.

Rica ederim ne demek yine bir sorunuz olursa sorabilirsiniz :cherry_blossom::heart:

Kendi uyanırsa elbette uyanırdım ama dediğim gibi sarılık geçirdiğimiz için bebeğim uyanmıyordu. Zorla ben uyandırırdım. Gündüz uyduğu her vakti kendime kâr bilip bende onunla uyurdum. Süt üretiminde uykuda çok önemli çünkü.
Şimdilik çok uyanıyor olabilir,gaz sancısı da uyanmasına sebep olabilir. Gündüz her uyuduğunda sizde dinlemeye bakın.
Yorucu bir dönem,insan ister istermez yıpranıyor,uykusuz kalıyor ama büyüdükçe bu dönemleri azalacak öyle düşünüp kendinizi bir nebze ferahlatabilirsiniz.

omzuna alıp ayakta hem yürü pışpıs yaparak bir yandan da pat pat yap sırtına aşağıdan yukarıya uyur öyle de siz nasıl uyutuyirsunuz bilmiyorum ama ben yatağına bırakıp elimi yüzünde gezdirirdim alnında yani alnından burnuna doğru işaret parmağımla gezdirirken uyuyup kalırdı .ayakta sallamak ya da beşiğini sallamaya alistirmadim .emzirip gazını cikararak ayakta esneme hareketi gibi aşağı yukarı yaparken uyuturdum uyuyunca yatağına bırakırdım eğer uyanır gibi olursa yüzüne dokunurdum .hatta emzirme öncesi ve sonrası gazını çıkarsan daha rahat olur bebek için rahatlar

sütün yetmiyor olsa ağlar sürekli zaten yetiyorsa mama verme seni emsin emdikçe sütun articak emzirmek bağışıklığı için çok kıymetli .biberona alistirirsa seni emmez hatta doymaz gibi olursa kasik biberon var onunla ver .belki kaşık biberonla veriyorsundur ama yine de söylemek istedim biberona çok hızlı alisiyorlar bu sefer memeyi almaz kabul etmez benim öyle oldu aylarca sağım yaparak vermek zorunda kaldım .sütüm bitti emmedigi icin . bol bol emzir ve emziği alıştır rahat edersin .sen şimdi iş stresine girme 4. ayda düzene girneye başlar şimdi bol bol emzirme süreci uyutma gaz çıkarma

2 saatten önce uyaniyorsa emziricen zaten eğer uyanmazsa sen iki saati geçirme uyandır .çok gergin streslisin ama biraz akışına bırak su an senin yapman gereken zaten sürekli emzirme gaz çıkarma uyutup alt değiştirme bu döngü bir süre devam edicek. birkaç aya düzene alışırsın ama tavsiye istiyorsan benim diyeceğim tek şey bol bol emzir ve uykuya geçeceği zaman emzik ver alışsın